Site icon IAS

להנגיש את חווית הטיסה: ישראייר ואלו"ט משתפות פעולה

שיפור הנגישות בטיסות ישראייר. איור יח"צ

 טיסה לחו"ל אמורה להיות חוויה מרגשת ומשמחת, אך בשביל ילדים ומבוגרים רבים, ובפרט ילדים אוטיסטים, זו עלולה להיות חוויה מאתגרת במיוחד.

משפחות רבות נמנעות מטיסות או חופשות בחו"ל בגלל החוויה המפחידה והלא נעימה שעוברת עליהם.  שדה תעופה כמקום צפוף ולא מוכר עם הרבה רעשים, אנשים במדים, תורים ארוכים, הודעות בכריזה ועוד. החוויה בשדה ובמטוס עלולה לגרום לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים הרגשה של הצפה חושית, חוסר נעימות ואף מצוקה אמיתית עבורם, וגם עבור בני משפחתם.

בימים אלו נחתם שיתוף פעולה ייחודי בין אלו״ט לישראייר המיועדת להנגיש את חווית הטיסה, במסגרת זו פותחה ׳ערכת הכנה לטיסה׳ הכוללת שני סיפורים חברתיים ודף הסבר להורים לגבי אופן השימוש בסיפורים. סיפורי ההכנה נועדו לעזור לילדים להתכונן לקראת פעילות או חוויה שאינם מכירים.

הסיפורים מציגים אתגרים שעלולים לצוץ ודרכי התמודדות שיכולות לסייע. בנוסף, הסיפור מארגן את רצף השלבים של הפעילות על מנת להגביר את תחושת השליטה והביטחון. הערכות זמינות באתר של ישראייר ושל אלו״ט וכוללות סיפור הכנה לקראת עלייה למטוס וסיפור הכנה לטיסה עצמה, צעד אחר צעד ומפרקים את החוויה לשלבים לדוגמא: הגעה לשדה, מפגש עם דיילים/דיילות ואנשי תעופה, תהליך הצ׳ק אין ועוד.

הילה הרמולין – רונן סמנכ"לית שיווק ומכירות בישראייר: "כחלק מהמחויבות של ישראייר לשיפור מתמיד בשירות ומתן מענה תיירותי לאוכלוסיות מגוונות, אנו מקדמים בשנים האחרונות תיירות נגישה הפונה לפלח אנשים עם מוגבלויות שונות. המלחמה חידדה את הצורך והעלתה את החשיבות של הנושא. אנו ערוכים לאפשר לאוכלוסיית הלקוחות עם המוגבלות לצאת לחופשות במגוון יעדים. הדרכנו את העובדים הרלוונטיים להיות קשובים לצרכים המיוחדים ולהתאים את החופשה לכל צורך. חווית הטיסה מתחילה עם צוות ההזמנה של הטיסה והמלון במוקד ובצוות נגישות , מטופלת ע"י השדה בשטח ובאוויר עד לנחיתה. בשנה האחרונה חברנו לסטארטאפ ישראלי  TRAVAXY הממפה את חדרי המלון במלונות שונים בעולם על פי קריטריונים מותאמים , דבר המסייע לנו בבחירת החופשה הנכונה עבור לקוחות עם מוגבלויות"

רתם גל מישאל, אחראית הנגשה באלו״ט – ״הפרויקט הייחודי של הנגשת טיסות הוא תוצר של שיתוף פעולה פורה בין חברת ישראייר, מיזם ׳שווה פיתוח׳ והחטיבה לפיתוח ידע באלו"ט. היוזמה היא חלק מפרויקט רחב של אלו״ט העוסק בפיתוח הנגשה של סביבות ושירותים עבור אנשים אוטיסטים, על בסיס מחקר, שיתופי פעולה עם אנשים מתוך הקהילה האוטיסטית ומשפחותיהם, חדשנות, התפתחות, מקצועית ודאגה לאיכות חיים של הקהילה. יש כיום הרבה יוזמות להנגשת נסיעות וטיסות, אבל הן בד"כ עבור אנשים עם מוגבלות פיזית. אנשים אוטיסטים יכולים להיעזר באופנים שונים של הנגשה, כאלה שלוקחים בחשבון את השונות הנוירולגית שלהם. בין השאר, על ידי שימוש בסיפורי הכנה.

אושרת מורד מנהלת מרכז השליטה בישראייר ורכזת הנגישות: "קבוצת ישראייר חברה לפני שנים למיזם 'שווה פיתוח' מיזם משותף לג'וינט ישראל מעבר למוגבלות, ציונות 2000 וקרנות הביטוח הלאומי ובמסגרתו פועלת ללא הרף לקידום מוצרי תיירות נגישה כדי להפיג חששות, להקל ולעודד אנשים עם מוגבלות לצאת לחופשה.במסגרת המיזם חברנו לאלו"ט ופיתחנו יחד עם הצוות המקצועי שלהם חוברות הכנה לטיסה הזמינות להורדה ללא עלות באתר ישראייר. סיפורי הכנה יכולים לעזור לילדים ולמשפחות מיוחדות להתכונן לקראת פעילות או חוויה גם אם הם לא מוכרים. הסיפור מציג אתגרים שעלולים לצוץ ודרכי התמודדות שיכולות לסייע ומארגן את רצף השלבים של הפעילות על מנת להגביר תחושת שליטה וביטחון״.

אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם היא העמותה המובילה בתחום האוטיזם בישראל כבר 50 שנה. העמותה מתמחה בטיפול וקידום ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי ובני משפחותיהם, בכל רמות התמיכה ובכל הארץ , החל מרגע האבחון ועד 120.  העמותה מטפלת בילדים ב- 12 אלוטפים, 188 גני תקשורת, 19 בתים לחיים ו- 15 מרכזי לימוד ותעסוקה. מעסיקה כ- 2400 עובדים ועוד אלפי מתנדבים מהארץ ומחו"ל.

Exit mobile version