Site icon IAS

יורוווינגס מתרחבת ותומס קוק מקימה חברת תעופה חדשה

קריסתה של אייר ברלין מתחילה לעצב מחדש את שוק התעופה בגרמניה ומעבר. צי המטוסים של חברת התעופה חדלת הפירעון יחולק בחודשים הקרובים בקרב המתחרות לשעבר בכמה עסקאות מורכבות. היישום של עסקאות אלה יגדיל את צי המטוסים של יורוווינגס, חברת בת של לופטהנזה מ-160 מטוסים ל-210 מטוסים. במקביל מתכננת תומס קוק להקים חברת תעופה חדשה שבסיסה יהיה במיורקה. עם זאת, בעוד שההסכם עם קבוצת לופטהנזה כבר סגור, עדיין נמצאת אייר ברלין במשא ומתן עם איזי ג'ט על עסקה אפשרית הכוללת 25 מטוסים, שאמור להסתיים השבוע.

הסכם קבוצת לופטהנזה- אייר ברלין

על פי ההסכם, שנחתם ב -12 באוקטובר, קבוצת לופטהנזה תשלם 210 מיליון יורו על מנת לקבל כ- 81 מטוסים ולקלוט 3,000 עובדי אייר ברלין. הסכם זה הוא בעיקרו, משתי חברות בנות של אייר ברלין עם 1,700 עובדים ו-50 מטוסים: חברת התעופה ניקי עם 20 מטוסי איירבוס A320 ו-830 עובדים והחברה האזורית – LGW עם 13 מטוסי איירבוס  A320 ו-17 מטוסי טורבו-פרופ' ו-870 עובדים. שתי חברות התעופה האלה אינן חדלות פירעון ויש להן רישיונות הפעלה.

שילוב של ניקי ו-LGW ביורווינגס

לאחר אישור הרגולטור לעסקה, שצפוי להתקבל עד סוף השנה, ישולבו חברות ניקי ו-LGW ביורווינגס. מכך יגדל צי המטוסים של יורוווינגס מ-160 מטוסים ל-210 מטוסים. בעקבות כך תפתח קבוצת לופטהנזה המורחבת כ-50 קווי טיסה לטווחים קצרים (short-haul) חדשים לקיץ 2018. במקביל תתחיל גם חברת יורווינגס להפעיל טיסות חדשות ארוכות טווח (long-haul) מדיסלדורף, ברלין ומינכן למלא בכך את הפער שנוצר בפעילות התעופתית הבין יבשתית של אייר ברלין.

למצוא פתרון לטיסות החכורות מאייר ברלין שיופסקו

הטיסות החכורות מאייר ברלין על ידי יורווינגס יסתיימו ב-28 באוקטובר, כאשר המוביל פושט הרגל יפסיק אז את כל הטיסות שנותרו. הפסקת הפעילות תאלץ את יורווינגס למצוא חלופות לטיסות שהיא תכננה באמצעות 30 מטוסי אייר ברלין בחכירה רטובה ללוח הזמנים של חורף 2017 – 2018. פתרון אחד הוא חוזה חכירה רטוב חדש עם LGW לטיסות המופעלות על ידי 20 מטוסים אייר ברלין לשעבר שבבעלות Lufthansa. באשר לטיסות המתוכננות הנותרות יורווינגס מקווה להבטיח אותן באמצעות מטוסים של ספקים שונים.

על רקע זה הזהיר השבוע מנכ"ל יורווינגס, ת'ורסטן דירקס (Thorsten Dirks),  כי חברת הבת של לופטהנזה עומדת בפני משימה חשובה בחודשים הקרובים, בתחילה לארגן מחדש את טיסותיה שהוחכרו בחכירה רטובה מאייר ברלין ולאחר מכן למזג פעילותן של שתי חברות תעופה שונות. "זה לא יהיה לוח זמנים נורמלי לחורף לכן נקבל קיבולת מכל מקום שאנחנו יכולים", הוא הדגיש.

הסכם לופטהנזה-TUI

בנוסף, לופטהנזה ו-TUI סיכמו על חוזה חכירה רטובה ל-7 מטוסים מתוך 14 מטוסי בואינג 737, ש-TUI הפעילה עבור אייר ברלין בעשור שחלף. בעתיד תפעיל TUI את הטיסות האלה בחכירה רטובה עבור יורוווינס.

רווח לפני המועד המתוכנן

במבט קדימה, אמר דירקס, כי עם הרחבת הצי צופה יורוווינס להגדיל בשנה הבאה את מספר הנוסעים מ-32 מיליון נוסעים השנה ל-40 מיליון דולר בשנה הבאה ושהמחזור של החברה יעלה מ-4 מיליארד יורו השנה ל-5 מיליארד יורו בשנה הבאה. הוא גם הדגיש, כי יורוווינגס מצפה להיות רווחית כבר השנה, "שנה אחת מוקדם מהמתוכנן במקור".

תומס קוק מתכננת להקים חברת תעופה חדשה

קבוצת תומאס קוק מתכננת להקים חברת תעופה חדשה, שבסיסה יהיה במיורקה, על מנת לספק תמיכה גמישה בעלויות התחרות עבור חברות התעופה שבבעלותה בגרמניה, בריטניה וסקנדינביה. הקבוצה כבר הגישה בקשה לרשויות  במטרה להפעיל את הטיסות כבר בתחילת 2018.

לצורך זה תיקח תומאס קוק מחברת התעופה Balearics הבלגית של הקבוצה, שתיסגר, 3 מטוסי איירבוס A320. המטוסים יפעלו בתחילה עבור קונדור בטיסות לטווחים קצרים ובינוניים ויחליפו גורמי צד שלישי של חכירה רטובה, כדי לשפר את האיכות והרמה.

כריסטוף דבוס (Christoph Debus), קצין התעופה הראשי של קבוצת תומס קוק, אמר, כי "חברת התעופה והבסיס החדשים יספקו לנו את הפלטפורמה הנכונה כדי לנהל טוב יותר את הביקוש העונתי בעסק שלנו, ובכך לתת לנו שליטה רבה יותר במחיר הנמוכים, ככל שנמשיך להרחיב את הבחירה ליעדים שאנו מציעים ללקוחותינו.עם יותר ממיליון לקוחות של תומאס קוק, שטסים לפאלמה מדי שנה, יש לנו תשתית קיימת חזקה שעליה ניתן לבנות זאת".

Exit mobile version