Site icon IAS

מטוס לוט ממותג ביעדי התיירות תל אביב וירושלים

נוסעים בשדות התעופה בפולין בשנה הקרובה, ייחשפו למטוס של חברת התעופה לוט, ממותג ביעדי התיירות תל אביב וירושלים. היוזמה היא פרי שיתוף פעולה של משרד התיירות עם חברת התעופה הפולנית, שפתחה לאחרונה קווים חדשים מפולין לישראל.

שר התיירות יריב לוין המבקר היום בפולין אמר במסיבת עיתונאים לתקשורת הישראלית והפולנית, בין היתר, כי "חנכנו מיזם יוצא דופן של מטוס נוסעים של חברת לוט, אשר הפך לפרסומת מעופפת לתיירות לישראל, ובפרט לירושלים ולתל אביב. אין ספק שהנוסעים במטוס ירגישו עכשיו קרובים הרבה יותר לאלוהים כאשר ירושלים מלווה אותם לאורך כל הטיסה". השר הוסיף כי המשרד רואה במהלך שותפות אסטרטגית עם חברת LOT . לדבריו, "בכוונתו לעשות ככל שביכולתנו להשיג את התוצאות המקוות לשני הצדדים. אני מודה למנכ"ל ולהנהלת החברה  על בחירתה בישראל כיעד אסטרטגי לצמיחה.  אנו מצדנו מעלים בימים אלה את קמפיין Cities Break בפולנית, שימשך גם בעתיד ואף יוגבר בצורה משמעותית בתקופת הסתיו". כמו כן ציין השר כי בשנה האחרונה יש גידול במספר הטיסות בין פולין לישראל, כאשר כיום יש טיסות מהיעדים הבאים: ורשה, קטוביץ', לובלין, גדנסק, ורוצלאב, פוזנן וקרקוב.  

מנכ"ל לוט רפאל מילצ'רסקי: "משנה לשנה ישראל הופכת ליעד תיירות פופולארי והודות ללוט היא גם תהפוך ליותר זמינה ונגישה עבור המבקשים לנפוש בחופי הים התיכון. הודות לשיתוף הפעולה עם משרד התיירות הישראלי אנחנו מציעים כיום 19 טיסות בשבוע מ-5 שדות תעופה מכל רחבי פולין, לאחד היעדים האטרקטיביים ביותר באגן הים התיכון".

שר התיירות יריב לוין: "בהמשך למתן מענקים לחברות תעופה הפותחות קווים חדשים מיעדים מהם אין כיום טיסות לישראל, ואשר הביאו לגידול דרמטי במספר הטיסות והתיירים המגיעים לישראל – אנחנו תומכים גם בשיווק ביעדי המקור הללו במהלכים יצירתיים כמו זה של מיתוג מטוס פנים ארצי. על פי כל הדיווחים שאנחנו מקבלים בשטח מסוכנים ומחברות תעופה אנחנו מזהים שפולין נמצאת בתנופה תיירותית, לרבות כארץ מקור לתיירות לישראל. עם גידול של 36% בתיירות מפולין מתחילת השנה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אנו בטוחים שיש פוטנציאל להגדיל את המספרים עוד יותר".

רקע תיירותי על פולין (מתוך סקר תיירות נכנסת של משרד התיירות לשנת 2016)

בשנת 2016 הגיעו 43,362 תיירים מפולין המהווים 1.8% מכלל התיירים.

ל-71% מהתיירים שהגיעו מפולין, היה זה הביקור הראשון בישראל.

54.4% מהתיירים מפולין לנים בבתי מלון וכפרי נופש, 11.1% באכסניות נוער, 2.9% באכסניה נוצרית, 11.1% בדירה שכורה, 13.3% אצל קרובי משפחה, 7.3% במקומות אחרים.

28.1% הגיעו לטיול מאורגן, 2.1% הגיעו בחבילת תיור ו-69.8% הגיעו באופן עצמאי.

התייר הפולני שוהה בישראל 9.6 ימים בממוצע. בירושלים הוא נמצא 6.1 ימים ובתל אביב 4.4 ימים בממוצע.

83.3% מהתיירים המגיעים מפולין ביקרו בירושלים, 62% בתל אביב-יפו, 13.5% באילת והים האדום, 35.8% בחיפה, 1.4% בנתניה, 56.1% בים המלח, 0.5% בהרצליה, 42% בטבריה והכנרת, 6.3% בגולן, 45.4% בנצרת, 38.1% בגליל, 9.1% בנגב ו-37.6% באזור אחר בארץ.

מבחינת אתרי תיירות – 11.4% מהתיירים שהגיעו מפולין ביקרו בקומראן, 2.5% בבית שאן, 22.1% בכפר נחום, 2.4% בקאסר אל יהוד, 20% במגדל דוד, 69.1% בכנסיית הקבר, 70.7% ברובע היהודי, 49.6% ביפו העתיקה, 35.1% ביד ושם, 4.2% במוזיאון ת"א לאומניות, 14.2% בנמל תל אביב, 29.8% בגן הקבר, 22% במצדה, 10% בעכו, 15.5% בקיסריה, 18.7% באתר הטבילה הירדנית, 82.7% בכותל המערבי, 13% במוזיאון ישראל, 62.9% בוויה דולורוזה, 62.2% בהר הזיתים, 60.2% בכנסיית הבשורה, 13.1% בגנים הבהאים, 20% בעיר דוד, 5.1% במסגד אל אקצה.

43.2% מצאו באינטרנט מידע אודות ישראל טרם הביקור.

46.9% מהתיירים שהגיעו מפולין אמרו שבטוח יחזרו שוב לישראל, 27% חושבים שיחזרו שוב.

התייר הפולני מוציא ביום בממוצע 96$, כאשר סך ההוצאות שלו בישראל עומדים בממוצע על 745$.

שביעות הרצון הממוצעת של התייר הפולני מישראל עומדת על 4.3 בסולם של 1-5.

Exit mobile version