Site icon IAS

טיסת הבכורה של היינאן איירליינס מגואנז'ו נחתה הבוקר

שרי התחבורה והתיירות, ישראל כץ ויריב לוין, חונכים את טיסת האינאן איירליינס מגואנז'ו. הקו יוחלף בקו לשנזן. צילום יעל מש

טיסת הבכורה של היינאן איירליינס מגואנז׳ו  (Guangzhou) שבסין, נחנכה הבוקר (ה') על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ושר התיירות, יריב לוין. נמסר כי חברת התעופה הסינית שוקלת פתיחת קו רביעי עוד השנה: קו שנז'ן – תל אביב.

את האירוע כיבדו גם שגריר סין בישראל ז'אן יונגסין (Zhan Yongxin), סגן יו"ר היינאן איירלינס צ'ן מינג (Chen Ming), מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, סמנכ"ל היינאן איירליינס ישראל, יונתן בנטל, ובכירים ישראלים נוספים.

המטוס הראשון ועליו מאות תיירים מסין, נחת בנתב"ג כשנתיים לאחר השקת קו הטיסות בייג'ינג-תל אביב, וכשנה לאחר השקת הקו השני שנחאי-תל אביב. החברה תפעיל שלוש טיסות שבועיות בקו לגואנז'ו עם מטוסי דרימליינר חדשים מדגם 787-900. הקו, כמו הקודמים של החברה הוא, בין היתר, תולדה של שיתוף הפעולה ההדוק בין משרד התיירות לחברה, שאף זכתה למענק תמיכה בגובה 750 אלף אירו לפתיחת הקו מצד המשרד, במסגרת עידוד פתיחת קווים חדשים.

לאור הצלחת הקווים לבייג'ינג ושנחאי ושביעות רצון החברה מקצב מכירת הכרטיסים בקו גואנז'ו-תל אביב, שוקלת הנהלת היינאן איירליינס, כאמור, לפתוח עוד השנה קו רביעי מהעיר הסינית שנז'ן, המהווה מרכז מסחרי-כלכלי גלובלי.

השר לוין אמר כי ״אנו פותחים את ישראל לדרום סין. שיתוף הפעולה בין משרד התיירות להיינאן עולה מדרגה נוספת עם פתיחת הקו השלישי של החברה מסין לישראל,המצטרף לטיסות הישירות הקיימות מבייג'ין ומשנגחאי". על פתיחת הקו דיווחה החברה בחודש אפריל.

לדבריו, אנו עדים לפתיחתם של קווי תעופה רבים לישראל בעקבות שיתוף הפעולה של משרד התיירות עם חברות התעופה. "זו הבעת אמון גדולה במוצר התיירותי הישראלי והוכחה נוספת לכך שמאמצי השיווק של המשרד מניבים תוצאות. אני משוכנע כי פתיחת הקו החדש של היינאן מגואנז'ו לכאן, תביא לגידול נוסף ולשיאים חדשים בתיירות הנכנסת לישראל".

השר כץ ציין שפתיחת הקו מהווה נדבך חשוב נוסף להידוק הקשרים המסחריים, הכלכליים, והתיירותיים בין סין וישראל. "הרחבת הטיסות למזרח הרחוק בכלל ולסין בפרט מבוצעת במסגרת רפורמת השמיים הפתוחים, המהווה את המהפכה הצרכנית הגדולה בישראל בחמש השנים האחרונות".

 

הישג תקדימי בעולם התעופה

מנכ"ל היינאן איירליינס, וי רן (Wei Ran), אמר כי פתיחת שלושה קווי תעופה בתקופה של פחות משנתיים וחצי היא הישג תקדימי בעולם התעופה. "אנו גאים בפעילות היינאן איירליינס בישראל והשפעתה הגוברת על התיירות הסינית בישראל שממשיכה לצמוח, הן למטרות עסקים והן למטרות נופש. פתיחת קו גואנז'ו-תל אביב היא הבעת אמון מצד מטה החברה בשוק הישראלי ובשיתוף הפעולה שלנו עם ממשלת ישראל. אין בלבנו ספק כי הקו החדש מגואנז'ו ימשיך להזניק את מספר התיירים הסינים שמגיעים לישראל ויהווה גשר נוסף לחיזוק היחסים המסחריים בין סין וישראל".

שלוש הטיסות השבועיות לגואנז'ו יפעלו בימים ראשון, שלישי וחמישי. שעת ההמראה מנתב"ג הינה 12:45 (שעון ישראל), נחיתה ביום למחרת בגואנז'ו בשעה 04:40 (שעון סין). שעת ההמראה מגואנז'ו הינה 01:35 (שעון סין), שעת הנחיתה בנתב"ג 08:50 באותו היום (שעון ישראל). מחיר כרטיסי הטיסה במחלקת תיירים החל מ-620 דולר הלוך וחזור. מחיר כרטיסי הטיסה במחלקת עסקים החל מ-2,581 דולר.

החודש נחשפה רשימת חברות התעופה הטובות בעולם על פי Skytrax לשנה זו, ובה מדורגת היינאן איירליינס במקום ה-8 הטוב בעולם, מתוך 100 החברות בדירוג.

מנתונים שחושפת חברת התעופה עולה כי כניסתה לשוק הישראלי באפריל 2016 שינתה את מפת התיירות הנכנסת לישראל והובילה למהפכת מחירים עבור הנוסעים הישראלים. החברה תופסת כיום כ-65% משוק הטיסות הישירות לסין, שלפניה היה כולו בידי אל על. 30% מהנוסעים בקווי החברה הינם ישראלים ו-70% סינים, דבר המסביר את הזינוק הדרמטי במספר התיירים הסינים המבקרים בישראל. בשנת 2017 נרשם זינוק של 41% בתנועה הסינית לארץ עת ביקרו בישראל כ- 114,000 תיירים מסין.

מראות מגאונז'ו

מתחילת השנה: התיירות הסינית לישראל בירידה

מהיינאן נמסר כי בעקבות המצב הבטחוני הרגיש ואזהרות מסע שונות שיצאו בסין, שנת 2018 החלה בהתמתנות התנועה הסינית לארץ, דבר שלא מנע מהחברה להמשיך ולהאמין בפוטנציאל התיירות הסינית לישראל ולחגוג היום את פתיחת הקו מגואנז'ו.

לפי נתוני משרד התיירות, בחודש יוני השנה הגיעו לישראל 7,000 תיירים לעומת 8,300 ביוני 2017 – ירידה של 16%. ביוני 2016 הגיעו ב-3% יותר מאשר ביוני השנה – 7.200 תיירים סינים. בחודשים ינואר-יוני 2018 הגיעו לישראל 50,5 אלף תיירים לעומת 57 אלף בינואר-יוני 2017 – ירידה של 11%.

יצויין כי לטורקיה, למשל, הגיעו בחודשים ינואר-יוני השנה 191 אלף תיירים, המהווים עלייה של 93% ביחס לאותם חודשים ב-2017. לפי הנתונים, הסינים גם תורמים תרומה משמעותית ביותר להכנסות מקניות דיוטי-פרי – כ-40% מהמכירות בעולם – ולטורקיה הכניסו ברבעון הראשון של השנה 17.84 מיליון דולר, גידול של 275% לעומת אותו רבעון ב-2017.

גם יוון יוצאת נשכרת מהתיירות הסינית, כשלפי הנתונים משם הצפי לשנת 2018 הוא 180 אלף תיירים. יוון גם הציבה יעד של 400-500 אלף עד שנת 2020. בין אתונה לבייג'ינג פועל קו תעופה סדיר של אייר צ'יינה.

בתגובה נמסר ממשרד התיירות: "משרד התיירות מקבל דיווחים מסיטונאים סינים ומחברות תעופה שיש ביקוש לתיירות לישראל והצפי הוא למגמת גידול. זאת בהתאם לכך שבאוגוסט מתווספת טיסה שלישית של חברת היינאן איירליינס מגואנז'ו, ובחודשים הקרובים גם תתווסף טיסה של חברת סצ'ואן איירליינס מצ'נגדו – מהלכים המעידים על הביקוש של השוק הסיני למוצר התיירות הישראלי. כמו כן, משרד התיירות ממשיך בפעילות של עידוד סיטונאי ענק מקוונים, למכור חבילות תיור לישראל, ואלו שכבר מקדמים אותו – מדווחים על מכירות בהתאם ליעדים שתכננו. משרד התיירות ממשיך לבצע גם פעילות יח"צ מול תעשיית התיירות ותושבי ערים מרכזיות בסין, בשיתוף פעולה עם חברות סיניות וחברות תיירות ישראליות שמוכרות חבילות לקהל הסיני".

שרי התיירות והתחבורה לוין וכץ, שגריר סין בישראל ז'אן יונגסין וסגן יו"ר היינאן איירלינס צ'ן מינג. צילום יקי צימרמן

התייר הסיני כיום – עשיר בכסף, עני בזמן

על פי מחקר משותף של  ForwardKeys ומכון המחקר לתיירות יוצאת של סין  COTRI, ההזמנות לתיירות הסינית היוצאת לקיץ זה עומדות על 13.5% יותר מאשר באותה תקופה אשתקד.

יותר תיירים סינים צעירים ומתודלקים בכסף נמנעים מלרכוש את חבילות התיור הרגילות ודורשים טיולים לפי מידה, שמספקים גם חוויית טיול. המגמה בשוק היוצא הסיני משתנה לתיירות בעלת ניסיון, לדרישה לחוויות כמו ביקור באתרי צילום של סרטים, בילויים במסעדות עם כוכבי מישלן, סיורים באתרי עתיקות מחוץ ל"דרך המלך" ואירועי ספורט יוקרתיים.

הביקוש לשירות מותאם אישית הראה גידול של 300% בשנת 2017 והשנה יש יותר מ-120,000 הזמנות חדשות בחודש, המייצגים נתח שוק של כמעט 15%. ForwardKeys מנתחת 17 מיליון הזמנות ביום וצופה שההזמנות של הסינים לאירופה יגדלו ב-10.5% הקיץ הזה. אירופה ובמיוחד הממלכה המאוחדת, הן היעדים החביבים על התיירים הסינים החדשים.

מדובר בתיירים סינים צעירים יותר מקודמיהם. הם אמנם עשירים בכסף – אך קצרים בזמן. הם מוכנים לשלם יותר כדי ללון, למשל, באיגלו מזכוכית בפינלנד או להציע נישואין בחזית מגדל אייפל בפריז, טוענות חברות המחקר.

לפי ספק השירותים האינטרנטי  Ctrip הנמצא בבעלות סינית, ההוצאה הממוצעת למטייל סיני עומדת על כ-400 דולר ליום וההוצאה הולכת וגדלה. עד לאחרונה, תיירות קבוצתית המונית היתה מגדילה את מספר התיירים ביעדים, אך הוצאותיהם היו מוגבלות לביקור באתרי תיירות מפורסמים בשיא עונת התיירות, בחודשי הקיץ. לפי Ctrip, עתה המגמה היא לייצר טיולים מותאמים אישית ב"יוקרה נגישה", הפונה למכנה משותף רחב יותר של סינים.

כיעד ארוך-טווח מבחינת הסינים, אירופה מהווה נתח שוק של 9.3% מהיציאות של המטיילים הסינים. מעל 6 מיליון אזרחים סינים ביקרו באירופה כתחנתם הראשונה ב-2017 והמספרים השנה עוד עולים.

Exit mobile version