Site icon IAS

מטוס חברת מלזיה איירליינס יורט בשמי אוקראינה

אמש (ה') יורט מטוס מדגם בואינג 777-200 של מלזיה איירליינס, בשמי אוקראינה בדרכו מאמסטרדם לקואלה לומפור, כ-4 חודשים בלבד לאחר היעלמותו של מטוס החברה מאותו דגם שהיה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ין. סיבת היעלמותו טרם פוענחה והשאלה האם מדובר בחוסר מזל או צרוף מקרים?

 

עד לרגע זה קיים דיסאינפורמציה והאשמות הדדיות בין אוקראינה לרוסיה, כאשר ממשלת אוקראינה טוענת שבידה הוכחות מוצקות שמדובר בצבא רוסיה שהפיל את מטוס הנוסעים.לעומתם טוענים הרוסים, שמטוסו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, היה בקרבת מקום בהפרש זמן קטן ליירוטו של המטוס המלזי.

 

אתר האינטרנט של חברת התעופה מלזיה איירליינס פרסם ידיעה כי כל הטיסות היוצאות מאירופה שינו את מסלול הטיסות והימנעו מלעבור בשמי אוקראינה. הממשל האמריקני וממשלת צרפת ממליצים לחברות התעופה לבחור מסלולי טיסה חלופיים ואילו טורקיש איירליינס הודיעה כי היא מבטלת את כל טיסותיה לאזור.

 

בנוסף, מציינת  מלזיה איירליינס באתר האינטרנט של החברה כי על מסלול טיסת מלזיה איירליינס  MH17 לא הוטלו הגבלות  או אזהרות ע"י ארגון יאט"א ולא נקלטו קריאות מצוקה מהמטוס.

 

293 נוסעים בני לאומים שונים היו במטוס שיורט כולל שלושה ילדים ו-15 אנשי צוות. רשימת מספר הנוסעים ואנשי הצוות על פי ארץ מוצאם: 154 הולנדים, 43 מלזים (כולל 15 אנשי צוות ו-2 תינוקות), 27 אוסטרלים, 12 אינדונזים (כולל תינוק), 9 בריטים, 4 גרמנים, 4 בלגים, 3 פיליפינים, קנדי אחד ו-41 שלא ידועה ארץ מוצאם (ידוע על ישראלי אחד שהיה בטיסה).

 

ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק מסר שבשיחות שקיים עם מנהיגים שונים וביניהם הנשיא האמריקני אובמה הוחלט כי צוות מומחים בינלאומי יגיע במהירות האפשרית למקום האירוע במטרה לחקור את סיבת יירוט המטוס. העולם כולו ממתין ומקווה שהפעם תפוענח הסיבה להפלת המטוס, כ-4 חודשים בלבד לאחר הטרגדיה שפקדה את נוסעי הטיסה שנעלמה ובני משפחותיהם.

Exit mobile version