Site icon IAS

מטוס בואינג 787-10 ראשון נמסר לסינגפור איירליינס

מטוס דרימליינר 787-10 של חברת סינגפור איירליינס. צילום יחצ

יצרנית המטוסים בואינג וסינגפור איירליינס, חברת התעופה הלאומית של סינגפור, חגגו את מסירתו של מטוס ה-787-10 הראשון. מדובר במטוס החדש והגדול ביותר במשפחת מטוסי הדרימליינר. יותר מ-3,000 אנשים הגיעו למפעל בואינג שבצפון צ'רלסטון, דרום קרוליינה, כדי לחגוג את אירוע מסירת מטוס הדרימליינר 787-10 הראשון לסינגפור איירליינס.

הראשונה להפעיל את מטוס ה-787-10 ואת שלושת דגמי הדרימליינר

מטוס הדרימליינר 787-10 צפוי להגדיר תקן עולמי חדש לחיסכון וליעילות בדלק. סינגפור איירליינס, נחשבת בין חברות התעופה המתקדמות ומהמובילות בעולם, תהיה הראשונה להפעיל את המטוס ה-787-10 החדש. הוספת מטוס ה-787-10 לצי המטוסים שלה, תהפוך את סינגפור אירליינס  לחברת התעופה היחידה בעולם שמפעילה את כל שלושת דגמי המטוסים בסדרת הבואינג דריימליינר, המתקדמת ביותר בשוק התעופה.

עלות תפעול זולה במיוחד

בדומה לשאר המטוסים בסדרת הדרימליינר, בואינג 787-10 מעוצב ומיוצר מחומרי גלם חזקים ובעלי משקל מינימלי ומאובזר במערכות המתקדמות ביותר. מטוס רחב הגוף החדש בעל יכולת לשאת כ-40 נוסעים נוספים, סך של 330 מושבים בתצורה סטנדרטית של שתי מחלקות. בזכות כמות המושבים, בואינג 787-10 מוזיל משמעותית את עלות התפעול לכל מושב, זאת בשונה מכל המטוסים רחבי הגוף הקיימים בשוק היום.

"עבודת הנדסה מרהיבה ויצירת אמנות לשמה"

" זהו כבוד גדול לסינגפור איינרליינס להיות חברת התעופה הראשונה בעולם שמקבלת את המטוס המתקדם ביותר, ה-787-10, ", אמר מר גו צ'ון פונג, מנכ"ל סינגפור איירליינס. "מטוס הבואינג 787-10 הינו עבודת הנדסה מרהיבה ויצירת אמנות לשמה. הוספת הדרמליינר החדש לצי המטוסים הוא חלק חשוב באסטרטגיית הצמיחה שלנו, שתאפשר לנו להרחיב את רשת היעדים ולחזק את הפעילות שלנו בעולם".

"הבחירה בבואינג 787-10 דרמליינר מוכיחה פעם נוספת את המחויבות העמוקה של סינגפור איירליינס להפעלת צי מטוסים מודרני ומתקדם, ומסמנת את תחילתו של פרק חדש בקשר שלנו עם יצרנית המטוסים העולמית, בואינג". הוסיף גו.

סינגפור איירליינס מפעילה שני דגמים ממשפחת הדרמליינר, בואינג 787-8 ובואינג 787-9 באמצעות חברת הבת שלה, סקוט (Scoot). מסירתו של המטוס החדש ביותר בסדרה, בואינג 787-10,  תהפוך את הקבוצה לראשונה בעולם להפעיל את כל שלושת דגמי הדרימליינר המתקדמים. סינגפור איירליינס תרחיב את צי המטוסים שלה עם 68 מטוסים רחבי גוף נוספים של בואינג, הכוללים 48 מטוסי 787-10 ו-20 מטוסי 777-9.

"צפוי לחזק את אפקט הדרימליינר"

"היום אנו מציינים סימן דרך משמעותי נוסף, במסירת מטוס ה-787-10 הראשון לחברת תעופה המובילה סינגפור איירליינס. אנחנו מברכים על השותפות ארוכת השנים בין בואינג וסינגפור ומעריכים את האמון של חברת התעופה הלאומית שלה, כפי שמשתקף מההזמנות החוזרות של מטוסי בואינג על ידי הקבוצה", אמר קווין מקאליסטר, נשיא ומנכ"ל חברת בואינג מטוסים מסחריים. "בואינג 787-10 צפוי לחזק עוד יותר את "אפקט הדרימליינר", שכובש לאחרונה את שוק התעופה המסחרי. החוויה המשודרגת שמספקים דגמי הדרימליינר 787 לנוסעים, וכן היעילות חסרת התקדים בצריכת הדלק, מסייעים לחברות תעופה ברחבי העולם לפתוח קווי טיסה חדשים, לצד חיסכון משמעותי בעלויות הדלק והפחתת פליטה."

הביצועים המתקדמים של 787-10 והתכונות המשותפות לו ולקודמיו בסדרת הדרימליינר משכו עניין רב ברחבי העולם, כולל באסיה שם המטוס יכול לחבר בין כל היעדים הקיימים ביבשת. בנוסף, הודות לטכנולוגיה החדשה והיעילות בצריכת הדלק, בואינג 787-10 מציע לחברות התעופה האסייתיות את הגמישות להפעיל טיסות לאירופה, אפריקה וליעדים נוספים כמו אוסטרליה, ניו זילנד, פיג'י ועוד.

סינגפור איירליינס מתכננת להשיק טיסות באמצעות בואינג 787-10 כבר בחודש מאי הקרוב, בקווים לאוסקה, ליפן ופרת' ולאוסטרליה. עד לכניסתו של הדרימליינר החדש לשירות, יופעל ה-787-10 החדש של סינגפור איירליינס בקו לבנגקוק וקואלה לומפור למטרות אימון צוות המטוס.

טקס מסירת מטוס בואינג 787-10 לידי סינגפור איירליינס. צילום יחצ

עובדות על מטוסי בואינג 787, הדרימליינר

דגמי בואינג 787 הם המטוסים המתקדמים ביותר בעולם שמבטיחים חווית טיסה משודרגת ביותר עבור הנוסעים. בואינג 787-10 ארוך יותר מהבואינג 787-9 הקודם וחולק עימו כ-95% מאפיינים משותפים, כגון יעילות תפעולית וחסכון של כ-25% למושב בהשוואה למטוסים הוותיקים, אותם הדרימליינרים צפוים להחליף. המטוס רחב הגוף החדש מסוגל להטיס 330 נוסעים, בתצורה סטנדרטית של שתי מחלקות נוסעים, בטיסות ישירות, למרחק של כ-12 אלף ק"מ.
מאז 2011, מעל ל-640 מטוסי דרימליינר נכנסו לשירות, והטיסו יותר מ-230 מיליון נוסעים ביותר מ-680 קווי טיסה בכל רחבי העולם, תוך חיסכון משמעותי בדלק, המסתכם במספר חסר תקדים של כ-33 מיליארד דולר.

Exit mobile version