Site icon IAS

מגדל פיקוח בהשראת טוליפ

נמל התעופה החדש של איסטנבול (IGA-Istanbul Grand Airport)  על שם רג'פ טאיפ ארדואן הממוקם כ-35 ק"מ, בצד המערבי של העיר, ויפתח ב-2018 בחר בחברות AECOM ו-  Pininfarina לעצב את מגדל הפיקוח הייחודי. מגדל הפיקוח שגובהו יהיה 96 מטר בהשראת פרח טוליפ (צבעוני) הפרח הלאומי של טורקיה וסמלה של העיר במשך 100 שנים.

נמל התעופה החדש אמור לקלוט בתחילת דרכו 90 מיליון נוסעים ולהגיע לקיבולת מקסימאלית של 200 – 150  מיליון (לשם השוואה, בנתב"ג עברו 15.6 מיליון נוסעים בשנת 2015) נוסעים בשנה. בשלב הראשון יהיו בנמל התעופה החדשני 3 מסלולי טיסה, כאשר בתכנון הוספה של  3 מסלולים נוספים.

כיום פועלים באיסטנבול שני נמלי תעופה, נמל התעופה הבינלאומי אטאטורק אליו מגיעות טיסות טורקיש איירליינס מישראל והשני נמל התעופה הבינלאומי סביהה גקצ'ן הנמצא בצד האסיאתי של העיר ומשמש את חברת הלאו קוסט פגסוס בטיסותיה מנתב"ג. כפי הנראה השקתו של נמל התעופה החדש יביא לסגירתו של נמל התעופה אטאטורק.

ג'ניפר דיקסון, אדריכלית ראשית בחברת AECOM:" יצירת אומנות שמציתה מחדש את הזוהר בעולם התעופה בצומת שבין אירופה ואסיה".

פאולו פינינפארינה, יו"ר חברת פינינפארינה:"נמל התעופה החדש של איסטנבול הוא ציון דרך עבור העיר וטורקיה כולה. כמו בכל הפרויקטים שלנו הצלחנו ליצור מבנה טכנולוגי מתקדם בעל אופי"

Yusuf Ak?ayo?lu, מנכ"ל נמל התעופה IGA :" אחד מהפרויקטים הגדולים בעולם התעופה, מגדל הפיקוח הייחודי בנמל התעופה החדש של איסטנבול יהיה מבנה מרשים הנראה למרחקים. חיפשנו עיצוב חדשני תוך שמירה על המורשת התרבותית של איסטנבול".

Exit mobile version