Site icon IAS

חברת SWISS נעזרת בבינה המלאכותית לספירת נוסעים

SWISS מבצעת פיילוט של בורדינג באמצעות בינה מלאכותית. צילום SWISS

השימוש בבינה מלאכותית שכבש תחומים רבים בחיי היום יום מתרחב גם לעולם התעופה. החל מהרבעון השלישי של 2024, חברת Swiss International Air Lines (SWISS) תזנח את ספירת הנוסעים הידנית בכניסה למטוסים ותעבור לספירה המבוססת על בינה מלאכותית (AI).

אימוץ השיטה החדשה, בשיתוף חברת הסטארט – אפ הגרמנית Vion AI GmbH , שמשרדה בברלין מתוכננת בטיסות לטווחים קצרים, ברבעון השלישי של 2024 ובטיסות ארוכות טווח החל מהרבעון האחרון של השנה.

"השימוש בבינה מלאכותית תעזור להפוך את הליך העלייה למטוס מהיר ויעיל יותר, יקצר את זמני ההמתנה ויעניק לאורחים שלנו חווית טיסה נעימה יותר. כמו כן, יקל על עומס העבודה של צוותי המטוס. בנוסף, זה ישפר גם את בטיחות הטיסה", אמר אוליבר בוכהופר (Oliver Buchhofer), ראש התפעול בחברת SWISS.

"אנו גאים לעבוד עם SWISS כדי לשפר את הבטיחות, האבטחה והיעילות של התחבורה האווירית ברמה האירופית", הוסיף מנכ"ל Vion AI, מייקל בוש (Michael Busch).

ההחלטה לאמץ את נוהל ספירת הנוסעים החדש מבוסס AI בחברת SWISS באה בעקבות שלושה חודשים של ניסויים באביב השנה. הניסויים כללו צילום דוגמאות של הליך העלייה למטוס עבור כל סוגי המטוסים ובמגוון רחב של תנאים. SWISS מייחסת את החשיבות הגבוהה ביותר לאבטחת והגנת מידע. כל ההקלטות שיבוצעו יעובדו תוך ציות מלא להוראות הגנת המידע האירופיות (GDPR) והשוויצריות (FADP), ולאחר מכן יימחקו. הנתונים שיתקבלו ישמשו אך ורק למטרות ספירת נוסעים, ולא ישמשו לזיהוי אישי כלשהו.

Exit mobile version