Site icon IAS

לופטהנזה מעמיקה את פער המחירים בין NDC  ו-GDS

מטוס לופטהנזה. צילום יח"צ

החל מה-22 בינואר השנה, ההבדל בין הזמנות הישירות בלופטהנזה בישראל באמצעות מערכת NDC – New Distribution Capability לבין ההזמנות הלא-ישירות באמצעות מערכות GDS – global distribution system יגיע עד 37.50 דולר לכרטיס במחלקות תיירים ותיירים פלוס ולא 17.5 דולר כפי שהמצב כיום, ובמחלקות העסקים הפער יעמוד על 57.50 דולר. פערים אלה נכונים לישראל, כאשר במדינות אחרות יכולים להיות פערים שונים.

עד כה הצטרפו כ-50 חברות תעופה למערכות NDC, ובהחלט יתכן שגם הן יעמיקו את פער המחירים בין NDC  לבין GDS, כפי שעשתה החודש לופטהנזה. בינתיים גם סוכני נסיעות בחו"ל מצטרפים למערכות ההזמנות של NDC.

טרוולפורט (Travelport), חברת GDS טכנולגית גדולה, מסרה לא מכבר כי השלימה לחבר קבוצה ראשונה של סוכנויות נסיעות לתוכן של המערכת החדשה. לדבריה, בחודש אוקטובר 2018 אף השלימה סוכנות הנסיעות  Meon Valley Travel בבריטניה את ההזמנה הראשונה שלה באמצעותה, כאשר השתמשה בשולחן העבודה SmartPoint של טרוולפורט.

השלב הבא של יישום התוכניות בטרוולפורט יהיה כרוך בקידום קבוצה גדולה יותר של סוכנויות נסיעות על מנת להבטיח ש-NDC יפעל עבור כל חלקי הענף. בשלב זה יישמה החברה את פתרון ההזמנות שלה עם מגוון רב של סוכנויות בגדלים שונים, כמו אמריקן אקספרס, גלובל ביזנס טרוול, קבוצת Grey Dawes, קבוצה Global Travel Management, Premier Holidays ,TAG , קבוצת  Travel Counsellors ו-Travel & Transport Statesman.

למה לחבור למערכת עם אפס עמלות?

נשאלת השאלה מדוע סוכנויות נסיעות מעוניינות לחבור למערכות עם אפס עמלות, כאשר גם ההזמנות בדרך הרגילה, כמו בלופטהנזה, הן עם אפס עמלות? יתכן שהתשובות לכך הן בעיקר לחץ הלקוחות, שתמיד מחפשים הוזלות והאפשרות להוזיל חבילת תיור או נופש ולהרוויח בכך משאר ספקי החבילה, בלי להרוויח ממכירת הטיסות.

מי שלא יוכל להזמין דרך NDC – יפנה לייעוץ של סוכן הנסיעות. צילום Depositphotosבתעשייה ניכרת כיום מגמה מואצת בקרב חברות התעופה להפסיק את מתן העמלות בדרך הרגילה, לעבור לשימוש במערכת ההפצה החדשה ולהעמיק את פער המחירים בין NDC  לבין GDS ולקדם בכך את ההזמנות הישירות. כל זאת, בגלל הצורך להגדיל את ההכנסות והרווחים על רקע התחרותיות העצומה וירידת מחירי כרטיסי הטיסה.

כאשר העמקת הפערים בין שתי שיטות ההזמנות לטובת ה-NDC תורחב, תעמודנה בפני לקוחות התעופה שתי אפשרויות: מי שמסוגל להזמין ישירות יעשה זאת באמצעות המערכת הישירה, מי שלא יוכל – יפנה לייעוץ של סוכן הנסיעות, שיספק עבורו, מעבר למכירת כרטיס הטיסה, מידע נוסף ויזמין את כרטיס הטיסה באמצעות NDC. הסוכן יוכל גם לגבות דמי טיפול בגין התמחותו, כפי שעושים עורכי הדין.

בכירים בקבוצות סוכנויות מסבירים באמצעות טרוולפורט את דעתם על ה-NDC. בהתייחסו להתחברות למערכת של טרוולפורט אמר ניק דאג ( Nick Dagg) סמנכ"ל בכיר ב-Global Agency Sales: "אנו פועלים בלב תעשיית הנסיעות ולקוחות הסוכנות שלנו מסתמכים עלינו לספק להם בחירה באמצעות גישה למגוון הרחב ביותר של תוכן נסיעות ו-NDC לא יוצא מן הכלל.  השקענו תשומת לב רבה ביכולת טיפול NDC  בניהול ההזמנות שלנו ללקוחותינו, באמצעות Smartpoint של טרוולפורט. זה איפשר לנו ללמוד, להקשיב ולקבל משוב חשוב מלקוחותינו, כפי שהם פועלים בעידן ההפצה החדש ולחדד את פתרון NDC שלנו, כדי להבטיח שהמערכת הזאת מספקת בחירה משולבת".

ג'ון בוקובסקי (John Bukowski), מנהל תוכן והפצה באמריקן אקספרס גלובל ביזנס, אומר כי "אנחנו עובדים עם גורמים מרכזיים כדי להבטיח שאנו ממשיכים לספק גישה לכל תוכן, עם דגש על שיפור הנסיעות של הנוסע, בקרת עלות, שמירת השירות עד הסוף, שקיפות מחירים, תמחור והשוואת מחירים. NDC הוא צעד חשוב בקידום הצעות התעופה ואופציות הנסיעה, שלדעתנו צריכות להיות ממוקדות בהעברת ערך ללקוחות עסקיים ולא כאמצעי להגבלת הגישה לתוכן, להוסיף מחיר או לכפות קישוריות תעופה חדשה ויקרה. אנו מצפים להמשיך ולהיות מעורבים עם טרוולפורט, חברות תעופה ואחרים כדי להמשיך לקדם את יכולות NDC, תוך דגש על מתן דרך מדרגית וחסכונית במתן התוכן ללקוחותינו".

דוד בישופ (David Bishop), המנהל המסחרי שלGray Dawes  אומר: "NDC הוא שינוי גדול בתוכן ההפצה התעופתית, ולכן היה נהדר להיות חלק בקבוצה הראשונית של סוכנויות עם גישה לתוכן NDC באמצעות טרוולפורט. אנחנו סיפקנו משוב לטרוולפורט ואנו עובדים יחד כדי לחדד את זרימת העבודה של NDC, כך שהוא ישרת את הסוכנים שישתמשו בו מדי יום".

מרווין וויליאמסון, מנכ"ל Travel & Transport Statesman אומר: "אם אתה מעורב בנסיעות, כנראה שיש לך שיחה בחודשים האחרונים עם NDC. יש לכך השפעה גדולה על כולנו, כאשר אנו עובדים בדרך הטובה ביותר כדי להיות מוכנים לעידן החדש של הפצת תוכן, ושמירה על שירות ויישום אופטימלית ללקוחותינו. הגישה בהקדם האפשרי לתוכן NDC הייתה בעלת חשיבות רבה לנו ולנוסעים שלנו".

טרוולפורט מציינת כי היא "בוחנת את תובנות ה-NDC שלה, מהשלב הראשון של יישום פתרון ההזמנה, במסגרת המחויבות שלה להבטיח שה-NDC פועל עבור כל חלקי תעשיית הנסיעות. למידה זו מדגישה את החשיבות של בקיאות הסוכן, אינטגרציה של זרימת עבודה, הביקוש לתוכן NDC ואת הצורך בשיתוף פעולה בתעשיית הנסיעות".

Exit mobile version