Site icon IAS

לקראת השביתה המתוכננת בבריטיש איירווייס, על החברה להציע חלופות

מטוס של בריטיש. 93 אחוזים מהטייסים הצביעו בעד השביתה. צילום יח"צ

בריטיש איירווייס נכשלה אתמול בניסיונה לחסום בבית המשפט את השבתת טיסותיה על ידי הטייסים החל מאוגוסט לשישה ימים, נראה שצפויה תקופה לא קלה לנוסעים רבים.

מאיגוד הטייסים הבריטי BALPA  נמסר אתמול כי בעקבות החלטת בית המשפט לא להתערב בנושא, כי הם שמחים על החלטת השופט, אך מתוסכלים מהזמן שבוזבז על ידי בריטיש במקום לנצל את הזמן הזה לחזרה לשולחן הדיונים. כן אמר נציג האיגוד כי למרות שבאופן חוקי הטייסים יכולים לשבות, הם עדיין לא קבעו תאריכים לשביתה, כדי לתת לבריטיש איירווייס את האפשרות האחרונה למשא ומתן על שכר הטייסים ותנאיהם.

נמל התעופה היתרו (לונדון)  אחד העמוסים באירופה ואחד היעדים החמים של ישראלים בחופשת הקיץ, כולל לטיסות קונקשן. בריטיש מבצעת 19 טיסות בקו נתב"'ב-הית'רו בשבוע. במחצית הראשונה של השנה הטיסה כ-170 אלף איש בקו זה.

הנוסע הישראלי יכול לבחור לממש את זכויותיו על פי הדין האירופי 

טרמינל חמש של בריטיש בנמל התעופה הית'רו בלונדון. צילום Depositphotos

במועצה הישראלית לצרכנות מזכירים כי על פי החוק הישראלי, במקרה של ביטול טיסה בשל שביתה, הנוסע לא זכאי לפיצוי כספי, אולם חברת התעופה מחויבת להציע חלופות לנוסע על מנת לאפשר לו להגיע ליעד הסופי או להחזיר לו את התמורה ששולמה עבור הכרטיס – לפי בחירתו.

בנוסף, אם הנוסע נאלץ להישאר בנמל התעופה, הוא זכאי לשירותי סיוע (מזון ומשקאות, ושירותי לינה אם נדרשת שהייה של לילה או יותר). על פי החוק הישראלי, במקרה של שביתה הנוסע אינו זכאי לפיצוי כספי.

הנוסע הישראלי רשאי לבחור לממש את זכויותיו על פי הדין האירופי החל במקרה זה: למרות שבחלק מהמקרים שביתה עשויה להיחשב ככוח עליון, היו מקרים בעבר בהם רשות שדות התעופה חייבה את חברת התעופה לשלם לנוסע פיצוי כספי  של עד 600 יורו (בשביתה ב-RYANAIR בשנה שעברה, חויבה החברה לשלם בין 250 ל-400 יורו) בניגוד לקבוע בחוק הישראלי. לשם מיצוי הזכויות מול חברת התעופה, על הנוסע לדרוש אישור ביטול טיסה מחברת התעופה.

במקרה של השביתה בבריטיש, ניתנה התראה של שבועיים לרשות, אולם לא ידוע עדיין מה הטיסות שיבוטלו. בריטיש איירווייס אמורה ליידע את הנוסעים באופן אישי – בהודעת טקטס או במייל – ועליה להציע טיסה חלופית. כמובן, גם על פי הדין האירופי הנוסע זכאי לקבל שירותי סיוע.

המועצה לצרכנות מסכמת כי "מומלץ מאוד למי שאמור לטוס  בימי השביתה, לבדוק מול החברה באם הוקדמה הטיסה ולעקוב אחרי ההתפתחויות בנושא".

Exit mobile version