טאפ אייר פורטוגל (TAP Air Portugal), חברת התעופה הלאומית של פורטוגל, הפועלת למעלה מ-77 שנים המשיכה אשתקד במסע התאוששות לאחר מגפת הקורונה.
טאפ אייר פורטוגל הטיסה אשתקד כ-16 מיליון נוסעים, 2.1 מיליון נוסעים יותר מ-2022 , המהווה עלייה של 15.2% בהשוואה ל-2022. ההכנסה קילומטרים / נוסעים (RPK) עלתה ב-16% בהשוואה ל-2022 וגבוהה ב-1.4% מהרמות שלפני מגפת הקורונה ב- 2019, שהיא אבן דרך משמעותית. מקדם העומס של חברת התעופה שבסיסה בנמל התעופה של ליסבון, לשנת 2023 היה 80.8%, עלייה של 0.8% לעומת 2022 ו-0.7% בהשוואה לרמות 2019.
המסלולים ארוכי הטווח שלה היו המובילים. אייר פורטוגל הסיעה 4.6 מיליון נוסעים בקווים ארוכי הטווח, עלייה של 15.1% מ-3.9 מיליון בשנת 2022. בהשוואה ל-2019, תנועת הנוסעים לטווח ארוך גדלה ב-9.8%.
יותר נוסעים טסו בקווים לצפון אמריקה וקנדה. TAP הטיסה 1.46 מיליון נוסעים, עלייה של 18.4% ו-39.5% בהשוואה ל-2022 ו-2019, בהתאמה. בקווים לדרום אמריקה, חברת התעופה הסיעה 1.9 מיליון נוסעים לברזיל, עלייה של 20.3% ב-2022 ו-8.4% ב-2019. בנוסף, TAP הסיעה בשנה שעברה 1.5 מיליון נוסעים בקווים לאיים האזוריים ומדיירה, עלייה של 13.2% לעומת 2022 ועלייה של 5.7% לעומת 2019.
מספר הנוסעים ב-2023 עדיין נמוך ב-7% בהשוואה ל-2019, בעיקר בשל התנועה הנמוכה יותר בקווים לאפריקה, אירופה וטיסות פנימיות בפורטוגל. סיבה נוספת לרמות התעבורה הנמוכות יותר היא שחברת התעופה פועלת עם הגבלות גבוהות יותר בשל תוכנית הארגון מחדש שהנציבות האירופית הטילה עליה. ל-TAP יש פחות מטוסים וסלוטים בנמל התעופה של ליסבון (LIS) מאשר בשנת 2019 והתוכנית תשפיע על חברת התעופה עד 2025.
ממשלת פורטוגל הוציאה לדרך את הליך ההפרטה ומתכננת למכור 51% ממניותיה בחברת התעופה, קבוצת לופטהנזה, קבוצת אייר פראנס-KLM, קבוצת התעופה הבינלאומית (IAG), ואפילו ממשלת ברזיל מעוניינים לרכוש את חברת התעופה.