Site icon IAS

יו"ר ההסתדרות מתכנן להתערב בנעשה באל על

לאור החמרת מצב יחסי העבודה באל על צפוי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לזמן השבוע את הצדדים לפגישה בניסיון למצוא פתרונות להחזרת פעילות החברה לתיקונה. הטרגדיה באל על, כפי שמכנה זאת שר התחבורה, לא רק שלא מסתיימת אלא מעמיקה. 4 טיסות שהיו מאוישות לקראת הפעלתם הערב בוטלו, נדחו, או הועברו למטוסים חכורים. כך מסרה הנהלת אל על שציינה, כי טייסי החברה מחריפים את העיצומים. "להנהלת אל על נודע, כי בעקבות מפגש חירום שערכו היום הטייסים, בראשות קברניט ניק צוק, הוחלט על החרפת העיצומים", הוסבר בהודעה.

לדברי הנהלת אל על תוצאות העיצומים נראות כבר בשטח ו"כתוצאה מכך, נכון לעכשיו 4 טיסות, שהיו מאוישות להיום בערב, בוטלו, נדחו או הועברו למטוסים חכורים: בנוסף לטיסה 095 לבייג'ין שהייתה אמור לצאת בשעה 22:30 ונדחתה לשעה 08:00 בבוקר, באיחור של עשר וחצי שעות, בוטלה טיסה 081 לבנגקוק, בוטלה טיסה 027 לניוארק וטיסה 001 הועברה למטוס חכור".

אנו רואים בחומרה התנהלות זו הפוגעת בנוסעים ובעובדי החברה – דיילים, אנשי הקרקע והתחזוקה הנאלצים לשאת בתוצאות להתנהלותם הפרועה של הטייסים בראשות ניר צוק. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על הפגיעה ונחושים להחזיר את הפעילות בחברה לסדרה".

בינתיים נמשך המשאל בקרב כל עובדי אל על בחטיבות השונות, אם הם מסכימים שההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה כללי בחברה. במידה וכ-70% מהם יהיו בעד הכרזת סכסוך עבודה כללי, תאשר זאת ההסתדרות, ובתום 14 ימים מהמועד שבו הוכרז סכסוך העבודה, תוכל ההסתדרות לאשר שביתה כללית באל על. יחד עם זאת ל-IAS נודע, כי לאור החמרת מצב יחסי העבודה באל על צפוי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לזמן השבוע את הצדדים לפגישה בניסיון למצוא פתרונות להחזרת פעילות החברה לתיקונה.

פעילות אל על תופסת יותר מכ-31% מפעילות התעופתית בנתב"ג, לכן שיבושי הטיסות שלה מכבידים מאוד על עובדי הרשות. כך למשל, משמעות ביטול טיסה והעברתה לטיסה חכורה צורכת, פריקה חוזרת של כבודת הנוסעים ממטוס אל על שטיסתו בוטלה והעברתה למטוס החכור. משמעות האיחורים ודחיות הטיסות של אל על למועדים אחרים משבשת את מערך הסלוטים של הטיסות בנתב"ג, המצריך מציאת פתרונות יצירתיים, כדי שהשיבושים באל על לא יגרמו לשיבושים במערך הטיסות הכללי בנתב"ג.

תגובת ועד טייסי אל על: "הלילה שוב פוגעת הנהלת אל על במאות נוסעים שהיו צריכים להגיע לארה"ב ולמזרח. טיסות אל על בוטלו למרות שקיימים טייסים זמנים בזה הרגע לביצוע הטיסות. הנהלת אל על וחבורת קלאב מרקת בראשות תמי מוזס-בורוביץ בחרו להשאיר מאות נוסעים בנמל התעופה. מנכ"ל אל על, שמרוויח מעל חמישה מיליון שקלים בשנה הכי רווחית לחברה בוחר מדי יום לפגוע בציבור הנוסעים על מנת ללבות מאבק עובדים שאינו קיים וכל זאת כחלק מתוכנית שמפעילה ההנהלה שמטרתה להעביר כמה שיותר טיסות סדירות למטוסי לואו קוסט זולים. טייסי אל על זמנים ונכונים להוציא את כל הטיסות, וההנהלה היא זו שבוחרת לפגוע בנוסעים ולבטל את הטיסות שלא לצורך".

עדכון מדיניות שינוי וביטול טיסה באל על

חברת אל על מקפידה מאז ומעולם לנהוג בהגינות מלאה כלפי לקוחותיה, גם בזמנים חריגים והחליטה לנהוג כך גם הפעםלאור השינויים בלוחות הזמנים בשל עיצומי הטייסים, החליטה החברה להקל על מדיניות הביטול והשינוי של לקוחות החברה. הוחלט כי ביחס לטיסות היוצאות עד ליום 30 בנובמבר 2016 תאפשר החברה ביטול הטיסה והחזר כספי מלא בגינה ללא דמי ביטול וכן תאפשר שינוי מועד הטיסה ללא דמי שינויאת השינויים יש לבצע מול הגורם מולו בוצעה ההזמנה.

אנו שבים ומתנצלים בפני הנוסעים על אי הנעימות ופועלים להחזרת הפעילות לסדרה.

 

 

 

Exit mobile version