Site icon IAS

כנפיים אחזקות הפסידה בחציון הראשון של השנה 52.742 מיליון דולר

אל על הפסידה למעלה מ-52 מיליון דולר בשנה החולפת . צילום יח"צ

כנפיים אחזקות, בעלת השליטה באל על, הפסידה בתום 6 חודשים ראשונים של השנה 52.742 מיליון דולר (בהשוואה להפסד של 14.35 מיליון דולר בחציון אשתקד). ברבעון השני של השנה היא הפסידה 14.358 מיליון דולר (בהשוואה לרווח נקי של 17.71 מיליון דולר ברבעון השני ב-2017).

אין ספק, שההפסד החציוני של אל על בסכום של 62.149 מיליון דולר השפיע ישירות על דוח כנפיים אחזקות הן בתוצאות החציון והן בתוצאות הרבעון השני. כך מתברר מפירסום דוח רווח והפסד של הרבעון השני.

את השפעתה השלילית של אל על על דוח כנפיים רואים בהפסד החציוני של 21.642 מיליון דולר – מנת חלקה של כנפיים בתוצאות העסקיות של אל על, כאשר ברבעון השני של השנה היה חלקה של כנפיים בתוצאות העסקיות של אל על הפסד של 6.261 מיליון דולר.

הון חוזר

באשר להון החוזר, צויין בדוח, שדירקטוריון כנפיים קבע כי לא קיימת בעיית נזילות בחברה על אף הנתון לפיו בדוחות המאוחדים למועד הדוח ישנו גירעון בהון החוזר בסך של 422.6 מיליון דולר. יצוין כי מקור הגירעון בהון החוזר נובע מדוחותיהן הכספיים של אל על וגלובל ליסינג אשר ליום 30 ביוני 2018 הסתכמו הגירעונות בהון של החברות הנ"ל לכ-431.1 1 מיליון דולר וכ-700 אלף דולר, בהתאמה. זאת בין היתר לאור העובדה כי בדוחות הנפרדים של החברה ישנו הון חוזר חיובי בסך של כ-6.3 מיליון דולר. לפיכך, לא קיימים בתאגיד "סימני אזהרה" כמשמעות המונח בתקנות ניירות ערך.

תוצאות גלובל כנפיים ליסינג

גלובל כנפיים ליסינג סיימה את החציון הראשון של השנה ברווח נקי של 4.445 מיליון דולר, לאחר שסיימה את השנה ברווח גולמי של 7.899 מיליון דולר. את הרבעון השני סיימה גלובל ליסינג ברווח נקי של 3.477 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 1.577 מיליון דולר ברבעון השני ב-2017.

עוד צויין בדוח, כי בסוף חודש יוני השנה השלימה גלובל ליסינג עסקה למכירת שלושה מטוסים יחד עם הסכמי החכרתם בתמורה לכ-59 מיליון דולר. כתוצאה ממכירת שלושת המטוסים הכירה גלובל ליסינג ברווח הון בסך של כ-2.4 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים לרבעון השני.

גלובל ליסינג ממשיכה לבחון עסקאות נוספות לרכישת והחכרת מטוסים להגדלת צי המטוסים שלה בהתאם למקורותיה הפנויים. למועד פרסום הדוח, ברשות גלובל ליסינג יתרות מזומנים ופקדונות בסך של כ-65.5 מיליון דולר (לרבות מסגרות אשראי בלתי מנוצלות בסך של כ-26 מיליון דולר)

החזקות כנפיים

חברת כנפיים הינה חברת ההחזקות הגדולה בישראל בתחום התעופה. לכנפיים 4 החזקות ישירות אשר כולן פועלות בתחומי התעופה השונים:

שיעור החזקה באל על – 35.3%.

שיעור החזקה בגלובל כנפיים ליסינג – 65.8%.

שיעור החזקה בכנפי תחזוקה -.100%

שיעור החזקה ב-QAS – 50%.

אל על וגלובל ליסינג מדווחות כמגזרי פעילות בדוחותיה הכספיים המאוחדים של החברה. כנפי תחזוקה ו- QAS מדווחות כ"אחרים". החברה וכל החזקותיה יכונו גם "הקבוצה".

בהקשר זה, מגזרים תפעוליים של כנפיים מזוהים על בסיס הדיווחים הפנימיים, אשר נסקרים באופן סדיר על-ידי מקבל ההחלטות התפעוליות הראשי לצורך הקצאת משאבים והערכת ביצועי המגזרים התפעוליים, כלהלן:

מגזר א' – אל על – מגזר זה כולל את כל פעילויות אל על בהתאם לדיווחיה, קרי פעילות מטוסי הנוסעים, פעילות מטוס המטען וכן הפעילויות הנוספות של אל על.

מגזר ב' – גלובל ליסינג – מגזר זה כולל את כל פעילות גלובל ליסינג בהתאם לדיווחיה.

בנוסף, החברה מציגה כפעילויות אחרות את פעילותן של כנפי תחזוקה ושל QAS בהתאם לדיווחיהן.

Exit mobile version