Site icon IAS

"חידוש הפעילות הבינלאומית ברמון, משימה אסטרטגית ברמה הלאומית"

נמל התעופה רמון. צילום סיון פרג'

"שדה התעופה רמון לא יכול להישאר רק לשימוש פנים ארצי. בשנים הקרובות, כשנתב"ג יגיע לשיא הקיבולת, השדה המשלים עדיין לא יהיה מוכן ורמון הוא האלטרנטיבה המתבקשת. בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, אנחנו מקדמים שורת פעולות לטובת חידוש הפעילות הבינלאומית ברמון", כך אמר מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, במהלך סיור עבודה מקצועי שערך בשדה התעופה רמון באילת, במטרה לעמוד על ההערכות של השדה למצבי חירום והשמירה על כשירות מבצעית בצל איומי החות'ים וההתחממות בגבול הירדני.

במרכז הדיון, שהתקיים בהשתתפות מנכ"ל רשות שדות התעופה, אמנון כהן, עמדו יישום לקחי השבעה באוקטובר בענף התעופה והמוכנות של שדה התעופה רמון לשמש כשדה אלטרנטיבי לנתב"ג במצבי חירום. בנוסף, הוצגו ע"י מנהל השדה, זוהר גפן, נתוני הפעילות הבינלאומית והפנים ארצית מאז פתיחת השדה והכשירות המבצעית של השדה כיום.

מנכ"ל משרד התחבורה הדגיש בישיבה את החשיבות בחידוש הפעילות הבינלאומית בנמל התעופה ועדכן כי משרד התחבורה גיבש מתווה להגברת טיסות פנים ארציות שמקודם בימים אלה. בנוסף, ציין המנכ"ל כי תכניות רבות להגברת הפעילות ברמון שקודמו ע"י שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, מתעכבות בגלל המלחמה והנחה לערוך בהקדם דיון משולב, יחד עם משרד התיירות, עיריית אילת ונציגי האוצר, במטרה לגבש תכנית מקיפה להכניס פעילות חדשה ולהחיות את השדה לטובת העיר אילת. במגדל הפיקוח עמד מנכ"ל משרד התחבורה על התקני הבטיחות המחמירים והפעילות של פקחי התעופה בצל שיבושי ה-GPS.

במסוף מנחם בגין קיבל מנכ"ל משרד התחבורה סקירה על הפעילויות במקום, שעבר שיפוץ נרחב, ועמד על נהלי הבטיחות והפעילות במקום בצל האירועים הביטחוניים האחרונים. בישיבה נדונו מספר דרכים לטובת קיצור זמני ההמתנה והרחבת הטרמינל לטובת ציבור הנוסעים.

באגף הרישוי בעיר הדרומית, ביקר מנכ"ל משרד התחבורה יחד עם ראש מנהל התנועה, במטרה לבחון באופן בלתי אמצעי את איכות השירות שמקבלים המפונים הרבים שנמצאים במלונות באילת ותושבי העיר. המנכ"ל בן זקן שוחח עם האזרחים שהמתינו במקום וביקש לשמוע מהם אודות דברים הטעונים שיפור.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, אמר בסיום הביקור: "הגברת הפעילות בשדה התעופה רמון היא משימה לאומית וציונות אמיתית שתתרום להפרחת הנגב ותסייע למסחר ולענף התיירות בעיר אילת. בהנחיית שרת התחבורה, מירי רגב, אנחנו מחויבים באופן מלא לפיתוח והרחבת הפעילות בשדה התעופה רמון, למרות האתגרים הלא פשוטים להכניס פעילות חדשה לשדה בתקופה מורכבת. שמחתי להיווכח שהשדה נמצא במוכנות גבוהה והוא ערוך לכל תרחיש".

Exit mobile version