Site icon IAS

יונייטד איירליינס בצעד חיובי לעזרת נוסעים בעלי ליקויי ראיה במטוסיה

כתובי כתב ברייל במטוסי יונייטד איירליינס. צילום Depositphotos

חברת התעופה יונייטד איירליינס (United Airlines) היא חברת התעופה הראשונה בארה"ב להוסיף כתובים בכתב בריל במטוסיה. חברת התעופה ציידה כיום כתריסר מטוסים עם סימוני ברייל בשורות בודדות ומספרי מושבים, וכן בתוך ומחוץ לשירותים. יונייטד מתכננת לצייד את כל מטוסי הצי בכתב ברייל עד סוף 2026.

המהלך של יונייטד איירליינס יעזור למיליוני נוסעים עם ליקויי ראייה לנווט בקלות רבה יותר בתא הנוסעים באופן עצמאי. לפי נתוני משרד התחבורה האמריקני, כ-27 מיליון נוסעים עם מוגבלות ראיה טסו בשנת 2019.

"למצוא את המושב שלך במטוס או להגיע לשירותים זה משהו שרובנו לוקחים כמובן מאליו, אבל עבור מיליוני לקוחותינו, זה יכול להיות אתגר לעשות זאת באופן עצמאי", אמרה לינדה ג'וג'ו (Linda Jojo), סגנית נשיא בכירה, מנהלת לקוחות ביונייטד איירליינס. "על ידי הוספת שילוט מישוש בכל חלקי פנים המטוסים שלנו, אנו הופכים את חווית הטיסה ליותר מכילה ונגישה, וזה טוב לכולם."

בנוסף להוספת ברייל, יונייטד עובדת עם הפדרציה הלאומית של העיוורים (NFB), המועצה האמריקנית לעיוורים (ACB) וקבוצות אחרות של תמיכה בבעלי ליקויי ראיה כדי לחקור את השימוש באמצעי ניווט מישוש אחרים ברחבי התא, כגון אותיות מודגשות, מספרים וחצים.

"אנו מברכים את יונייטד על הצעד החשוב לקראת הפיכת המטוס שלה לנגיש יותר לנוסעים עם ליקויי ראיה", אמר נשיא NFB, מארק ריקובונו (Mark Riccobono). "חווית הטיסה מתסכלת לעתים קרובות ממספר סיבות, אחת מהן היא כמות המידע הזמין אך ורק באמצעות שלטים מודפסים ואינדיקטורים ויזואליים אחרים. אנו מקווים להמשיך לעבוד עם יונייטד איירליינס כדי לגלות דרכים נוספות להפוך את הטיסה לנגישה יותר ופחות מלחיצה לנוסעים בעלי מוגבלויות ראיה".

מטוס יונייטד איירליינס. צילום יח"צ

זו השנה השמינית ברציפות, שיונייטד איירליינס הוכרה כמקום העבודה הטוב ביותר עבור בעלי מוגבלויות וזכתה בציון גבוה במדד השוויון לנכים, יוזמה משותפת של האגודה האמריקאית לאנשים עם מוגבלות ונכויות, לקידומם.

"יונייטד נוקטת בצעדים נוספים כדי ליצור חווית נוסעים נגישה בחברת תעופה באמצעות שילוט ברייל", אמר המנכ"ל הזמני של ACB, דן ספון (Dan Spoone). "אנו מעריכים את העבודה המתמשכת של חברת התעופה בגילוי עזרי ניווט נוספים בטיסה כמו אותיות גדולות ומחוונים למישוש, ואנו מעודדים את כל חברות התעופה ללכת בעקבות יונייטד בהפיכת הנסיעות האוויריות לנגישות יותר עבור קהילת העיוורים ובעלי ליקויי ראייה".

האפליקציה לנייד של יונייטד עוצבה לאחרונה מחדש כדי להקל על השימוש עבור אנשים עם לקויות ראייה וניגודיות צבע מוגברת. יותר מרווח בין גרפיקה וסדר מחדש של הצגת המידע כדי להשתלב טוב יותר עם טכנולוגיות מסך כמו VoiceOver ו-TalkBack.

מסכי Inflight Seatback Entertainment של יונייטד מציעים מגוון רחב של פתרונות נגישות כגון בקרות טקסט לדיבור, הגדלה, גילוי באמצעות מגע, סרטים המתוארים באודיו ותיקון טקסט וצבע מתכוונן ובניגודיות גבוהה. כחלק מ- United Next, תוכנית הצמיחה  של חברת התעופה, יונייטד מצפה לקבל אספקה של כ-700 מטוסים חדשים צרים ורחבי גוף עד סוף 2032, שכולם יכללו את העדכונים של מערכת הבידור המותקנים בגב המושב.

באמצעות Bridge, קבוצת המשאבים העסקיים של יונייטד עבור אנשים מוגבלי יכולת, העובדים עוזרים ליצור סביבת עבודה שבה כולם יכולים לשאוף למיצוי הפוטנציאל המרבי שלהם ולתמוך במחויבות להיות בעלי ברית עבור לקוחות עם מוגבלויות.

השותפות ארוכת השנים של יונייטד עם Special Olympics מספקת הזדמנויות תעסוקה לספורטאים באמצעות תוכנית Special Olympics Service Ambassador, יוזמה לפיתוח כוח אדם המספקת פורום לעבוד לצד צוותי תפעול נמל תעופה ושירות לקוחות כדי לסייע ללקוחות. חברת התעופה תומכת גם ב-Special Olympics באמצעות התנדבות, גיוס כספים ותמיכה בנסיעות כדי להשתתף בתחרויות לאומיות ובינלאומיות.

יונייטד איירליינס : מטוס דרימליינר. צילום יח"צ
Exit mobile version