Site icon IAS

מטוס בואינג 737 MAX ראשון לאתיופיאן איירליינס

23 שנות פעילות של אתיופיאן איירליינס בישראל. צילום יח"צ

בואינג, יצרנית המטוסים המובילה בעולם, יחד עם חברת התעופה הגדולה ביותר באפריקה, אתיופיאן איריילינס, חגגו היום (ג') את מסירתו של מטוס הבואינג 737 MAX החדש, הראשון מתוך 30 המטוסים מדגם זה שהזמינה חברת התעופה.

אתיופיאן איירליינס הינה חברת הדגל של אתיופיה וכן חברת התעופה המסחרית הצומחת בקצב המהיר ביותר בכל יבשת אפריקה. החברה מפעילה את מטוסי הבואינג 737 בצי שלה מזה שנים רבות, וכעת, הוספת מטוסי ה-MAX החדשים, תבטיח לחברה חיסכון דו-ספרתי בהוצאות אנרגיה ותאפשר לה לספק ללקוחותיה חוויית טיסה משופרת ומושדרגת.

מנכ"ל אתיופיאן איירליינס טוולדה גברמרים (Tewolde GebreMariam), אמר: "אנו שמחים לצרף את דגם הבואינג 737 MAX 8, המטוס החדש ביותר בסדרת המטוסים צרי הגוף של בואינג, לצי הצעיר והחדשני שלנו, הכולל יותר מ-100 מטוסים, בגיל ממוצע של פחות מחמש שנים".

מימין, ח"כ אברהם נגוסה ושגריר אתיופיה בישראל, טסגיי ברה, בחנוכת משרדי אתיופיאן החדשים בתל אביב. צילום עירית רוזנבלום

המנכ"ל הוסיף כי "העיצוב החדשני של המטוס מתאפיין בתאורת תקרה מיוחדת ותכנון פנים מודרני וייחודי של הקאבינה, הקירות והחלונות, מה שתורם לתחושת המרחב ולחוויית טיסה שלווה ומפנקת יותר עבור לקוחותינו. כמו כן, המטוס החדש ידידותי יותר לסביבה לעומת ה-NG-737 הקודם בסדרה, מעצם היותו חסכוני יותר בדלק ומאפשר צמצום הפליטות הפחמניות כתוצאה מכך".

לדבריו, אתיופיאן איירליינס ידועה כחלוצה בהנגשת טכנולוגיות תעופה פורצות דרך לשוק האפריקאי, לאורך כל 72 שנות ההיסטוריה של החברה. זאת, הודות ליכולת ההסתגלות המהירה שלה לטכנולוגיות חדשות וכן להיותה חברת תעופה שתמיד מעמידה את הלקוח במרכז. מר טוולדה סיכם באומרו: "אנו נמשיך להשקיע בהרחבת הצי וברכישת המטוסים החדשים ביותר שיש לתעשייה להציע, זאת בהתאם לחזון הצמיחה שלנו עד שנת 2025".

מטוס הבואינג 737 MAX הינו המטוס הנמכר בקצב המהיר ביותר בהיסטוריית החברה. עד היום, המטוס צבר יותר מ-4,500 הזמנות מ-99 חברות תעופה שונות מסביב לעולם. כל המטוסים ממשפחת הבואינג 737 MAX משלבים את המנועים המתקדמים ביותר מדגם CFM International LEAP-1B, כנפונים בטכנולוגיה חדשנית, תאורת תקרה ייחודית של בואינג, מסך תצוגה מוגדל בתא הטייס ושלל שדרוגים נוספים, שמטרתם לספק יעילות מרבית, אמינות ונוחות עבור הלקוחות בשוק המטוסים צרי הגוף.

מרטי בנטרוט, סגן נשיא מכירות בואינג במזרח התיכון, טורקיה, אפריקה ומרכז אסיה, אמר: "אתיופיאן איירליינס ממשיכה להוביל את שוק התעופה האפריקאי עם צי המטוסים חדשני ומתקדם. אנו גאים באמון המתמשך של חברת התעופה בבואינג ומצפים להמשך חיזוק מערכת היחסים האיתנה שלנו, החוגגת כבר יותר מ-5 עשורים".

מבנה הקאבינה במטוס הבואינג 8   737MAX  החדש של אתיופיאן איירליינס יאפשר לשאת 160 נוסעים. עם מסירת המטוס החדש, מניין המטוסים בצי החברה עולה ל-73 מטוסי בואינג מתקדמים, כולל מטוסי 787 ו-777 רחבי גוף.

כתבה קודמתאתיופיאן חונכת משרדים חדשים בתל אביב

Exit mobile version