באפריל 2023, חשפה אוסטריאן איירליינס (Austrian Airlines) תוכניות לרענן את צי המטוסים שלה, תוך החלפת מטוסי רחבי הגוף הקיימים שלה במטוסי בואינג 787. היום (שבת) ביצעה החברה את הטיסה ארוכת הטווח הראשונה במטוס דרימליינר 787.
עד כה, צי מטוסי רחבי הגוף של החברה כלל 9 מטוסים: 3 מטוסי בואינג 767-300ER ו-6 מטוסי בואינג 777-200ER. כחלק מתוכנית ריענון הצי אוסטריאן איירליינס מקבלת כעת אספקה של 11 מטוסי בואינג 787-9. התוכנית היא שכל מטוסי הבואינג 787 יצטרפו לצי עד שנת 2028, ואז מטוסי הדור הקודם יוסרו במלואם. מטוסי ה-767 של אוסטריאן הם בממוצע בני כ-24 שנים, בעוד שה-777 הם בני ממוצע של כ-23 שנים, אז טוב שצי המטוסים לא רק עובר מודרניזציה, אלא גם גדל.
קבוצת לופטהנזה, החברה האם של לופטהנזה, SWISS, אוסטריאן ובריסל איירליינס, הזמינה עשרות מטוסי בואינג 787-9, איירבוס A350-900 ואיירבוס A350-1000. החברה לא חשפה בתחילה אילו מטוסים יגיעו לאילו חברות תעופה. כעת מה שידוע:
כל מטוסי האיירבוס A350-1000 יופעלו על ידי לופטהנזה, ויוטסו ממינכן. לפחות חמישה מטוסי איירבוס A350-900 יופעלו על ידי SWISS, ויחליפו את מטוסי איירבוס A340-300. לופטהנזה תפעיל את רוב מטוסי האיירבוס A350-900 ומטוסי הבואינג 787-9, אוסטריאן תקבל 11 מטוסי בואינג 787-9.
במהלך השבועות האחרונים, מטוסי הבואינג 787 של אוסטריאן איירליינס מפעילים טיסות אזוריות בתוך אירופה, לצורך הכרת המטוסים. מהיום (שבת), מפעילה החברה טיסה (OS87/88) ארוכת טווח לראשונה מוינה לניו יורק. החל מה-1 ביולי 2024, אוסטריאן תתחיל להפעיל את המטוס החדש מוינה לשיקגו ( OS65/66).
שני מטוסי ה-787 הראשונים של אוסטריאן איירליינס הם מטוסי Bamboo Airways לשעבר, לאחר שחברת התעופה הווייטנאמית עברה ארגון מחדש והוציאה מפעילות את כל מטוסי הבואינג 787 שלה. חמשת המטוסים הנוספים יגיעו מלופטהנזה, שרכשה אותם במקור עבור Hainan Airlines. בהצהרת החברה נאמר כי ארבעת המטוסים הנוספים יהיו חדשים ויציגו "קונספט חדשני של תא נוסעים".
המטוס יפעל בתצורת 3 מחלקות עם 294 מושבים: 26 מושבים במחלקת עסקים, 21 מושבי פרימיום אקונומי ו-247 מושבים במחלקת תיירים.