Site icon IAS

כל הדרכים מובילות לניו יורק

לאחרונה הנוסעים הישראלים מוצפים בהצעות אטרקטיביות לטיסות ליעדי צפון אמריקה מכל נמל תעופה אפשרי: מוסקבה, רייקיאוויק, וורשה, בלגרד, בריסל ועוד. אם עד כה דיברנו על "שמים פתוחים" ניתן כבר לדבר על "שמים מפוצצים". נגמר העידן בו הנוסעים הישראלים טסים לניו יורק אך ורק בטיסות ישירות ובחברות תעופה סדירות וכאשר פערי המחירים עומדים על 500 -400 דולר, לא ניתן עוד לעמוד בפיתוי.

תופעה נוספת ומעניינת שנראית לאחרונה היא כניסתן של חברות החסך (לואו קוסט)  למגרש של הגדולות, טיסות טרנסאטלנטיות, נחלתן הבלעדית עד כה של חברות התעופה הסדירות (Legacy Airlines) . המעבר של חברות הפחת מטיסות לטווחים קצרים ובינוניים מצריך שינוי  במערך צי המטוסים. אם בעבר כל הצי היה בנוי על מטוסים צרי גוף, כעת הן נאלצות לצרף לצי גם מטוסים רחבי גוף וסיכונים כלכליים שלא הכירו בעבר. רק הזמן יוכיח אם ההחלטה הייתה נבונה או הדרך להידרדרות כלכלית.

כעת תורה של חברת חסך (לאו קוסט) נוספת, XL Airways הצרפתית להיכנס לתחרות על הקו הכי פופולארי בקרב הנוסעים הישראלים – ניו יורק . חברת התעופה הצרפתית תחל להפעיל טיסות מנתב"ג לניו יורק דרך פריז, החל ממאי 2018 , במחיר החל מ-710 דולר לטיסת הלוך ושוב.

לורן מגנין (Laurent Magnin) מנכ"ל XL Airways ציין כי ניתן יהיה לבצע צ'ק אין ולשלוח את הכבודה ישירות ליעד הסופי,מה שימנע את הצורך לאסוף את המזוודות בפריז ולבצע שוב הליך צ'ק אין. עד חודש אפריל 2018 תפעיל חברת התעופה כבר 5 טיסות שבועיות בין נתב"ג לפריז, עם זמן המתנה משוער של שלוש שעות לטיסת ההמשך. מחברת התעופה נמסר שהצלחת הקו לניו יורק תאפשר הרחבת הטיסות ליעדים נוספים בארה"ב: מיאמי, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו.

כאמור, מחיר כרטיס הטיסה, 710 דולר, הלוך ושוב יכלול מזוודה אחת, ארוחה חמה וחיבור אינטרנטי למערכת בידור. למטיילים המעוניינים להפיק את המרב מהנסיעה ניתן יהיה גם לבצע עצירה בפריז עד 5 לילות ללא תוספת מחיר.

חברת XL Airways שהוקמה ב-1995 ובסיסה נמל התעופה פריז שארל דה גול החלה להפעיל טיסות לניו יורק ב-2009 וכיום היא מפעילה טיסות ליעדים נוספים בארה"ב, באיים הקריביים ובאוקיינוס ההודי.

לורן מגנין (Laurent Magnin) ציין כי הצלחת חברות החסך נובעת, בנוסף למחיר הזול של כרטיסי הטיסה, לארגון פנימי ראוי ופחות מורכב, כמו כן לצי מטוסים הבנוי ממספר קטן של סוגי מטוסים. לדבריו זו הסיבה שטיסה מפריז לניו יורק עולה כ-1000 דולר בהשוואה ל-1500 בחברות התעופה הסדירות. מנכ"ל החברה הוסיף  ואמר כי טיסות החברה יגיעו לפנות ערב כאשר נמלי התעופה רגועים יותר מה שיאפשר יציאה מהירה ויעילה יותר מהשדה. לורן מגנין גם ציין כי לא חושש מתחרות של חברות לאו קוסט אחרות, כמו נורוויג'ן אייר שאטל, שלא מציעה בשלב זה כבודה וארוחה חמה כלול במחיר הכרטיס.

 

Exit mobile version