Site icon IAS

טכנולוגיית זיהוי פנים של TSA הובילה למעצר של אישה בנמל תעופה

מערכת זיהוי פנים. freepik

במהלך השנים האחרונות טכנולוגיית זיהוי פנים של TSA בוחנת זיהוי פנים ביותר נמלי תעופה בארה"ב. סורקים מיוחדים אלה, הנקראים יחידות CAT-2, משלבים טכנולוגיית זיהוי פנים על ידי צילום תמונות בזמן אמת של נוסעים ולאחר מכן משווים בין התמונות לתעודות הזהות שלהם. נכון לאמצע השנה שעברה, הם כבר נפרסו ביותר מ-400 נקודות ברחבי המדינה.

עם זאת, הטכנולוגיה החדשה, המשתמשת בביומטריה, אינה חפה ממתנגדים וחלק מהנוסעים מודאגים מפרטיות. במאי השנה, קבוצה דו-מפלגתית של 14 סנאטורים כתבה מכתב למנהיג הרוב Schumer ולמנהיג המיעוט McConnell, והתלוננה, שזיהוי פנים "מהווה איומים משמעותיים על הפרטיות וחירויות האזרחים ועל הקונגרס. צריך לאסור על פיתוח ופריסה של כלי זיהוי פנים דוגמת TSA עד שיהיה פיקוח קפדני של הקונגרס".

כיום ההשתתפות היא וולונטרית. נוסעים שהסכימו להשתתף יכולים לבחור לבטל את הסכמתם בכל עת ובמקום זאת לעבור את תהליך אימות הזהות הסטנדרטי על ידי קצין אבטחת תחבורה (TSO).

לפני מספר שבועות, נוסעת שתכננה לטוס מנמל התעופה הבינלאומי של טמפה נעצרה לאחר שמכשיר זיהוי הפנים זיהה שהיא מנסה להשתמש בתעודת הזהות ובכרטיס העלייה למטוס של מישהו אחר. לפי גורמים ב-TSA, בריטני לין אנדרסון, תושבת טמפה בת 38, הכניסה רישיון נהיגה למכונת טכנולוגיית אימות האישורים, וסומנה אי התאמה. זה הוביל לבדיקה ידנית על ידי קצין TSA.

על פי דו"ח המעצר של אנדרסון, היא הראתה לשוטר תעודת זהות וכרטיס עלייה למטוס של Spirit Airlines שהיה שייך למישהו אחר. לאחר מכן, על פי הדיווחים, אמרה לשוטר ש"היא עברה זמנים קשים ולכן היא נראית שונה" בתעודת הזהות. בבדיקה נוספת התברר כי כרטיס העלייה למטוס ותעודת הזהות שייכים לאדם שנמצא כעת בכלא ונתונים ממרכז המידע הלאומי לפשעים חשפו שיש נגדה צו מעצר פעיל על עבירה פיננסית.

השאלה המתבקשת, האם אנדרסון הייתה נתפסת מבלי לבצע את הליך זיהוי הפנים. קצינת ה-TSA עדיין הייתה משווה את הפנים בתעודת הזהות לפנים שלה ובסבירות גבוהה מגלה את ההבדלים.

Exit mobile version