Site icon IAS

כנס IATA השנתי בבייג?ין

בתחילת חודש יוני התקיים כנס IATA השנתי למנהלי חברות התעופה AGM
הכנס התקיים בבייג'ין ובו נטלו חלק כ 750 מנהלי חברות תעופה ומנהלים בתעשיית התעופה וביניהם גם מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי. בכנס דנו בנושאים תעופתיים שונים כגון: תעשיית התעופה בסין, מדיה חברתית, מסחור של דלק ביולוגי, עתיד הפצת הכרטיסים ועוד.

טוני טיילור, מנכ"ל IATA העולמית, קרא בכנס לממשלות להיות שותפות חזקות יותר במקסום היתרונות הכלכליים והחברתיים של התעופה. לטענתו יש לתת דגש על תוכנית גלובלית להפחתת המיסים והתקנות בתעשייה שיאפשרו צמיחה ביחד עם שיפור התשתיות.
לטענתו תעשיית התעופה מהווה מרכיב חשוב ומרכזי בצמיחה הכלכלית העולמית, ביצירת מקומות עבודה ובשגשוג כלכלי.

 

בכנס נבחר יו"ר דירקטוריון חדש לIATA- אלן ג'ויס מנכ"ל .Qantas Airways, החליף את מנכ"ל KLM שכיהן כיו"ר בשנה החולפת. בשנת 2011 עמדה תנועת הנוסעים העולמית על 2.8 מיליארד נוסעים ו- 48 מיליון טון של מטען אווירי. הערך הכולל של הסחורות המועברות באוויר מוערך בכ 5.3 טריליון דולר, שווה ערך ל 35% מהמסחר הבינ"ל.

מחקר שנערך לאחרונה ע"י Oxford Economics מאשר כי תרומתה של תעשיית התעופה מוערכת ביצירת 57 מיליון מקומות עבודה ו 2.2- טריליון דולר בפעילות כלכלית.
Oxford Economics  צופה כי  תעשיית התעופה תגדל ב 5% בשנה עד לשנת. 2030 
תנועת הנוסעים תגדל עד 5.9 מיליארד נוסעים בשנה והמטען האווירי ישלש את עצמו ל
150 מיליון טון בשנה של מטען אווירי. גידול זה יתרום ליצירתם של 82 מיליון מקומות עבודה ו- 6.9 טריליון מהתמ"ג העולמי. היתרונות של התעופה אינם מובטחים, מכיוון שבמידה והצמיחה תיעצר אפילו באחוז אחד, תאבד הכלכלה העולמית כ- 14 מיליון מקומות עבודה וכטריליון דולר מהתמ"ג העולמי.

הכלכלה המודרנית לא תוכל לשגשג וליצור מקומות עבודה אם היא לא תשכיל לחבר הזדמנויות גלובליות באמצעות התעופה. ממשלות צריכות לשחרר את הכוח של התעופה ובכך לאפשר צמיחה כלכלית ויצירת מקומות עבודה חדשים.

https://www.youtube.com/watch?v=3JUBz_Q_LCM

Exit mobile version