Site icon IAS

להפריך סטיגמות: רכבות מהירות יקרות עד פי 30 מטיסות באירופה

רכבת היורוסטאר . צילום Depositphotos

"קחו רכבת בנסיעה בין יעדי המסע ביבשת אירופה ותחסכו זמן וכסף רב", זה מה שקראנו לא פעם בהמלצות לנוסעים הטסים לטייל אירופה. תמיד הורגלנו לחשוב שהשימוש ברכבות היא הדרך הנגישה והמשתלמת ביותר להתנייד באירופה – מבלי הצורך להגיע 3 שעות לפני הטיסה לנמל התעופה, שבדרך כלל מרוחק ממרכז העיר. לשלוח כבודה ולעיתים לשלם על משקל עודף, להזמין מושב מועדף בתשלום, הכל נכון אבל מה עם המחיר?

סקר חדש של גרינפיס בא לרסק את הסטיגמות ומגלה כי רכבות בינעירוניות באירופה יקרות עד פי 30 ממחיר הטיסות. הסקר נערך השנה בין ה-25 באפריל ל-12 ביולי והתמקד בעיקר ב-27 המדינות באיחוד האירופי, למעט מלטה, קפריסין ואירלנד. גרינפיס בחן 112 קווי רכבות (שווה ערך ל-79% מיעדי הטיסות לעומת הרכבות) במספר תאריכים ובשעות שונות של היום וגילה כי מחירי הרכבות היו בממוצע פי שניים ממחיר טיסה.

הסיבה האמיתית לטענת גרינפיס, שהרכבות באיחוד האירופי נדרשות לשלם מס על קרוסין (נוזל מזיקוק נפט), בעוד שחברות התעופה פטורות. נסיעות רכבת נפוצות מבריטניה לאירופה באמצעות היורוסטאר או קווי רכבת מתחרים הם כעת פי 4 ממחיר הטיסות. בחלק מהיעדים מחירי הרכבות מרקיעים שחקים עד למעלה מ-300 יורו, בהשוואה למחירי טיסה של 13 יורו בלבד ברינאייר.

עם הגידול המשמעותי של התיירים המגיעים לאירופה, הרכבות במהלך הסקר היו עמוסות וגם נמלי התעופה. ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א ציין כי התנועה האווירית באירופה חזרה לרמות שלפני מגפת הקורונה.

רכבת Renfe בספרד. צילום freepik

עוד עולה מהסקר כי תעריפי הרכבות היקרים ביותר היו בבריטניה, ספרד, צרפת, בלגיה ואיטליה, שהן במקרה כמה מיעדי הנסיעה המובילים בקרב תיירים באירופה במהלך תקופת חופשת הקיץ. תעריפי הרכבות הזולים יותר נרשמו במרכז ומזרח אירופה, אך הנסיעות ברכבת לא היו מהירות או חלקות, ההיפך הוא הנכון, ארוכות ופחות שירותיות, בהשוואה לאלו במערב אירופה.

המטיילים בקיץ הזה גם גילו שהסיבה הנוספת לעלות למטוס במקום לנסוע ברכבת היא שחלק מקווי הרכבת מאפשרים לנוסעים לבצע הזמנות רק חודשים מראש, בעוד טיסות לואו קוסט דרך חברות תעופה מסוימות מאפשרות להזמין בכל עת.

לסיכום, בהתחשב בנסיעה ברכבות והשוואתם לעלויות הנוספות שעלולות להיגרם בעת טיסה, תגלו שיציאה לנמל התעופה היא האפשרות הטובה ביותר עבורכם להתנייד באירופה בקיץ הקרוב.

לסקר המלא לחצו כאן

Exit mobile version