Site icon IAS

לטוס לבייג'ינג ב-750 דולר וטיסות המשך חינמיות לשנחאי וגואנגז'ו

טיסת הבכורה של היינאן איירליינס שנחתה הבוקר בשעה 08:10 בנמל התעופה בן גוריון, מביאה עימה תקוות רבות שביניהן: הוזלת מחירים בנתיב לבייג'ינג, הכפלת התיירות הנכנסת מסין לישראל, שהיום עומדת על 47 אלף נוסעים בשנה, נגישות משופרת ליעדים במזרח אסיה, טיסות ישירות של היינאן איירליינס בין נתב"ג לשנחאי ולנמל רמון ליד אילת שיפתח לתנועה בעוד שנה, ולתמיכה בפעילות אזור הסחר החופשי, שדיונים עליו מתנהלים עתה בין שתי הממשלות.

כדי לעודד פעילות זו משקיע משרד התיירות בשיווק התנועה הנכנסת מסין לישראל 15 מיליון שקל ב-2016, "כדי שהמטוסים שיטוסו לישראל יהיו מלאים", ומשרד התחבורה מסר, כי מטוסים שיפעלו בנמל רמון הדרומי, יהיו פטורים במשך שנתיים מתשלום אגרות הנמל.

בטיסת הבכורה של החברה הסינית הפרטית הגיעה משלחת בראשות סיה האו מינג (Xia Haoming) מנכ"ל היינאן איירליינס ושגריר ישראל בסין מתן וילנאי. בנמל התעופה, קיבלו את פני הבאים שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, שר התיירות יריב לוין, יו"ר רשות שדות התעופה האלוף (מיל') אליעזר מרום (צ'ייני), מנכ"ל נתב"ג תא"ל (מיל') שמואל זכאי, נציג השגרירות הסינית בישראל צ'אי ווי מינג (Cai Weiming), לי ליאנג (Li Liang) מנכ"ל היינאן איירליינס בישראל וסמנכ"ל היינאן איירליינס בישראל יונתן בנטל.

"בשורה צרכנית עם שירות איכותי"

סיה האו מינג (Xia Haoming) מנכ"ל היינאן איירליינס, אמר באירוע כי "היינאן איירליינס שמחה לחנוך את קו התעופה החדש לתל אביב. הקו הזה הוא אחד החשובים של החברה ואני רוצה להודות לשתי הממשלות שעזרו לנו בפתיחתו. מטרופולין תל אביב הוא האזור הצפוף בישראל וכשמגיעים לראשונה אליו אפשר להרגיש את האווירה והתרבות העשירה. בייג'ינג בירת סין היא מרכז תרבותי וכלכלי גדול בסין. לכן, הקו בין שתיהן יאפשר שיתוף פעולה בתחומים רבים בין שתי המדינות. היינאן איירליינס תציע שירות במטוסים חדישים מסוג איירבוס 330A ומחירים שוברי שוק, שכמותם לא היו עד כה בישראל. המטרה שלנו להביא לישראלים בשורה צרכנית עם שירות איכותי ולשכנע אותם לבקר יותר בסין, כמו גם, להנגיש את ישראל לתייר הסיני שמחפש יעדים חדשים בעולם".

פתיחת הקו תעמיק את הקשר בין המדינות

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי לאירוע פתיחת הקו של היינאן איירליינס ישנן משמעויות היסטוריות ומשמעויות עתידיות. "העם הסיני והעם היהודי הם עמי היסטוריה ארוכה ועמים כאלה יודעים לבנות את העתיד שלהם. בן גוריון חלם להרים את היחסים בין סין לישראל, ראש הממשלה יצחק שמיר חתם בזמנו על הסכמי הקשרים בין המדינות וראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו הזניק את היחסים בין שתי המדינות. פתיחת הקו תתרום לא רק לתחום התעופה והתיירות אלא גם להידוק הקשר בין המדינות, ותעמיק את שיתוף הפעולה ביניהן".

הוא הסביר, כי "מהפיכת השמיים הפתוחים שהובלתי הביאה לפריחה משמעותית במספר החברות הזרות הנוחתות כיום בישראל וכתוצאה מכך ירידת מחירים משמעותית. היום זהו שלב נוסף שמאפשר הוזלה של כ-50% בעלות הטיסה לבייג'ינג לנוסע הישראלי, ואני בטוח שהדבר הזה יהיה בעל משמעות רבה גם לשוק התיירות וגם למגזר העסקי".

"בשלב ראשון נסתפק בפרומיל אחד מאוכלוסיית סין"

עוד הוסיף כץ, "בימים האלה מתקיימים דיונים כדי לקדם חתימת הסכם סחר חופשי בין המדינות. אנחנו רואים בקו הזה פוטנציאל לגידול וקידום התיירות, וגם פוטנציאל לקידום הקשר העסקי בין המדינות, שאנשי עסקים יוכלו לטוס באופן ישיר ומהיר כדי לקדם את העסקים. ואנחנו בטוחים שמספר התיירים הסינים בישראל ילך ויגדל. בשלב הראשון נסתפק בפרומיל אחד בלבד מאוכלוסיית סין, שזה 1.4 מיליון אנשים. אנחנו מקימים נמל תעופה חדש ליד אילת, וכבר החלטנו שבשנתיים הראשונות יהיה פטור מאגרות לחברות שיטוסו מאילת לחו"ל, שדה התעופה רמון וחזרה. הצענו להיינאן ולחברות הבת שלה להיענות לאתגר ולהיערך לטיסות מנמל התעופה רמון".

ישראל הופכת יעד תיירות פופולארי עבור התייר הסיני

שר התיירות יריב לוין אמר בטקס "אני שמח להיות פה היום ולחנוך את הטיסה הראשונה של חברת היינאן איירליינס לישראל. היום אנחנו פותחים עידן חדש בין סין לישראל. משרד התיירות פעל רבות בשנים האחרונות כדי שהמגעים עם החברה יישאו פרי, ואני נרגש לראות פה היום את התוצאה המוצלחת. אני מאחל לאנשי החברה הצלחה רבה בפעילותם בישראל. אנחנו מצידנו נמשיך לעשות ככל שביכולתנו על מנת לסייע, ואני משוכנע כי יחד נביא לפעילות ענפה ומוצלחת של החברה בישראל. ישראל הופכת מול עינינו ליעד תיירות פופולארי עבור התייר הסיני ואני מעריך שכבר בשנת 2016 נראה צמיחה משמעותית במספר התיירים מסין, הודות למאמצים הרבים שמוביל משרד התיירות".

לוין ציין עוד, כי "המחויבות שלנו, של ממשלת ישראל ומשרד התיירות לא מסתיימת היום, אלא מתחילה. קיבלנו החלטה להשקיע סכום חסר תקדים בשיווק התיירות מסין לישראל, ולהכפילו פי עשרה ל-15 מיליון שקל כבר ב-2016. אני משוכנע שפתיחת הקו תתברר בתוך זמן קצר כהחלטה עסקית מצוינת".

לדבריו, פעילותה של היינאן איירליינס עם היצע של כ-30 אלף מושבים בשנה ומערכת השיווק האגרסיבית של משרד התיירות, ניתן יהיה להכפיל את 47 אלף הנוסעים המגיעים היום בשנה לישראל.

השר לוין הוסיף, כי הופנתה בקשה להיינאן איירליינס להפעיל טיסות בין נתב"ג ושנגחאי, וליהנות מתוכנית התגמול החדשה של משרד התיירות להפעלת טיסות לישראל מיעדים חדשים בסכומים של החל מ-100 אלף יורו עבור טיסה שבועית בחורף וכלה ב-300 אלף יורו עבור שתי טיסות שבועיות, במשך כל תקופה הוראת הנוהל החדש של משרד התיירות.

שבירת חסמים מול התיירות הסינית

מתן וילנאי, שגריר ישראל אמר: "התיירות הסינית לישראל היא חשובה ביותר בהמשך בניית יחסי המדינות. השגרירות פעלה במטרה לשבור את החסמים הקיימים מול התיירות הסינית מזה כשלוש שנים. אנו שמחים שיחד עם משרדי התיירות והתחבורה נפרצה הדרך לכניסתה של טיסה ישירה בין המדינות עם חברת תעופה סינית. נחיתת הבכורה של היינאן איירליינס בישראל היום היא מהלך היסטורי – טוב לתיירות וטוב ליחסי ישראל-סין. התיירות מסין שמרה על יציבות גם בשנים בהם היו קשיים, המבקרים הסינים בארץ חוזרים לסין עם אהדה רבה לישראל. אין לי ספק כי זהו עתיד התיירות בישראל ואנו מברכי על כל צעד בדרך".

היינאן איירליינס

חברת התעופה היינאן איירליינס (Hainan Airlines) הינה חברת התעופה הרביעית בגודלה בסין וחברת התעופה הפרטית הגדולה בסין. החברה הינה חלק מקבוצת האחזקות HNA שנכנסה בשנה שעברה לרשימת 500 החברות הגדולות בעולם של Fortune. חטיבת התעופה של HNA כוללת כיום 8 חברות תעופה בהן היינאן איירליינס והונג קונג איירליינס.

היינאן איירליינס מחזיקה בצי של כ-146 מטוסים וזוכה להכרה בינלאומית גוברת. היינאן זכתה בחמש השנים האחרונות לדירוג 5 כוכבים של Skytrax, וכן בפרסים רבים והכרה על מצוינות בטיחותית. החברה טסה ל- 70 יעדים בתוך סין. ה- Hub המרכזי שלה בבייג'ינג והחברה מספקת קישור מהיר ונוח במיוחד לטיסות המשך בתוך סין וליעדים בינלאומיים הכוללים את טוקיו, אוסקה, טייפה, בנגקוק, ויעדים בצפון אמריקה ואירופה.

לו"ז הטיסות

היינאן איירליינס תפעיל 3 טיסות שבועיות שלוש בקו לישראל בימים ראשון, שלישי, וחמישי. המראה מבייג'ינג ב- 1:55 לפנות בוקר בימים אלה, נחיתה בנתב"ג ב- 8:10 באותו היום. יציאה מנתב"ג ב- 15:35 בימים ראשון, שלישי, וחמישי נחיתה בבייג'ינג ב- 5:50 ביום שלמחרת – נוח במיוחד לטיסות המשך או התחלת יום בבייג'ינג.

המטוסים

היינאן איירליינס תפעיל מטוסי אירבוס A330 חדישים בקו לתל אביב (בדומה לקווים אחרים לאירופה – ברלין, פריז, פראג, מנצ'סטר, רומא). במונחי מחיר, שירות, טיסות המשך אין לחברה מתחרות בקו תל אביב-בייג'ינג.

מחירים

לרגל ההשקה מציעה היינאן איירליינס כרטיסים הלוך ושוב תל אביב-בייג'ינג-תל אביב ב- 389 דולר בלבד. לאחר מכן יהיה המחיר הרגיל החל מ-750 דולר לטיסת הלוך ושוב במחלקת תיירים. לנוסעים במחלקת עסקים תציע החברה כרטיס במחיר של כ-1,995 דולר.

טיסות המשך

בנוסף, מציע היינאן איירליינס לבאים מתל אביב טיסת המשך לאחד מ-70 היעדים של החברה בתוך סין. החברה מציעה במהלך 24 השעות הראשונות מהנחיתה בבייג'ינג, טיסת המשך ללא עלות נוספת לאחד משני היעדים – שנחאי ו- גואנגז'ו. לכל יתר היעדים טיסת ההמשך תהיה בתוספת תשלום במחיר ממוצע של 50 – 80 דולר.

 

Exit mobile version