Site icon IAS

לרגל חזרתה של אייר בלטיק לישראל, מקדמים את התיירות ללַטְבִיָה

ריגה בירת לטביה, העיר הגדולה מכל המדינות הבלטיות. צילום Depositphotos

מסתמן שבקיץ הזה יש לנו את כל הסיבות לשנות כיוון בטיולים השיגרתיים בחו"ל, ולבחור מדינה פחות מוכרת אך מרובת אטרקציות לתייר הישראלי, שכדאי לגלות אותן. לַטְבִיָה. לטביה היא מדינה באזור הבלטי בצפון-מזרח אירופה. מאז קבלת עצמאותה ב-1918 היא אחת משלוש המדינות הבלטיות, יחד עם אסטוניה וליטא. היא גובלת באסטוניה מצפון, בליטא מדרום, ברוסיה ממזרח, ובבלארוס מדרום מזרח, וחולקת גבול ימי עם שוודיה ממערב. עיר הבירה שלה היא ריגה. לטביה נחשבת לאחת המדינות הידידותיות לישראל וגם מהבטוחות. ועתה, לרגל חזרתה של אייר בלטיק לפעילות בישראל, רק הגיוני הוא גם לשים אותן גבוה במפת התיירות מישראל.

אמש (ה') התקיים בת"א, אירוע חברתי-מקצועי מכובד, לקידום התיירות ל לַטְבִיָה, בחסות אייר בלטיק ו-טל תעופה, אותו אירח בדירתו הפרטית, גדעון טהלר – נשיא ומנכ"ל קבוצת טל תעופה, ובו השתתפו נציגי שגרירות לטביה בישראל, ובהם השגריר הלטבי – אייברס גרוזה; נציגים מחברת התעופה אייר בלטיק, ובראשם דאצה פלדמן – מנהלת איזורית אייר בלטיק; אירינה רובינצ'ק – ראשת הנציגות בישראל של הסוכנות להשקעות ופיתוח לטביה; בכירים מענף התיירות הלטבי, שהגיעו במיוחד לאירוע מלטביה; נציגים בכירים מענף התיירות מישראל; וכמובן, נציגים מטל תעופה, ובהם איציק גרין – המנהל המסחרי של אייר באלטיק בישראל תחת נציגות טל תעופה, שאף הנחה את האירוע בנועם רב.

מימין: דאצה פלדמן – מנהלת איזורית אייר בלטיק, אייברס גרוזה – שגריר לטביה בישראל, איציק גרין – מנהל מסחרי של אייר בלטיק בישראל תחת נציגות טל תעופה. צילום שוש להב

את החלק העיוני-מקצועי של האירוע, פותח איציק גרין: "טל תעופה ואייר בלטיק גאים לארח את שגריר לטביה ונציגות הסוכנות הממשלתית להשקעות ופיתוח מסחרי של לטביה, יחד עם ספקי התיירות המובילים במדינה. בין שתי המדינות מתקיימים יחסים חמים מאוד והישראלים מתקבלים בה בידיים פתוחות. רק לפני שבוע חזרו מאות ישראלים ממרוץ המרתון השנתי בריגה וקיבלנו המון ברכות על היחס והשירות המחבק כלפי המשתתפים. אנו עדים למגמת גידול של התנועה הישראלית למדינות הבלטיות, ובשנה החולפת הציגה אייר בלטיק שיא ברווחים כאשר הקו תל אביב-ריגה היה בין הקוים המובילים והמצליחים ביותר מבין קווי החברה". בהמשך מעביר גרין מצגת מקיפה ומרחיבת ידע.

אייברס גרוזה, שגריר לטביה בישראל, מברך את הנוכחים, מביע צערו העמוק על אסון השבת השחורה, מציין את היחסים הטובים בין שתי המדינות, מדבר בשבחי לטביה כמדינה שיש לה מה להציע לתיירים, מאחל שמים בטוחים לאייר בלטיק וכמובן מזמין את כולם להגיע ללטביה. דאצה פלדמן – מנהלת איזורית אייר בלטיק, מרחיבה על חברת התעופה הבלטית ומדגישה את האווירה הידידותית בלטביה כלפי ישראל. אירינה רובינצ'ק – ראשת הנציגות בישראל של הסוכנות להשקעות ופיתוח לטביה, מזכירה במצגת ססגונית, ערים ומחוזות מרהיבים ברחבי לטביה, בהם היצע תיירותי מגוון, ולדבריה "הטבע הוא הנכס העיקרי של לטביה". נציגים נוספים מענף התיירות הלטבי, מציגים איש ואישה בתורם, בתי מלון מפנקים, אתרים נהדרים לטייל בהם, חבילות תיור לפי נושאים, כמו טבע, ערים, תרבות, ספורט ים ואקסטרים, טיפולי בריאות וספא, וכמובן – טיולי מורשת יהודית.

גדעון טהלר, נשיא ומנכ"ל קבוצת טל תעופה. צילום שוש להב

טל תעופה: טל תעופה נוסדה ב-1987 ופועלת כיום כחברה גלובלית עם משרדים בפריסה בינלאומית. עיקר פעילות החברה הינו ייצוג חברות תעופה מהמובילות בעולם, כולל ניהול מסחרי, שיווק, מכירות ושירות לקוחות.

אייר בלטיק: אייר בלטיק, חברת התעופה הלאומית של לטביה, מפעילה קו של טיסות ישירות מישראל אל ריגה. החברה מחזיקה צי הומוגני של 47 מטוסים מדגם A220-300 המתקדם – המטוס השקט ביותר שנמצא בייצור כיום.

לאייר בלטיק חיבורים מריגה למעל 70 יעדים לרבות המדינות הבלטיות וסקנדינביה.

לו"ז טיסות של אייר בלטיק:

החברה מפעילה 3 טיסות שבועיות בין ישראל לריגה בימים ראשון, רביעי ושישי. החל מחודש אוגוסט החברה תפעיל 4 טיסות שבועיות מ/אל ישראל.

Exit mobile version