Site icon IAS

טרמינל הלוויין במינכן – העבודות בעיצומן

למתבונן מהחוץ נראה שהעבודות של הקמת טרמינל הלוויין החדש בנמל התעופה של מינכן קרובות לסיומן, אולם, בתוך הטרמינל עמלים העובדים במרץ להשלמת עיצוב הפנים. לפני שהמבנה ייכנס לתפקוד מלא באפריל 2016, יש עדיין לבצע סדרת בדיקות ומבחנים.

עם 4,000 איש המייצגים את כל מגוון הפונקציות בנמל התעופה, המתקן החדש יציע לעובדים שירות חלק, אמין ודייקני. בנוסף לעובדי לופטהנזה ונמל התעופה של מינכן, מספר זה כולל גם עובדים של שותפותיה של לופטהנזה ב-Star Alliance, נציגי רשויות ציבוריות כגון משמר הגבולות של גרמניה וחברות אחרות הפועלות במתקן החדש.

כל היבטי התפעול של טרמינל הלוויין חייבים להיבחן עד הפרט האחרון לפני הפתיחה הרשמית. התפעול הניסיוני יחל בנובמבר עם בדיקות בסיסיות הכוללות את בדיקת הפונקציונליות של אגפי הטרמינל השונים. לאחר מכן, בינואר 2016, יחלו בדיקות התפעול המשולבות. בדיקות אלו כוללות את האינטראקציה בין כל התהליכים הכרוכים בטיפול בנוסעים הנוחתים והממריאים. מבדקים אלה יסתייעו במאות "ניצבים" שיגלמו את תפקיד הנוסעים על מנת להבטיח שחזור כמה שיותר מציאותי של תרחיש תפעול שגרתי. הסימולציה המציאותית ביותר תסייע לאנשים הממונים על הקמת הטרמינל להעריך באיזו קלות הנוסעים מתמצאים בבניין החדש, האם ניתן להשלים את תהליך העלייה למטוס והגעה לטיסת המשך בפרק הזמן שהוקצה לכך ומידת האפקטיביות של השילוט.

הלקחים שיילמדו משלב הניסוי ישמשו לביצוע ההכנות האחרונות במטרה לחסל כל תקלה או עיכוב עד להשקה הרשמית באפריל 2016. לסיום המבדקים יעברו כל תהליכי הטיפול בנוסעים בטרמינל החדש ארבעה ימים של ניסוי חי המדמה תנאים רגילים. ניסוי זה יתקיים במרס 2016.

גם מערכת התחבורה האישית (Personal Transport System – PTS) המחברת את טרמינל הלוויין לטרמינל 2 באמצעות מנהרה שאורכה 400 מטרים תיבדק בקפדנות לפני שתוסמך לשאת נוסעים. חברת Bombardier, היצרנית הקנדית של המערכת, כבר סיפקה שמונה מ-12 הקרונות שירכיבו את שלוש הרכבות במערכת. 

כל גשרי הנוסעים הניידים הותקנו כבר ביולי ותהליך הקבלה הטכני שלהם בעיצומו. תהליך זה כולל בדיקות והכשרה של 400 מפעילי גשרים. לפני שטרמינל הלוויין יוכל להתחיל לטפל בנוסעים ויהפוך לחלק מהאזור המאובטח של נמל התעופה, ייערך חיפוש במבנה כולו. מוצרים מתכלים למסעדות לא יסופקו והטרקלינים של לופטהנזה לא יפעלו עד לפתיחה הרשמית.

בדומה לטרמינל 2, טרמינל הלוויין יופעל על-ידי מיזם משותף של נמל התעופה של מינכן עם לופטהנזה, המחזיקים בו ב-60% ו-40% בהתאמה. עם טרמינל הנוסעים החדש תגדל הקיבולת השנתית של נמל התעופה ב-11 מיליון נוסעים. במקביל, ההרחבה תיצור יותר מפי שניים עמדות

חנייה למטוסים לצד הטרמינל, מ-24 ל-51. משמעות הדבר שעם פתיחת המתקן יוכלו הנוסעים לעלות למטוס ישירות ללא צורך באוטובוסים, שיפור משמעותי בנוחות הנוסעים ובאיכות השירות בנמל התעופה של מינכן.

 

Exit mobile version