Site icon IAS

כאוס בנמלי התעופה בגרמניה: צפויים שיבושים בכ-1000 טיסות

מטוסים חונים בנמל התעופה של פרנקפורט. צילום Depositphotos

עובדי אבטחת נמלי התעופה בגרמניה ישבתו מחר (ה') לאחר שורדי (Verdi), האיגוד האחראי על העובדים קרא להם לצאת לשביתה. המהלך עלול להשפיע על מספר נמלי התעופה במדינה והשביתה צפויה לגרום לשיבושים נרחבים בלוח זמני הטיסות. האיגוד ורדי מנסה להפעיל לחץ על האיגוד הפדרלי של חברות האבטחה (BDLS) לשפר את תנאי השכר.

בשלב ראשון נמלי התעופה של המבורג וקלן ביטלו את כל הטיסות. נמל התעופה של מינכן צפוי לפעול כרגיל,  שכן איגוד ורדי לא מייצג את עובדי האבטחה שלו. נמל התעופה של פרנקפורט נשאר פתוח בשביתה הקודמת, אף על פי שטיסות רבות בוטלו. על פי נתוני Cirium – כ-36% מטיסות לופטהנזה תושפענה מהשביתה:

לופטהנזה – 401 טיסות, יורווינגס – 153, ריינאייר – 39, טורקיש איירליינס – 36 טיסות, בריטיש איירווייס – 35 טיסות, אוסטריאן איירליינס – 29 טיסות ובחברת SWISS  – כ-27 טיסות.

מכיוון ששביתות אנשי נמל התעופה והקרקע אינן בשליטת חברות התעופה, הן אינן נדרשות לפצות על טיסות שבוטלו במסגרת EU261. אך מנגד, לחברת התעופה עדיין יש כמה התחייבויות. לפי האיחוד האירופי, נוסעים יכולים לבחור בין החזר תשלום או בחירת טיסה חדשה. כמו כן, יש להציע לנוסעים בנמל התעופה סיוע כגון אוכל, לינה, תחבורה ושיחות טלפון במידת הצורך. עזרה מסוימת עשויה להיות זמינה גם כאשר טיסה מתעכבת בשעתיים או יותר.

Exit mobile version