Site icon IAS

חנוכת גן בנתב"ג לזכרו של שמואל קנדל ז"ל

מנהל נמל התעופה בן-גוריון, שמוליק קנדל, הלך לעולמו אחרי מחלה קשה. קנדל, טייס חיל האוויר, קברניט, ומנהל אהוב תרם רבות לרשות שדות התעופה ולנתב"ג .בן 62  היה במותו.

 

שמואל קנדל  ניהל את נמל התעופה בן גוריון וזכה לשבחים ולהערכה רבה בהיותו  " שילוב נדיר של מהנדס, טייס ומנהל שצמח בתוך הרשות, שילוב אולטימטיבי כשמדובר בניהול שדה תעופה בינלאומי . למרות מחלתו הקשה שבה התמודד בגבורה, שמוליק המשיך לנהל באופן מופתי את נתב"ג עד ליומו האחרון.

 

קנדל, תושב יהוד, התגייס בשנת 1967 לחיל האוויר ובתום קורס הטיס הוצב בטייסת מסוקי בל 206. לאחר שחרורו המשיך לשרת במילואים בדרגת רס"ן כקברניט של מסוקי בל 205 ו – 212.

 

קנדל בעל תואר  BSC מאוניברסיטת תל אביב למד במגמת אווירונאוטיקה בפקולטה להנסה מכאנית ותעבורה. בתקופת לימודיו עסק גם בפעילות ציבורית ובשנת 1976 נבחר כיו"ר ועד אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב . לאחר תום לימודיו האקדמיים, מילא קנדל שורה של תפקידים בתחום ההנדסה והאווירונאוטיקה – בין השאר עבד כמהנדס בתעשייה האווירית, ושימש כמהנדס ניסוי במטוסי הכפיר והלביא.

 

משנת 1982 ועד לשנת 1987 הוא היה חבר מועצת המנהלים של רש"ת ולאחר מכן מונה לתפקיד סמנכ"ל להנדסה, תפקיד שבמסגרתו היה אחראי על פרויקט טרמינל 3, פרוייקט התמך  שישא את שמו ופרויקטים הנדסיים מורכבים בתחומי הבינוי, הסלילה, התשתיות, האלקטרוניקה, עזרי נווט ועוד.

 

אחד משיאי הקריירה המפוארת של שמוליק התרחש בעת שמונה בשנת 2000 לראש מנהלת פרויקט נתב"ג 2000, תפקיד שבמסגרתו קיבל אחריות ניהולית כוללת להקמת המערך הטרמינלי החדש בנתב"ג ובכלל זה התאמת הפרויקט לצרכים התפעוליים והמבצעיים של נתב"ג.קנדל מונה לממלא מקום מנכ"ל רש"ת.

 

שמו של קנדל כאיש מקצוע בעל שעור קומה יצא למרחוק ורבים מעמיתיו ברשויות שדות תעופה מקבילים בעולם הביעו את הערכתם המקצועית להישגיו. בין השאר, קנדל היה חבר בוועדה האירופית לנושאי תפעול ומבצעים בנמלי תעופה בארגון הבינלאומי לשדות תעופה ((ICAA, חבר הוועדה  האירופאית לנושאים טכניים ובטיחותיים (( ACIוחבר הועדה הצפון אמריקנית לנושאים טכניים באותו הארגון.

Exit mobile version