Site icon IAS

טסים לאירופה? היכונו לשיבושים בטיסות וברכבות במהלך חודש יולי

נוסעת בנמל תעופה ממתינה לטיסה חלופית. צילום freepik

לצערנו שביתות הן תופעה שכיחה באירופה, שכן עובדים שובתים כדי להילחם למען שכר ותנאים טובים יותר. לעיתים השביתות מתוכננות חודשים קדימה, אבל אחרות מוכרזות ברגע האחרון, מה שמראה שתמיד משתלם לבדוק לפני הנסיעה.

היכן ומתי מתקיימות השביתות

איטליהשביתות צפויות בנמלי התעופה מילאנו לינטה וברגמו אוריו אל סריו ב-21 ביולי. זה עלול לגרום לשיבושים בין השעות 13:00 ל-15:00 אחר הצהריים. בשלב זה נאסר על התחבורה הציבורית לשבות בין ה-27 ביולי ל-5 בספטמבר ולא צפויים שיבושים בהמשך הקיץ.

בריטניההשביתה בנמל התעופה לונדון גטוויק נדחתה זמנית בשל משא ומתן המתנהל כעת על תנאי שכר חדשים. כ-300 אנשי אבטחה ושירותים היו אמורים לצאת לשביתה ב-18-21 ביולי, מה שהיה גורם לעיכובים בקבלת הכבודה ואי מתן סיוע לנוסעים נזקקים. שיבושים אמורים להתבצע במהלך חופשת הקיץ העמוסה אם מחלוקת השכר לא תוסדר.

סקוטלנדהשביתה בוטלה לאחר שחברי האיגוד בנמלי התעופה של גלזגו ואברדין קיבלו הצעת שכר חדשה. העסקה כוללת העלאת שכר בסיסית של חמישה אחוזים ותשלום חד פעמי של 500 ליש"ט .

צרפתעובדים בכבישים המהירים של צרפת Autoroutes du Sud (ASF) ווינצ'י החלו הקיץ בשביתות במחאה על ירידה במספר העובדים. השביתות בסופי השבוע, מוקדם יותר החודש פגעו בנוסעים שיצאו לטיולים של חופשת הקיץ. עדיין לא ברור אם תהיינה שביתות נוספות בשבועות הקרובים.

האיום בשביתה בנמלי התעופה שארל דה גול ואורלי בוטלו לאחר שהעובדים הגיעו להסכמות על שינויים בשכר.

Exit mobile version