Site icon IAS

יום האמונה הבינלאומי

לפני זמן קצר התקיימה קבלת פנים במעמד הפטריארך הלטיני, פואד טוואל, ושר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, במעמד נעילת אירוע "יום האמונה הבינלאומי" אשר התקיים היום בהר הקפיצה בנצרת.

 

באירוע השתתפו כ-7,000 איש מכל העולם, בין השאר ממדינות שכנות ומן הרשות הפלסטינית.

 

הפטריארך פנה אל הנוכחים ואמר: "אנו מכירים תודה לשר התיירות ולמשרד התיירות. מכאן ואילך, נשאף ליותר שלום, יותר עבודה ויותר שיתוף פעולה".

 

"בשובכם הביתה, אנא דברו על האירוע הזה, אנו זקוקים לקול שלכם, כדי להזמין את המאמינים עולי הרגל להגיע לארץ הקודש", הוסיף הפטריארך. 

 

השר לנדאו הדגיש כי מדינת ישראל מקדשת, בין השאר ערכים של כבוד האדם, שוויון וחופש דת ופולחן. "עמלנו ללא לאות על מנת לבסס מערכת יחסים איתנה עם נציגי כל הדתות המתקיימות במדינת ישראל", אמר השר לנדאו, וציין כי מדינת ישראל תמשיך לקדש ערכים אלה במדינה, "הקדושה למאמינים רבים ברחבי העולם".

 

השר לנדאו ציין את שיתוף הפעולה בין משרד התיירות והכנסייה הקתולית, והביע תקווה כי אירועים נוספים יתקיימו גם בעתיד, בשיתוף פעולה מלא. "משרד התיירות בראשותי יוסיף להשקיע מאמצים ומשאבים בשימור האתרים הקדושים לבני הדת הנוצרית ולענות על צרכי הכנסייה גם בעתיד", דברי השר לנדאו.

 

עוד הזכיר השר לנדאו את פגישתו עם הפטריארך פואד טוואל לפני כחודש: "למן הרגע הראשון היה ברור לי, כי לפניי עומד מנהיג אמיתי, אשר בהתנהלותו הצנועה מושיט יד לשותפות".

 

"כשר תיירות, אני מאמין גדול בחשיבותו של המפגש האישי, האנושי", אמר השר. "הקשר הבלתי אמצעי בין תיירים, בין אנשים, הוא-הוא אשר משמש כגשר בין תרבויות, בין שפות ובין דתות".

 

עוד ציין שר התיירות לנדאו: "נוסיף לחזק את הקשר עם הכנסייה הקתולית ועם הוותיקן, לטובת היחסים בין הדתות, לטובת הדיאלוג ולטובת התיירות לישראל".

 

Exit mobile version