Site icon IAS

טורקיש איירליינס עוברת לנמל התעופה החדש באיסטנבול  

נמל התעופה באיסטנבול. היעד בעל נפח התעופה הגדול ביותר. צילום יח"צ

חברת התעופה טורקיש אירליינס תחל בשינוי הגדול בהיסטוריית התעופה הטורקית. המעבר הגדול לנמל התעופה החדש איסטנבול – "Istanbul Airport" – יחל ב-5 באפריל, שישי בלילה החל מהשעה 03:00. כזכור, השלב הראשון של המעבר החל עוד ב-29 באוקטובר 2018.

זהו מהלך ייחודי בתולדות התעופה הגלובלית: "מבצע המעבר" ייארך כ-45 שעות ויסתיים ב -6 באפריל בשבת בלילה בשעה 23:59.

כדי להשלים את המהלך הגדול בהצלחה ועל פי התכנון, נמל התעופה אטאטורק ונמל התעופה החדש – איסטנבול – יהיו סגורים לכל טיסות הנוסעים המתוכננות ב-6 לאפריל בין השעות 02:00-14:00.

באופן קבוע טורקיה וטורקיש איירליינס עומדים בראש דירוג היעדים וחברות התעופה לפי נתוני רשות שדות התעופה – טורקיש כחברת התעופה הזרה, טורקיה כמדינה ונמל התעופה אטאטורק כנמל התעופה המוביל – בעיקר לטיסות המשך.

טיסת הפרידה מנמל התעופה אטאטורק כבר נקבעה

טיסת הנוסעים האחרונה מנמל התעופה אטאטורק תהיה הטיסה: אטאטורק – סינגפור. לאחר המעבר, שדה התעופה החדש של איסטנבול יחל לפעול ב-6 באפריל בשעה 14:00. הטיסה הראשונה לאחר המעבר הגדול תהיה משדה התעופה איסטנבול לשדה התעופה אסנבוגה, אנקרה. מספר הטיסות מנמל התעופה של איסטנבול יגדל בהדרגה בשלבים ההתחלתיים על פי תכנית שנקבעה.

משא של כ- 5000 משאיות

במהלך המעבר הגדול, ציוד שמשקלו כ-47,300 טון יועבר לנמל התעופה איסטנבול מנמל התעופה אטאטורק ממכשיר גרירת מטוסים במשקל 44 טון ועד חומרים רגישים ביותר. בנוסף מעל 10 אלף יחידות של ציוד במשא של 5,000 משאיות, המרחק שיעברו משאיות ההובלה במשך 45 שעות הוא כ-400,000 ק"מ. כמו כן יש לציין כי מעל 1,800 אנשים יעבדו במבצע המעבר הגדול.

נמל התעופה ממעוף המטוס. צילום יח"צ

הקודים של נמלי התעופה משתנים

לאחר סיום השלב הראשון של שדה התעופה החדש, טיסות הנוסעים של חברת התעופה נושאת הדגל הלאומי של טורקיה, שהתווספו והופעלו משדה התעופה החדש באיסטנבול, נרשמו עם הקוד ISL. לאחר המעבר הגדול, הקודים של IATA ישתנו ולאחר ה-6 באפריל בשעה 03:00, קוד IST של נמל התעופה אטאטורק יינתן לנמל התעופה של איסטנבול. נמל התעופה אטאטורק, אשר יפעיל טיסות מטען וטיסות נוסעים VIP, ישתמש בקוד ISL.

מהמט אילקר אייג'י, יו"ר מועצת המנהלים של טורקיש איירליינס, אמר על המהלך האדיר: "המהלך הגדול ביותר של היסטוריית התעופה יוצא לדרך. סדר הגודל של כל הציוד שאנחנו עומדים להעביר, יכסה 33 מגרשי כדורגל. אחרי המעבר הגדול הזה, אשר יצפו בו מכל רחבי העולם, נתעורר לבוקר חדש. זה יהיה בוקר, שבו השמש תזרח על התעופה הטורקית עם התחלת הפעלת הטיסות בשדה התעופה איסטנבול. כולי תקווה שהשדה החדש יביא הון גדול הן למדינה והן לחברה שלנו".

לשדה התעופה, הממוקם באופן אסטרטגי בצומת שבין מזרח ומערב, פוטנציאל אדיר בעבור טורקיש איירליינס ותעשיית התעופה הגלובלית ועם השלמת בנייתו הוא ישמש למעלה מ-200 מיליון נוסעים מדי שנה, כאשר השלב הראשון של נמל התעופה ישרת 90 מיליון נוסעים. ההערכות על העלות הכוללת בניית הפרויקט המונומטלי נעות בין 11 ל-51 מיליארד יורו.

טקס הפתיחה של נמל התעופה באיסטנבול באוקטובר שעבר. צילום IGA

שדה התעופה החדש הושק ביום היווסדה ה-95 של הרפובליקה הטורקית במהלך טקס חגיגי במעמד הנשיא רג’פ טאייפ ארדואן. פרויקט הענק יושק בארבעה שלבים, כאשר השלב הסופי יושלם בשנת 2028. בסך הכל, המתחם ישתרע על שטח של 76.5 קמ”ר, עם שישה מסלולים, ארבעה טרמינלים ו-233 מקומות חניה למטוסים, עם יותר מ-500 עמדות צ’ק-אין ו-225,000 עובדים. עם השלמת השלב הסופי, הוא יכלול משרדים, בתי מגורים, מלונות, מרכז בריאות, מבני תרבות ואמנות, קניון, חנויות מעצבים, מרכז כנסים EXPO ומתקנים לפגישות ואימונים. בשדה החדש יפעל הקומפלקס הגדול בעולם של דיוטי פרי, בהיקף של 53,000 מ”ר, כולל חנויות יוקרה לצד בזאר טורקי.

Exit mobile version