Site icon IAS

חידושים טכנולוגיים בטיסת לופטהנזה

חברת התעופה לופטהנזה ודויטשה טלקום הפכו את טיסת LH440, שיצאה אמש (8 בינואר, 2018), מפרנקפורט ליוסטון למעבדת חדשנות מעופפת אשר הציגה את החידושים האחרונים בתחום התעופה.

בחודשים האחרונים קיימו החברות תחרות "Telekom Fashion Fusion & Lufthansa FlyingLab", שעסקה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים עתידיים לעולם התעופה. 

בסופה של התחרות נבחרו צוותים אשר פיתחו אבות-טיפוס למוצרים, ואלה נחשפו לראשונה במסגרת טיסת החדשנות.

וכך, בגובה 33,000 רגל, הוצגו לנוסעים בטיסה אבות-טיפוס של צ'אט-בוט המקשר בין הנוסע לדיילים, שמיכה חדשנית משולבת כרית ומשקפיים חכמות המוסרות לדיילים מידע על הנוסעים. וכן, קונספט למושב "חכם" לנוסע, בעל יכולת פרסונליזציה.

החידושים הטכנולוגיים יוצגו גם בתערוכת CES המתקיימת בימים אלה בווגאס, ארה"ב.

צ'אטבוט עם הדיילים

קונספט זה הוצג במטרה לשפר את התקשורת הבינאישית עם צוות המטוס. הצ'אטבוט, המקשר בין הנוסעים לדיילי האוויר, מופעל באמצעות אפליקציות ווטסאפ והמסנג'ר של פייסבוק. הצ'אטבוט החכם ממיין את צרכי הנוסעים, מסדר אותם על-פי סדר עדיפויות ומתאם את השירות המתאים. יתר על כן, כפתורי מדי דיילי האוויר מאובזרים בחיישנים חכמים המקושרים לצ'אטבוט. 

כמו כן, הציג צוות המפתחים קונספט נוסף לשיפור נוחות הטיסה, באמצעות שמיכה חכמה, המשלבת כרית צוואר, המתלבשת על הנוסע כגלימה. השמיכה מספקת ויברציות עדינות, המעירות את הנוסע לקראת נחיתה ללא התערבות הדיילים.  

משקפיים חכמות

צוות מפתחים נוסך בתחרות הציג אב-טיפוס למשקפיים חכמות שמטרתן לשפר את התקשורת בין הדיילים לנוסעים ועל ידי כך את גם את השירות האישי ללקוח.

הנוסעים יכולים להשתמש במכשירים הניידים שלהם כדי לשלוח בקשות בקלות לצוות הטיסה. לדוגמה, להזמין משקאות והדיילים הזמינים יראו את הבקשה מיד במשקפיים החכמות, כמו גם את פרטי הנוסע שהזמין את המשקה. המשקפיים החכמות יציגו בפני הדיילים גם פרטים נוספים על הנוסע, כגון השפה בה הוא מדבר, העדפת ארוחות וכדומה.

Exit mobile version