Site icon IAS

חברת Whizar הישראלית השלימה סבב גיוס ראשון של 2.7 מיליון דולר

עובדי חברת וויזאר והמנכ"ל עמיר בלאיש. צילום אנדרה פילצקי

התופעה של ירידת מחיר כרטיס הטיסה לאחר הרכישה מוכרת לכל מי שטס אי פעם. אך מכיוון שאיננו מסוגלים לחזות האם המחיר יירד או יעלה, ובנוסף האם יישאר מקום על הטיסה במידה וניקח את הסיכון ונמתין – אנו נאלצים לבצע את הרכישה במחיר הנוכחי, שלעיתים קרובות גבוה ממה שיכולנו להשיג. בממוצע, מחירן של כשליש מכלל ההזמנות ירד לאחר ביצוע ההזמנה, לעיתים בכ-90% ממחיר הכרטיס המקורי. לטענת היזמים של חברת Whizar הישראלית, בשוק האמריקאי לבדו ניתן לחסוך עד כ–11 מיליארד דולר בשנה, במידה ומבצעים את הכרטוס בזמן האופטימלי.

הטכנולוגיה שפיתחה Whizar פותרת את הבעיה. "דרך הפתרון הנוכחית המשלבת יכולות Artificial intelligence, Machine learning ו-Big data היא האופטימאלית לפתרון הבעיה המתמטית המורכבת והאלגוריתמים שפתחה החברה מוזילים את הכרטיס בצורה המשמעותית ביותר", אומר עמיר בלאיש, מנכ"ל החברה.

את הגיוס הובילו "אננה פרטנרס" ("Anna Partners") בית השקעות המתמחה בהשקעות בטכנולוגיות חדשניות בתחום ה-Travel Tech בהובלת אריה גז. "תלמה תיירות ונסיעות" בבעלות ארז שמול, היתה הראשונה להשקיע בחברה ואף הגדילה את אחזקותיה בסיבוב הנוכחי.

החברה בוגרת של אקסלרטור SigmaLabs

חברת Whizar הוקמה על ידי עמיר בלאיש (CEO), ארמון אברהמי (CTO) ותור לילו (CPO), כולם בעלי רקע אקדמי וטכנולוגי מרשים, אשר שירתו באותו מדור ביחידה הטכנולוגית 8200. לאחר סיום שירותם, עבדו כעובדים ראשונים בחברות סטארט-אפ שונות שכבר הספיקו לבצע אקזיטים מרשימים. מרגע הקמתה ועד היום, מבוססת החברה בעיקר על אנשי R&D ו-Data Science, רובם בוגרי יחידת 8200 אף הם. החברה הינה בוגרת של אקסלרטור SigmaLabs ושותפה פעילה בקהילה הטראוול-טק הישראלית שייסד איתי גרין – ITTS.

החברה מספקת מערכת חיזוי וכרטוס מחירי טיסות עבור סוכנויות נסיעות. בתוך שנה מרגע הקמתה, סיפקה החברה סיפקה את המערכת לאחת מסוכנויות הנסיעות הגדולות בארה"ב ולמפיצת הכרטיסים הגדולה באירופה. כיום, יש לחברה עשרות לקוחות פעילים והיא בתהליכי התחברות לעשרות נוספים, בין לקוחות אלו נמצאות כמה מהסוכנויות הגדולות בעולם.

סך היקף המכירות של כרטיסי טיסה בסוכנויות המחוברות כיום ל-Whizar הוא מעל 30 מיליארד דולר בשנה. לאחרונה החלה החברה בשיתוף פעולה עם חברת הפצת כרטיסי הטיסה הגדולה בעולם לסוכני נסיעות במטרה להטמיע את המערכת שלה כמוצר White Label.  כוח האדם בחברה צפוי לגדול פי שלושה בשנה הקרובה כדי לתמוך בהתחברות לסוכנויות ה-Tier-1 שכבר חתמו חוזים עם החברה.

Exit mobile version