Site icon IAS

ישנן חברות תעופה, ויש את סינגפור איירליינס

מחלקת הפרימיום אקונומי בסינגפור איירליינס. צילום החברה

אתר IAS דיווח השבוע על חברת אמירייטס (Emirates), שגרפה אשתקד רווח של 4.7 מיליארד דולר מה שהוביל אותה להעניק ליותר מ-110,000 עובדי החברה בונוס בשווי 20 שבועות של משכורת בסיסית, בונוס של 40% על המשכורת הבסיסית.

כעת, מגיע דיווח על חברת תעופה נוספת לויאלית לצוות העובדים. מדובר בחברת סינגפור איירליינס (Singapore Airlines) שהציגה לאחרונה את התוצאות הכספיות לשנת 2023-2024, שהסתיימה ב-31 במרץ 2024. החברה הודיעה על התוצאות הכספיות הטובות ביותר בתולדותיה, בת 77 השנים, עם רווח נקי של 2.675 מיליארד דולר סינגפורי (2.0 מיליארד דולר). רווח גבוה ב-24% לעומת השנה הקודמת, והגיע לאחר שחברת התעופה ספגה הפסדים במשך שלוש שנים רצופות לפני כן.

בעקבות התוצאות הכספיות, סינגפור איירליינס חשפה כי תשלם לצוות העובדים בונוסים בגובה של כ-8 חודשי שכר. באופן ספציפי, הצוות יקבל בונוס לחלוקת רווחים של 32 שבועות, אותו מתארת חברת התעופה כשווה ל-7.94 חודשי שכר. חלוקת רווחים זו מבוססת על נוסחה ארוכת שנים שסוכמה עם איגודי עובדים.

לפני כשנה העניקה סינגפור איירליינס את הבונוס הגבוה ביותר שלה אי פעם, מה שגרם לחברת התעופה להציע לצוות פריסה בשני חלקים. ראשית הם קיבלו בונוס לחלוקת רווחים בגובה 6.65 חודשי שכר. נוסף על כך, חברת התעופה הציעה לעובדים בונוס נוסף בגובה 1.5 חודשי שכר, כהוקרה על עבודתם הקשה וההקרבה שלהם במהלך מגפת הקורונה. זה די מדהים לחשוב שעובדי חברת התעופה יכולים לקבל באופן קבוע בונוסים שמגדילים את שכרם ב-60%.

Exit mobile version