Site icon IAS

חג שבועות עמוס צפוי בנתב"ג

מגמת הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג נמשכת. חודש מאי הסתיים עם  1.3 מיליון נוסעים בנתב"ג כאשר תנועת המטוסים הסתכמה ב 9,494 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות גידול של 14.1%.

 

במהלך חג השבועות יעברו בנמל התעופה בן גוריון 212,630 נוסעים ב- 1771 תנועות מטוסים גידול של 30% לעומת שבועות בשנה החולפת. חמשת היעדים המובילים במהלך חג השבועות : טורקיה, איטליה, רוסיה, ארה"ב ויוון.

 

נמל התעופה בן גוריון היינו אחד מ 5 השדות  המובילים  בשיעור הגידול בתנועת הנוסעים באירופה, מגמת  גידול  דרמטית המאפיינת נמלי תעופה במדינות  בהן המדינה חתמה על הסכם השמיים הפתוחים. מנכ"ל רש"ת יעקב גנות ציין כי :" הנהלת רש"ת פועלת לגיוס עובדים האמורים לתגבר את מצבת כ"א זאת על מנת לתת מענה לגידול בפעילות ולשמור על רמת השירות".

 

פתיחת מסלול 21 בנתב"ג וסיום  פרויקט שדרוג מערך המסלולים  משנה את  המודל התפעולי של נתב"ג  ומאפשרת  נחיתות על מסלול 21  והמראות בו זמנית על מסלול 26 מערבה. 

 

מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין כי :" שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג  משפר דרמתית את בטיחות  התעופה  תוך הגדלת קיבולת  המטוסים  ואפשרות נחיתות והמראות  מטוסים בו זמנית בנתב"ג  .  האפשרות להכפיל את התנועה האווירית מאפשרת  להתמודד עם העלייה הדרמטית בתנועת הנוסעים והמטוסים להוסיף טיסות  תוך חלוקה מאוזנת יותר של הרעש בין הישובים סובב נתב"ג  לבין פיתוח התעופה האזרחית במדינת ישראל" .

 

עוד הוסיף וציין זכאי כי :" נמל התעופה בן גוריון הוא שער הכניסה לישראל והשדה הבינלאומי היחיד במדינת ישראל .  חוללנו מהפכה בתעופה האזרחית במדינת ישראל אשר תאפשר לתעופה האזרחית  במדינת ישראל לגדול  ולתת מענה לדרישות חברות התעופה והנוסעים  תוכל להביא לישראל  תיירות וממנה  יוכלו  כל הצדדים ליהנות  ובראש וראשונה הנוסעים הישראלים".

Exit mobile version