Site icon IAS

טאפ אייר פורטוגל: 68,600 נוסעים בשבעה חודשים

המטוס המשמש לטיסות ארוכות-טווח הוצב בקו תל אביב-ליסבון. צילום איירבס.

כבר לאחר ארבעה חודשי פעילות בלבד בישראל, החליטה חברת התעופה Tap Air Portugal על הכפלת מספר טיסותיה החל מסוף מרץ 2020. ואכן, שבעת החודשים הראשונים של הטיסות בין ישראל לליסבון מסתמנים כהצלחה: 68,600 תנועות נוסעים נרשמו בחודשים הללו וכך היא תציע בשנה הבאה שתי טיסות יומיות.

ישי בוך, המנהל בישראל של Tap, המיוצגת בישראל על ידי חברת אופן סקיי, אומר ש"הכל בינתיים נראה מצויין, היתה לנו טיסה יומית בחודשי הקיץ ולאחר שבחורף נרד לחמש טיסות שבועיות – בסוף מרץ נעלה ל-14 טיסות שבועיות לליסבון, מה שישפר מהותית את איכות הקונקשנים. התפוסה לאורך אפריל-אוקטובר הייתה בממוצע מעל 90%", הוא מספר.

להתרווח במטוס לטיסות ארוכות-טווח

ישי בוך, מנהל טאפ אייר פורטוגל בישראל

מתחילת אוגוסט הציבה החברה בקו תל אביב-ליסבון את המטוס החדיש, איירבוס LR-321 (Long rang). זהו מטוס צר-גוף המשמש בעולם לטיסות ארוכות-טווח, עם 152 מושבים במחלקת התיירים ו-16 במחלקת העסקים.

בוך: "הייחודיות של המטוס מבחינתנו היא, שהוא מעניק שירות של טיסות ארוכות-טווח לנוסעים לליסבון ומעבר –  בכל מושבי המטוס מוצעת מערכת בידור אישי עם VOD, שקע חשמלי ו-USB וכן שירות WIFI המאפשר הודעות חינם – ווטסאפ, מיילים ומסרונים. מי שרוצה לגלוש, יכול לקנות חבילה בסכום לא גדול. כלומר, הנוסע מקבל שירות זהה לזה של נוסע במטוס רחב-גוף לניו יורק, לדוגמה. אנחנו מגישים ארוחה חמה מלאה בין תל אביב לליסבון – טיסה האורכת כמעט שש שעות הלוך וכחמש שעות ורבע חזור, בהיות ליסבון היעד הרחוק ביותר באירופה".

יצויין כי אל על פעלה בעבר בקו תל אביב-ליסבון באמצעות סאן דור והעלתה את העיר על המפה. "כשנכנסנו עם הטיסה היומית שלנו, זה נתן דחיפה גדולה ליעד", מספר בוך, "היה באז גדול מאד על פורטוגל בשנה האחרונה – הן בקרב מטיילים בודדים והן בטיולים מאורגנים ובאינסנטיב. גם סיפור הדרכונים הפורטוגלים נתן דחיפה, לצד פרסום כתבות על ישראלים שעברו לגור שם. המדינה מעודדת את הישראלים להגיע, המחירים מאד זולים ונוצרה קהילה ישראלית שגרה שם באופן קבוע".

ליסבון שבפורטוגל, ההאב של טאפ. טיסות לברזיל, צפון אמריקה ומרוקו. צילום Depositphotos

ליסבון היא הרכזת (HUB) של טאפ – יוצאות ממנה טיסות לארבעה יעדים במרוקו, לעשרה יעדים בברזיל ולשבעה יעדים  בצפון אמריקה – ניו יורק (נמלי התעופה JFK וניוארק), בוסטון, וושינגטון, מיאמי, טורונטו, שיקגו וסן פרנסיסקו.

ברשימת היעדים הבינלאומים של החברה נמצאים גם יעדים באפריקה – בעיקר מושבות פורטוגזיות לשעבר כמו מוזמביק ואנגולה, חלקן דוברות פורטוגזית. לחברה יש כ-100 מטוסים, כמעט כולם של איירבס, עם 90 יעדים ב-36 מדינות. טאפ היא החברה הראשונה בעולם שקלטה את המטוס החדש איירבס 330-900 המיועד לטיסות טרנס-אטלנטיות ארוכות-טווח והיא בתהליך מסיבי של החלפת צי המטוסים שבסופו יהיה לה את הצי הצעיר ביותר באירופה בקרב חברות הלגאסי.

בפורטוגל עצמה מציעה טאפ טיסות המשך בכל שעה מליסבון לפורטו, וכן טיסות לפארו בדרום, בחבל האלגארב. זאת לצד האי מדיירה המגלה פופולריות גוברת ולאיים האזוריים, שגם הם שייכים לפורטוגל.

טאפ אייר פורטוגל היא חברת-הדגל של פורטוגל, שעברה הפרטה לפני כארבע שנים וכיום חציה ממשלתית וחציה פרטית, כאשר הניהול העסקי השוטף הוא בידי הקבוצה הפרטית. היא חברה בברית חברות התעופה המובילה סטאר אלייאנס, כשהמיילים שלה ניתנים לשימוש בכל חברות הברית וכן אלה של לופטהנזה ניתנים לשימוש בטאפ.

תנועת תיירות דו-צדדית

לטאפ יש טרקלין בליסבון – הטרקלין של סטאר אלייאנס – אשר כלול במחיר לנוסעי הביזנס. אולם כל נוסע אחר יכול להכנס לטרקלין תמורת 40 יורו בלבד, כך שאם יש המתנה של כמה שעות בקונקשן, אפשר להתרווח בטרקלין עם מנות חמות וקרות, משקאות חריפים וחדרי מנוחה. עוד בונוסים: החברה מציעה באפליקציה של טאפ במערך הטיסות את העיתונים ידיעות אחרונות וכלכליסט שאפשר לקרוא בהם במהלך הטיסה ללא תשלום. למי שטס ליעדי המשך, מאפשרת טאפ אייר פורטוגל עצירה (סטופ-אובר) עד חמישה ימים בפורטוגל באחד הכיוונים, ללא תוספת תשלום.

המתחרות של טאפ לליסבון הן אל על עם חמש טיסות שבועיות בקיץ וחברות אירופיות המציעות טיסה עם נחיתת ביניים, אולם למזלה של טאפ, אין בקו טיסות לואו-קוסט. בוך מודה שיש אתגר במילוי שתי טיסות יומיות, אך מוסיף שהטיסות הללו נמכרות לא רק בישראל: "אמריקאים טסים לישראל דרך ליסבון וכך גם צליינים ברזילאיים, שפתיחת הקו מאפשרת להם להגיע לישראל מכל עשרת היעדים מברזיל וכן הפורטוגלים הגדילו את כמות התיירים. זו תנועה דו-צדדית, לא רק ישראלים יוצאים. הקו חזק ובריא, כי הוא ניזון מכמה מדינות מקור".

Exit mobile version