Site icon IAS

מטוס הבואינג 737 max 9 השלים בהצלחה את טיסת הבכורה

מטוס ה-737 9 MAX, של יצרנית המטוסים בואינג, השלים בהצלחה את טיסתו הראשונה מעל פוגט סאונד. משפחת מטוסי ה-737 MAX ממשיכה להפגין מצוינות בעמידה בזמנים וכעת עומד המטוס בפני תכנית בדיקות מקיפה ואישור סופי טרם מסירה ללקוח.

קווין מקאליסטר, נשיא ומנכ"ל חטיבת המטוסים המסחריים של בואינג: "טיסת הבכורה של מטוס ה-737MAX 9  היא אבן דרך משמעותית נוספת, המציינת את המשך הצמיחה של משפחת מטוסי ה-MAX. למטוסים אלו יתרון גדול על פני המתחרים והוכחה לכך היא קבלת הפנים החמה לה הם זוכים בשוק, שבאה לידי ביטוי בלמעלה מ-3,700 הזמנות מ-86 לקוחות שונים ברחבי העולם".

המטוס סיים בהצלחה טיסה של שעתיים ו-42 דקות, בהמריאו משדה"ת רנטון פילד שבמדינת וושינגטון ב-10:52 בבוקר (זמן מקומי) ונחת ב-13:34 בשדה"ת של מרכז בואינג בסיאטל.

צוות טייסי מבחן והערכה של בואינג, כריסטין וולש ואד ווילסון, בחנו את היכולות התפעוליות ומערכות השליטה וההיגוי של המטוס. מטוס ה-MAX 9 יעבור כעת מבדקי טיסה מעמיקים ומקיפים טרם מסירתו ללקוח הראשון כבר ב-2018.

מטוס ה-737-9 הינו החבר השני במשפחת ה-737 MAX של חברת בואינג, עם יכולת לשאת 220 נוסעים וטווח טיסה של 3,515 מיילים ימיים.

קית' לוורקהון, סגן נשיא ומנכ"ל תכנית ה-737 MAX: "צוות ה-737 MAX ממשיך לעבוד בשיא הכוח. כל אבן דרך כזאת מוסיפה לבניין הידע והניסיון שלנו, שמשמשים אותנו בהצלחה בהמשך דרכינו".

משפחת ה-737 MAX עוצבה במטרה להציע ללקוחותיה ביצועים יוצאים מגדר הרגיל, גמישות ויעילות, תוך הורדת עלויות פר מושב וטווח טיסה גדול יותר, המאפשר פתיחת מסלולים ליעדים חדשים בשוק מטוסים צרי הגוף.

בהמשך למטוסי ה-MAX 8 וה-MAX 9, יושק בקרוב גם הדגם הקטן יותר, ה-MAX 7 וכן ה-MAX 200 בעל הנפח המוגדל. בנוסף, מחקרי שוק ותגובות של לקוחות מצדיקים דיונים בדבר הגדלה נוספת של סדרת מטוסי הבואינג MAX.

מטוס ה-737 MAX משלב בתוכו את טכנולוגיות מנועי ה-CFM LEAP-1B, עיצוב כנפונים בטכנולוגיה חדישה ומתקדמת ושיפורים רבים נוספים, המבטיחים יעילות, אמינות ונוחות מירבית.

737 MAX הינו דגם מטוס הנמכר במהירות הגבוהה ביותר בהיסטוריה של חברת בואינג, ולו למעלה מ-3,700 הזמנות מ-86 לקוחות ברחבי העולם, נכון להיום.

 

Exit mobile version