למרות האזהרות שפרסמה 'ישראייר גרופ' בתחילת המלחמה הפגיעה בה הייתה קטנה יותר מהצפוי. זאת ניתן לראות בפרסום היום (ד') בבורסה של מצגת משקיעים:
המהלכים המרכזיים בשנת 2023 שהובילו לעוד שנה חזקה – בו הציגה החברה סדרה של מהלכים חשובים כמו: רכישת 50 אחוזים מהון המניות של חברת התחזוקה – AVIATION BIRD , הקמת חברת הפצת מכירות חדרי בתי המלון , PTC הפעלת מלון הסקי באיטליה – עונה שניה – באמצעות חברת הבת סקי דיל, הטמעת מערכת מבוססת Ai לתמחור מוצרי החברה בפעילות הבינלאומית – עדכון מחירים פעמיים ביום, הטמעת מערכת מבוססת AI לתמחור מוצרי החברה בנתיב הפנים ארצי, מכירת מטוסים ומלאי החלפים של צי ה- ATR, קבלת ארכה עד לסוף חודש פברואר 2024 לרכישת מניות חברת SMARTWINGS ועוד.
מלחמת "חרבות ברזל" והשפעתה על הרבעון הרביעי – החברה ערכה סדרת פעולות והתאמות כמו: התאמה מהירה מתיירות לתעופה ולהיקפי הביקושים, תיעדוף השימוש במטוסי ישראייר, הקטנת חשיפה ביטחונית – התאמות נתיב וציוד, היערכות להעתקת פעילות מנתב"ג לשדה התעופה ע"ש רמון באילת, ביטול עסקת חכירת של שני מטוסי איירבס נוספים לשנת 2024 ואיתור מטוס חלופי – בשל הצורך לבצע התאמת קיבולת ועוד.
בנושא התאמת לוח הטיסות למלחמה נקטה החברה בהקטנת אורך הסבב מכ-5.9 שעות לכ-4.6 שעות באופן שיאפשר לבצע 3 טיסות ביום במטוסי ישראיר. הקטנת עלויות התפעול, כתוצאה מהקטנת אורך הסבב והתמקדות במספר יעדים מצומצם. התמקדות בשתי קבוצות יעדים – יעדי HUB – המאפשרים טיסות ליעדי המשך, ויעדי אוורור – המאפשרים חופשות קצרות ביעדים קרובים, במחירים נוחים —–) הגדלת רמת נאמנות הלקוחות וגידול בנתח השוק.
החברה ציינה כי שיעור התפוסה ברבעון, עומד על כ-76 אחוזים – זהה לשיעור התפוסה ברבעון המקביל אשתקד. הממוצע לשעת תפוסה (הכנסה ממוצעת, המשוקללת בשיעור התפוסה ואורך הטיסה) ברבעון הרביעי עומדת על כ-62 דולר, לעומת 60 דולר ברבעון המקביל אשתקד, 68 דולר ברבעון הקיץ ו-62 דולר בממוצע השנתי ב-2023. כמות השעות שבוצעו במטוסי ישראיר, ברבעון הרביעי, כ-3160 לעומת 2600 שעות ברבעון המקביל אשתקד –גבוה אי פעם.
מיקוד מתמיד בהתייעלות תפעולית
התייעלות על אף הרחבת הפעילות שכלל מעבר מ-480 עובדים ב-457 טיסות ברבעון הרביעי של 2016 ל-432 עובדים ב-680 טיסות ברבעון הרביעי של 2023 ושיא של כל הזמנים – מיליון נוסעים בנתב"ג.
המלחמה – מאיץ נוסף לשימוש באתר האינטרנט של החברה
כ-275 אחוזי גידול בשימוש האתר בשנת 2022 בהשוואה לשנת 2019.
כ-20 אחוזי גידול נוספים, לכ-60 מיליון דולר, על אף המלחמה בשנת 2023.
יעד מכירות אתר האינטרנט של ישראיר בשנת 2026 – 100 מיליון דולר.
הגדלת נתח שוק לכ- 10 אחוזים בדצמבר באמצעות פניה למגוון רחב של מגזרים בעת המשבר.
תמיכה רחבה של המערכת הבנקאית והאוצר
פרישה מחדש של ההלוואות בערבות המדינה ל-3 שנים נוספות, שהביא להפחתת תשלומי קרן בכ-2.5 מיליון דולר ברמה שנתית
העמדת מסגרות אשראי, ומסגרות אשראי ON CALL בהיקף של כ-15.5 מיליון דולר. צפי ניצול לסוף שנה כ-35%.
שחרור פיקדונות משועבדים בהיקף של כ- 2.8 מיליון דולר.
צפי לשחרור פיקדונות משועבדים לאוצר בהיקף שבין 2.5 ל-3.5 מיליון דולר.
שיפור מתמיד ביתרות מזומנים לניצול:
בשבוע הראשון למשבר – 15 מיליון דולר.
בשיא השפל בסוף נובמבר – 11 מיליון דולר.
היום, 27 בדצמבר 2023 – מעל 18 מיליון דולר.
במהלך שנת 2023 החברה שילמה ממקורותיה כ-34 מיליון דולר.
רכישת בתי מלון : 19 מיליון דולר, הלוואות: 10 מיליון דולר, מרכז תחזוקה למטוסים: 5 מיליון דולר.
חוב פיננסי נטו
החוב נטו מאוחד שלה לשנת 2023 יעמוד על כ-42 מיליון דולר, זאת בהשוואה לחוב נטו מאוחד של 38 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי ושל 31 מיליון דולר בסוף שנת 2022.
מתווה הסיוע המסתמן מול משרד האוצר והתחבורה
המדינה צפויה לשלם לחברה עבור כרטיסי טיסה לאילת עבור מפונים ומשפחות חטופים בהיקף כולל של כ-6 מיליון ₪, עד לסוף חודש ינואר 2024. מענקים לחברות הבת בהיקף כולל של עד 5 מיליון ש"ח ברבעון האחרון של 2023. שיחרור פיקדון משועבד לטובת משרד האוצר בסך של כ-2.5 מיליון דולר עם אופציה להגדלה ל-3.5- מיליון דולר. תשלום מראש של משרד האוצר לתקופה של כ-17 שנה, בריבית היוון משתנה, של הוצאות המשולמות כיום, בתחומים שונים, והעשויים להגיע בסכום מצטבר למיליוני דולרים.
ההכנסות השנתיות הצפויות, בפעילות הסיטונאית, ביום שישה באוקטובר 23 , עמדו על כ- 232 מיליון דולר. נקודת השפל היתה ב-21 בנובמבר 23 – כ- 222 מיליון דולר.
ההכנסות השנתיות היום, עומדות על כ-229 מיליון דולר, הכנסות שיא של כל הזמנים – בהשוואה לכ-218 מיליון דולר בכל שנת 2022.
צבר ההזמנות הנוכחי דומה לצבר ההזמנות בשנת 2023 על אף המלחמה
ביום 26 לדצמבר 2022 עמד צבר ההזמנות לתוך 2023 על 41.85 מיליון דולר.
ביום 26 בדצמבר 2023 עמד צבר הזמנות לתוך 2024 על כ-41.03 מיליון דולר.
מתוך צבר ההזמנות כ-16 מיליון דולר הינם תשלום במזומן.