מטוס נוסעים מסוג אמבראר של חברת ארקיע נחת לראשונה בנמל התעופה רמון, בשעה 15:45, במסגרת תרגיל חירום תעופתי רחב היקף, "יעף פתיחה", המתקיים במסגרת הליכי מתן רישיון הפעלה והסמכת נמל התעופה רמון, ע"ש אילן ואסף רמון. לקראת הפעלת התרגיל ניתן לנמל רמון רישיון הפעלה זמני, עם עצירת המטוס החל התרגיל והליך בחינתו והרישוי המלא של הנמל, המתבצע על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) מצוי בעיצומו.
בתרגיל "יעף פתיחה" משתתפים כ-450 משתתפים, בכללם אנשי משרד התחבורה, הנהלת רש"ת, נמל התעופה רמון, חברות תעופה, חברות שירותי קרקע, משטרת ישראל, כבאות והצלה, צה"ל, עיריית אילת והמועצה אזורית אילות.
התרגיל מהווה שלב הכרחי לקראת פתיחתו של הנמל לפעילות תעופתית על פי הדרישות הבינלאומיות, לתת מענה לניהול אירוע תעופתי וניהול מצבי חירום, כחלק מ-Airport Emergency Plan ועל פי הדרישות הבינלאומיות המחמירות ביותר הקיימות בנמלי תעופה.
העבודות בנמל התעופה רמון מתקדמות בקצב מהיר לקראת פתיחתו הצפויה. במשך העבודות להקמת הנמל הנחה שר התחבורה ישראל כץ את רש"ת להאריך את המסלול של הנמל ל-3.6 קילומטרים, במטרה לאפשר לכל סוגי המטוסים להמריא ולנחות בו.
פרויקט נמל התעופה רמון כולל מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, שייתן מענה, בשלב ראשון ל-2 מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חניה למטוסי טורבופרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה לכלי רכב.
השר כץ הנחה את רש"ת להכפיל את מספר רחבות החניה של המטוסים מ-30 ל-60 רחבות חניית מטוסים, במטרה לאפשר קליטה מוגברת של מטוסים, לנוכח תחזיות הגידול במספר הטיסות הצפוי ברמון.
נמל התעופה החדש נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות ובתקנים המחמירים ביותר של רשויות התעופה בעולם. הנמל יהיה ממוחשב לחלוטין ומרושת במערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם.
הפרויקט כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטר ובו מכשור מתקדם לנחיתות מטוסים .הטרמינל ייתן מענה, בשלב ראשון לכ-2 מיליון נוסעים בשנה, תוך אפשרות להרחיבו עם העלייה הצפויה בעקבות הסכם השמים הפתוחים בתנועת הנוסעים.
בטרמינל מותקנת מערכת מיון ביטחונית אוטומטית ברמה גבוהה ביותר מערכת HBS כמו זו הקיימת בנתב"ג. בלב המבנה בריכה ביולוגית, אליה ניתן להביט מכל אולם.
נמל התעופה רמון הוא הנמל האזרחי הראשון הנבנה מהיסוד מאז קום המדינה. הנמל החדש, שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש נמל תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות. נמל התעופה ישמש נמל אלטרנטיבי לשעת חירום. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.7 מיליארד שקלים.
במסגרת הפרויקט הורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה לאילת נמשכת כ-15 דקות בלבד. בעתיד יחובר נמל התעופה לאילת באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת.
שר התחבורה ישראל כץ חתם על תקנות חדשות הפוטרות חברות תעופה מאגרות נחיתה בנמל התעופה רמון, במטרה לעודד חברות תעופה לנחות בנמל.