Site icon IAS

חלום או מציאות ?

שדה התעופה רמון  בתמנע פרש כנפיים.   מנכ"ל רש"ת  מר יעקב גנות אמר  כי "רשות שדות התעופה מיישמת היום  הלכה למעשה   את החלטת ממשלת ישראל להקמת  נמל תעופה פנים ארצי ובינלאומי בתמנע שישמש כנמל תעופה  בינלאומי נוסף  החיוני  כל כך למדינת ישראל".

 

הכלים הכבדים עלו על הקרקע.  החברה לביצוע עבודות עפר פיתוח וכבישים  שנבחרה ע"י רשות שדות התעופה  לביצוע עבודות התשתית  החיוניות  להקמת הנמל , כחלק מהביצוע הכולל של השדה  בתמנע , ביניהם עבודות עפר, תשתיות רטובות (מים ביוב ניקוז וכיבויי אש) וגידור  היקפי עלתה היום על הקרקע.

 

לפני כחודש בחרה הרשות חברת ניהול לפרויקט, חברה הנדסית האחראית על השלמת התכנון, הביצוע והבקרה של נמל התעופה ותהווה  הזרוע הביצועית  תחת חטיבת  תכנון והנדסה ברשות .

 

במהלך 2014 תפרסם רשות שדות התעופה את המכרז הכולל להקמת השדה.שדה התעופה החדש בתמנע ,כ- 19 קילומטר צפונית לאילת ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות  לאירופה וממנה  וכן לטיסות פנים ארציות.

 

הנמל החדש בתמנע יכלול טרמינל נוסעים מרווח  אשר ייתן מענה  לכ-2  מיליון נוסעים בשנה  ברמת שירות טובה , עמדות חנייה למטוסים  רחבי גוף ובינוניים, רחבות חנייה למטוסי טורבו- פרופ', מסלול המראות ונחיתות באורך 3.100  מטר ,שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא לכל יעד באירופה, מגדל פיקוח בהתאם לסטנדרטים מתקדמים , אזורי תפעול, חנויות דיוטי- פרי  מערך כבישים ומגרשי חנייה לרווחת הנוסעים.

ביום חמישי בתשעה למאי במעמד שר התחבורה מר ישראל כ"ץ, משפחת רמון, ראשי רשויות ומועצת והנהלת רשות שדות התעופה נערך טקס הנחת אבן הפינה לשדה התעופה  הבינלאומי החדש בתמנע  ע"ש אילן ואסף רמון.

 

בחירת הקבלנים , אנשי הביצוע ולצידם גורמי הפיקוח, נעשו בכובד ראש ובדקדוק קפדני כיאה לפרויקט לאומי אסטרטגי ורב חשיבות שכזה. כל התהליכים נעשו בשקיפות מלאה ותוך בקרה ומעקב צמודים ומאמץ להקפדה על לוחות זמנים.

 

פרסום המכרזים הראשונים  שהיקפים  נאמד ב כ 150 מיליון ₪ התאפשר עם השלמת כל הליכי התכנון של השדה ובחירת חברת ניהול להקמת נמל התעופה בתמנע .

 

Exit mobile version