Site icon IAS

ישראייר מציגה תוצאות שיא לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה

מטוס ישראייר בנתב"ג. צילום עוזי בכר

חברת ישראייר הציגה היום (ה') את התוצאות הכספיים לרבעון השני של השנה ולמחצית הראשונה של השנה:

נתונים בולטים לרבעון השני:

הכנסות החברה ברבעון השני של 2023  גדלו ב – 24.4% ל -104.7 מיליון דולר, לעומת 84.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול המרשים בהכנסות הקבוצה, מוסבר בעיקר מהגדלת היצע המושבים והמשך פיתוח מואץ של חברות הבת בתחום התיירות.

החברה רשמה גידול של כ- 25% ברווחיות הגולמית, שהסתכמה ב- 13.5 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח גולמי של כ-10.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ושיפור של כ- 270% ברווחיות הגולמית ביחס לרבעון שני ב 2019 שעמדה על כ- 5 מיליון דולר.

גידול פי 3.8 ברווח התפעולי, החברה סיימה את הרבעון הנוכחי ברווח תפעולי שהסתכם בכ-6.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני לשנת 2023 הסתכם ב – 4.8  מיליון דולר לעומת 6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה- EBITDAR הסתכמה לסך של כ- 6.4 מ' דולר לעומת סך של כ- 6.0 מ' דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בקופת החברה כ- 19.5 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השני , בהשוואה ל- 34 מיליון דולר בתום שנת 2022. הירידה בסך של כ- 14.5 מיליון דולר נבעה מתשלום מזומן של כ- 16.8 מיליון דולר, בעסקת בתי המלון ביוון, ובתשלום נוסף, שבוצע במהלך הרבעון הראשון, בסך של כ- 5 מיליון דולר, לצורך רכישת 50% בחברת תחזוקת המטוסים הקפריסאית- BIRD AVIATION. בנטרול אלו, עלה המזומן החופשי, שנבע מפעילות שוטפת ב- 7.5 מיליון דולר.

נתונים בולטים למחצית הראשונה של 2023:

ההכנסות זינקו ב- 41% בחציון הראשון של 2023 והסתכמו ב- 198.5 מיליון דולר, לעומת החציון המקביל אשתקד בו ההכנסות עמדו על כ-140.7 מיליון דולר. הרווח הגולמי בחציון השני לשנת 2023 גדל ב- 37% לכ-24.3 מיליון דולר לעומת 17.8 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בחציון הנוכחי, גדל  פי 6.4 והסתכם ב- 10.2 מיליון דולר לעומת החציון המקביל אשתקד בו הרווח התפעולי עמד על כ- 1.6 מיליון דולר. הרווח הנקי בחציון הנוכחי הסתכם ב 7.7 מיליון דולר גידול של כ- 23% לעומת החציון המקביל אשתקד.

ה- EBITDAR הסתכמה לסך של כ- 11 מ' דולר לעומת 7.7 מ' דולר במחצית המקבילה אשתקד.

הירידה ביתרת המזומן לניצול נובעת מהשלמת עסקת בראון בגין רכישת בתי המלון ביוון בסך כולל של כ- 15.2 מיליון אירו, רכישת בירד בסך של כ- 4.5 מ' אירו והעמדת פיקדון בסך של כ- 4 מיליון דולר כנגד שחרור השעבוד ממטוסי ה ATR. ופיקדון חצי מיליון אירו בגין עסקת SW. מנגד בוצעה הנפקה פרטית לחברה האם בגינה הוזרמו לחברה 5.3 מ' דולר.

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום יח"צ

לדברי אורי סירקיס מנכ"ל החברה: " אנו צופים המשך שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים והמסחריים גם ברבעון השלישי של השנה. חודש אוגוסט מסתמן כשיא של כל הזמנים עבורנו. היקף המכירות בחודש אוגוסט עולה על היקף המכירות של כל הרבעון הראשון של 2023 – שהיה בפני עצמו, רבעון שיא של כל הזמנים

התוצאות הטובות שאנחנו מפרסמים היום הם תוצאה של המשך מימוש תכנית הצמיחה שהצבנו לעצמנו, שניצניה, באים לידי ביטוי בדוחות הכספיים של הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2023. "

עוד הוסיף סירקיס: ״הצמיחה הושגה, הודות להשקעה מאסיבית בטכנולוגיה, המשך התייעלות תפעולית, ויישום מהלכים אסטרטגיים. בכדי להמשיך ולהציג תוצאות שיא גם בשנת 2024, גיבשנו תכנית שאפתנית הכוללת מספר מרכיבים אשר המהותיים שבהם:

צמיחה משמעותית בהיקף הטיסות, שנועדה להכפיל את כמות הנוסעים בתוך כ- 3 שנים ליעד של מיליון וחצי נוסעים בשנה.

הגברת הפעילות התיירותית באמצעות המשך השקעות בנדל"ן מלונאי ובחברת שירותי הפצה של בתי מלון.

יישום תהליכי התייעלות תפעולית, באמצעות השקעה בטכנולוגיה ובשיפור תהליכים.

אלה לא ה"רגליים היחידות" בתוכנית האסטרטגית שלנו ואנו פועלים לפיתוח תחומים נוספים אותם נציג בהמשך השנה.

חשוב להדגיש כי ההישגים של הרבעון והמחצית הנוכחיים מתעצמים על רקע התקופה המאתגרת, במהלכה אנו מתמודדים בהצלחה, עם עליית שערו היציג של הדולר וההתייקרות בכל הפרמטרים המרכיבים את פונקציית הייצור. במהלך הרבעון השני, רשמה החברה הוצאות חד פעמיות, שנבעו מקליטת מטוסים, הכשרת טייסים, פתיחת חמישה יעדים חדשים. השקעה זו תניב את פירותיה כבר במהלך הרבעון השלישי ולאחריו.

בנימה אופטימית זו, אני מבקש להודות לצוות  העובדים המסור והמצומצם של חברת ישראייר העובדים ימים כלילות, אני סמוך ובטוח שיחד נביא להצפת ערך נוספת לבעלי המניות של החברה."

לדברי לי מארי טמסוט סמנכל"ית הכספים של החברה: " אנו נחושים לפעול לטובת שיפור וייעול התהליכים בתוך הארגון, בדגש על מעבר לאוטומטיזציה ושיפור חווית הנוסע, ופועלים לשיפור הוצאות המימון ופריסה מחדש של ההלוואות לזמן ארוך, באמצעות גופים מממנים בישראל וגופים זרים, במטרה להגדיל את יתרת המזומנים של החברה ולממש את אסטרטגיית הצמיחה ממקורות עצמאיים. השיפור ברווח הגולמי וב EBITDAR, נובעים בין היתר מהבנות המסחריות עבור חוזי חכירה, וניצול הזדמנויות כאשר השוק עדיין חווה התאוששות מנגיף הקורונה ומעבר להפעלת צי אחד, עם השלמת מכירת צי ה ATR. לצד חיזוק הזרועה התיירותית ושיפור הסינרגיה עם החברות הבנות" .

נתונים בולטים נוספים במחצית וברבעון:

כמות הנוסעים של ישראייר בנתב״ג גדלה בכ- 30% לכ- 410 אלף נוסעים במחצית הראשונה של השנה וזאת בהשוואה לכ-305 אלף נוסעים בשנת 2022 ולכ- 235 אלף נוסעים בשנת 2019.

מגמת הגידול המשמעותית בכמות הנוסעים נמשכת גם אל תוך הרבעון השלישי, ואת חודש יולי סיימה ישראייר במקום השלישי בנתב״ג עם 135 אלף נוסעים, ונתח שוק של כ- 5% בהשוואה ל-  105 אלף נוסעים ביולי 2022.

צבר ההזמנות של הפעילות הסיטונאית של קבוצת התיירות, עמד בסוף הרבעון על 164 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-130 מיליון דולר בתום הרבעון השני של שנת 2022 ו-124 מיליון דולר בסיומו של הרבעון השני בשנת 2019. מספר הטיסות הבינלאומיות ברבעון הנוכחי גדלו ב- 17.5% ל- 2047 לעומת 1743 טיסות ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון ברבעון השני של השנה הסתכמו בסך של כ 1.8 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות מימון, שנבעו מהחלשות השקל מול הדולר בשנת 2022, בסך 4.4 מיליון דולר. הפער השלילי של כ- 6.2 מיליון דולר בהוצאות המימון בין השנים 2023 ו – 2022, צומצם חלקית באמצעות רווח חד פעמי אותו רשמה החברה כתוצאה מסגירת הסכם רכישת המלונות ביוון, שאפשר לה לרשום מוניטין שלילי חד פעמי בסך של כ 3.5 מליון דולר. אלמלא פערים אלו בהוצאות מימון הרווח הנקי ברבעון ובחציון היה גבוה בעוד כ- 5 מיליון דולר.

מטוס ישראייר. צילום יח"צ

דגשים נוספים לדוח:

במהלך הרבעון השני של השנה מציגה החברה מהפך בהיקף הרווח הגולמי בנתיב הפנים ארצי לאילת, וזאת כאמור לאחר שמכרה את מטוסי ה-ATR , אותם הפעילה החברה מאז הקמתה. המגמה כאמור ממשיכה גם בחודשים יולי ואוגוסט, האמור מעניק לחברה מיקוד הפעילות בשעות הפיק, גמישות תפעולית, וזאת מפאת העובדה שמטוסי האיירבס הינם יעילים ומהירים ממטוסי ה-ATR.

בתאריך ה- 16 בפברואר 2023,  חתמה החברה על הסכם לטובת הקמת חברה ייעודית אשר פעילותה תהיה בתחום שירותי הקרקע. החברה הייעודית תרכוש את פעילות "PTC", אשר מוכרת שירותי קרקע באמצעות פלטפורמת קו מערכות, כאשר הרכישה תכלול, בין היתר, את ההסכמים המסחריים ותיק הלקוחות הקיימים ב-PTC. כמו כן, הוסכם כי החברה הייעודית תעסוק בתחום ייצור, בניה, רכש והפצה של מוצרי תיירות שאינם תעופה (כגון בתי מלון, הסעות, אטרקציות, שייט, טיולים ועוד), תרכיב חבילות נופש מגוונות מבוססות טיסות ישראייר או חברות תעופה אחרות, ותפתח מחלקת קבוצות ואירועים עבור חברות וארגונים וטיולי אינסנטיב עבור לקוחות החברה הייעודית.

נכון לתאריך ה- 30 ביוני 2023, הפעילות בחברה הייעודית טרם החלה את פעילותה, עם תחילת הפעילות החברה תאחד את תוצאותיה.

בתאריך ה- 7 בפברואר 2023, חתמה החברה על הסכם לפיו תרכוש 50% מההון המונפק והנפרע של חברת Bird Aviation Ltd.שהינה חברה העוסקת במתן שירותי תחזוקה למטוסי סילון (להלן: "MRO") ואשר מקום מושבה בלרנקה שבקפריסין. החברה מתמחה בתחזוקה כבדה וקלה של מטוסי AirBus A-320, בזהה לצי המטוסים של החברה, כאשר בבעלות חברת Bird Aviation מספר רישיונות תחזוקתיים, לרבות Part145 האירופאי והישראלי. כמו כן, חברת Bird Aviation מעניקה שירותי Redelivery והסבת מטוסים.

בהתאם להוראות הסכם רכישת המניות, חברת Bird Aviation תקצה לחברה מניות ששיעורן יהווה 50% מההון המונפק והנפרע של Bird Aviation, בדילול מלא, בתמורה לסך של 3 מיליון אירו במזומן וכן להזרמה של 1.5 מיליון אירו אשר יינתנו לחברה Bird Aviation כהלוואת בעלים.

ההשקעה כאמור סווגה בדוחות הכספיים החל מהרבעון הראשון של 2023 במסגרת השקעות בחברות מוחזקות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני.

בתאריך ה- 29 ביוני 2023, הושלמה העסקה בין החברה לבין קבוצת ABERTILO וקבוצת RIGITO וזאת לאחר שהצדדים עמדו במלוא התנאים המתלים שנקבעו. כפועל יוצא מהעסקה, מחזיקה החברה ב-25% מההון המונפק והנפרע של 5 נכסים מלונאים שונים, הממוקמים ברחבי יוון, ובשיעור של 25% מההון המונפק והנפרע של 4 חברות ניהול אשר מנהלות 4 מהנכסים המלונאים האמורים כאשר חמשת הנכסים המלונאים האמורים פועלים תחת המותג של מלונות בראון.

במועד השלמת העסקה שילמה החברה את התשלום האחרון בתמורה לאחזקתה במלונות בראון,  בסך של 5.3 מיליון אירו, וזאת בהתאם למנגנון התמורה שנקבע בין הצדדים במאי 2021, כאשר הסך הכולל ששולם עבור חמשת הנכסים המלונאים כאמור עמד על סך מצטבר של כ-14 מיליון אירו (נטו).

Exit mobile version