Site icon IAS

כנפוני קצה כנף מפוצלים למטוסי יונייטד איירליינס

מטוס בואינג 737-800 של United Airlines שצויד לאחרונה בכנפונים החדשים מסוג Scimitar -Split Scimitar Winglets יצא לדרכו בחודש שעבר, לטיסה המסחרית הראשונה בעולם עם טכנולוגיית כנפוני קצה הכנף המתקדמת.

טיסה 1273 של United המריאה בחודש שעבר מנמל הבית של החברה ביוסטון בדרכה ללוס אנג'לס. החברה התקינה את הכנפונים החדשניים בבואינג 737-800 לאחר שבתחילת החודש התקבל אישור ה-FAA לטכנולוגיה זו, מבית

 APB -Aviation Partners Boeing.

 

"אנחנו גאים להיות חברת התעופה הראשונה בעולם שטסה עם טכנולוגיית כנפונים ייחודית זו, המקצצת את צריכת הדלק שלנו ובאותו זמן גם מצמצמת את פליטות הפחמן," אומר רון באור, סגן הנשיא לענייני צי המטוסים. "אנחנו מעריכים את המחויבות של APB לפיתוח טכנולוגיות חוסכות דלק ומצפים להשיג חיסכון רציני הודות לנצילות המשופרת של הדלק." 

 

עיצוב חדש זה של הכנפונים מקטין משמעותית את כוח ההתנגדות המופעל על המטוס לעומת התצורה הבסיסית של כנפונים משוכים מעלה (Blended Winglets) הקיימת במטוסיה של United כיום. באמצעות העיצוב החדש, המוגן בפטנט, התוכנית תשפר את הכנפונים המשוכים מעלה של מטוסי הבואינג 737 מהדור הבא  של United, וזאת הן על ידי החלפת כיפת האלומיניום של קצה הכנפון בכיפת קצה אווירודינמית מסוג Scimitar™ והן על ידי הוספה של סנפיר גחון חדש בעל קצה Scimitar. העיצוב החדש יביא לצמצום של עד 2% בצריכת הדלק  למטוס.

 

בשנה שעברה הייתה United זו שהשיקה את הכנפונים מסוג Scimitar כאשר התחייבה ל-APB לשפר את כל מטוסי ה-737-800 וה-737-900ER שברשותה.

 

בשלב זה הותקנה טכנולוגיית הכנפונים המשוכים מעלה המתקדמת ביותר מ-350 מטוסים של United. לאחר השלמת התקנתם של כנפונים אלה צפויה טכנולוגיית הכנפונים המשולבת במטוסי 737, 757 ו-767 לחסוך לחברת התעופה יותר מ-65 מיליון גלון (246 מיליון ליטר) של דלק כל שנה, המקבילים ליותר מ-645 אלף טון פחמן דו-חמצני ולעלויות דלק סילוני בהיקף 200 מיליון דולר לשנה. החיסכון שיתקבל מהשימוש בכנפונים המפוצלים מסוג Scimitar יתרום ליוזמת החיסכון בדלק של United, שמטרתו לקצץ מיליארד דולר מעלויות הדלק של החברה עד 2017.

Exit mobile version