Site icon IAS

טסים לבריטניה? עדכון בדרישות הויזה האלקטרונית (ETA)

ויזה אלקטרונית (ETA) בבריטניה. צילום Depositphotos_

בריטניה נמצאת בתהליך של הפעלת דרישת אישור לוויזה אלקטרונית (ETA – Electronic Travel Authorization) עבור מבקרים זרים שיושמה החל מה-8 בינואר 2025, עבור בעלי דרכונים ממדינות רבות (כולל ארצות הברית), ותתווסף עבור בעלי דרכונים מהאיחוד האירופי החל מה-2 באפריל, 2025.

מבקרים צריכים להשלים בקשה ולשלם 10 פאונד (ליש"ט) לפני הנסיעה, ה-ETA תקף לשנתיים, ללא הגבלת מספר הנסיעות. ובכן, בריטניה כבר מבצעת סיבוב פרסה. כאשר בריטניה הציגה את דרישת ה-ETA שלה, הממשלה התעקשה שגם נוסעי מעבר (טרנזיט) יצטרכו להגיש בקשה מה שהיה יוצא דופן.

הדרישה יצרה לא מעט אתגרים עבור חברות התעופה (במיוחד בריטיש ווירג'ן אטלנטיק) מכוון שנוסעים רבים כנראה לא הבינו שהם צריכים להגיש את הבקשה כשהם בטיסת מעבר. כעת בעקבות משוב מתעשיית התעופה, הממשלה הסכימה לפטור זמנית את הנוסעים בטיסות מעבר ושאינם עוברים בביקורת הגבולות בבריטניה. המהלך זה ישפיע בעיקר על נמלי התעופה לונדון הית'רו ומנצ'סטר, כנמלי התעופה היחידים בבריטניה שמציעים כיום אפשרות של טיסות מעבר.

לא לגמרי ברור אם הפטור הזה נכנס לתוקף באופן מיידי, או שזה עדיין דורש אישור רשמי של הממשלה? כעת זה מתואר כ"פטור זמני" ורבים מאמינים כי זה יהיה גם שינוי קבוע, שיתאים למדיניות של מדינות רבות אחרות.

ברור שבריטניה מבינה כמה הכנסות היא תפסיד משינוי הדרישה ולכן כעת התוכנית היא להגדיל את האגרה למי שכן צריך לשלם אותה. הממשלה הציעה שינוי לפיו העלות של ETA תגדל ב-60%, מ-10 ליש"ט ל-16 ליש"ט, זה נמצא בהצבעה כרגע, ולא ברור מתי זה ייושם.

בריטניה שיווקה את ה-ETA כעל הגברת הבטיחות והיכולת לסנן נוסעים לפני שהם מגיעים. כמו כן, ברור שיש עלות משמעותית לניהול התוכנית הזו. אבל עדיין, אפשר לתהות אם הגידול הזה הוא בעצם כדי לכסות את עלות התוכנית, או פשוט להגביר את שולי הרווח מהתוכנית הזו.

Exit mobile version