Site icon IAS

יאט"א: "לא משאירים נוסעים מאחור"

ארגון יאט"א ( IATA) הודיע על הסכם חדש לסייע לנוסעים במקרה של פשיטת רגל בקרב חברת תעופה. ההסכם כולל את החברות בארגון יאט"א הטסים מיעדי האיחוד האירופי במקרה של הפסקת פעילות כתוצאה מפשיטת רגל.

 

"אני שמח לבשר לנוסעים, שננטשים באירוע נדיר ומצער של פשיטת רגל בקרב חברת תעופה, סיוע במטרה להחזירם הביתה", אמר טוני טיילור מנכ"ל יאט"א במפגש עיתונאים שנערך בבריסל.

 

על פי ההסכם,במקרה של פשיטת רגל באחת מחברות התעופה החברות בארגון יאט"א הטסה מ/אל אחד מיעדי האיחוד האירופי יעשה את המיטב עבור להשיב את הנוסעים הביתה. הנוסעים שאינם מבוטחים ייהנו ממחיר מוזל בכפוף לזמינות בטיסות, עד שבועיים ימים מרגע פשיטת הרגל. מדינות שהעניקו אישורים לפעילות חברת התעופה המעורבת בפשיטת רגל ייקחו חלק פעיל בניסיונות לעזור לנוסעים.

 

"ההסכם מראה כי תעשיית התעופה נחושה יותר מתמיד להבטיח שירות אמין וטוב ללקוחות ומציב את הנוסע בסדר עדיפות עליון", הוסיף טיילור.

 

הנציבות האירופית מעריכה כי עד שנת 2020 רק 0.07% מכלל הנוסעים יכולים להיפגע מפשיטת רגל של חברת תעופה ומהם רק 12% יהיו זקוקים לסיוע לחזור לביתם. ניסיון להקים קרן סטטוטורית קבועה נכשלה בטענה שקיימות חברות תעופה הנמצאות בסיכון גדול יותר משאר החברות ושהערכה היא ש-85% מהכסף היה "נבלע" ע"י הממשלות.

 

"היטל חובה על חברות התעופה במטרה להחזיר נוסעים למולדתם לא ישרת את האינטרס של אף אחד. אנו משבחים את הנציבות האירופית שמעודדת את חברות התעופה לאמץ את הגישה לסייע לנוסעים במקרים אלו", סיכם טיילור.  

Exit mobile version