Site icon IAS

חברת הנדל"ן Bercleys בונה קניון בים המלח

אזור ים המלח הוא מהמתויירים ביותר בישראל כאשר מדי שנה מבקרים בו מעל מיליון וחצי תיירים ומעל שני מיליון מבקרים סך הכול . 49% מכלל התיירים מבקרים בים המלח לעומת 15% באילת.

 

חברת הנדל"ן הבינלאומית Bercleys, מציגה את תכניות הבנייה לקניון הראשון שייבנה בים המלח בהשקעה של כ- 200 מיליון ₪ – "קניון ים המלח". הקניון אשר יוקם בלב אזור המלונות בעין בוקק שבים המלח וקרוב לשפת הים, ישתרע על שטח של כ-10,000 מ"ר על פני קומה אחת, וצפוי להיות מהיפים והמפוארים ביותר שנראו בארץ. אדריכל "קניון ים המלח" הוא יסקי מור סיון, אשר תכנן פרויקטים מובילים בתחום הנדל"ן בישראל כגון מגדלי עזריאלי, קניון רמת אביב, קניון רוטשילד בראשון לציון, מגדל אפריקה ישראל ועוד. מאחר ובאזור ים המלח אין  כיום מרכז קניות ובילוי, ישמש הקניון כאטרקציה תיירותית וייתן מענה למחסור בן עשרות שנים, כל זאת בקומה אחת בלבד.  על פי הערכות החברה, בניית הקניון תגיע לסיומה תוך שלושים חודשים.

 

אסטרטגיית שיווק הקניון מתבססת על תמהיל של חנויות המייצגות בעיקר מותגים בינלאומיים, יחד עם שילוב המתחשב במותגים מקומיים הואיל והמקום מאוכלס בעיקר בתיירים, לצד קהל קטן יחסית של מקומיים. בשונה משאר הקניונים, קניון ים המלח לא יזדקק לרשתות עוגן על מנת ליצור תנועה בקניון שכן 2.3 מיליון מבקרים בשנה בים המלח יהוו את העוגן המרכזי של הקניון. בקניון החדש, יפעלו עשרות חנויות המציעות מותגים בינלאומיים במגוון תחומים- הלבשה, הנעלה, תכשיטי יוקרה, חנויות קונספט מיוחדות ועוד, וכן מסעדות גורמה ובתי קפה אשר יספקו לתיירים באזור המלונות מקומות בילוי נוספים. בנוסף, בקניון יוקם "מוזיאון ים המלח" אשר ישלב פסלי מלח מרהיבים של אמנים בין לאומיים מובילים, מופע אור קולי על היסטוריית ים המלח, מרכז מבקרים והפעלה לילדים ולמשפחות.

 

חברת Bercleys, הינה חברה העוסקת בעיקר בייזום ובהשבחת נדל"ן מסחרי. החברה נמצאת בבעלותם של קבוצת יהודים תושבי בריטניה ובראשה עומד מר ג'ק גרין. Bercleys  יזמה עשרות פרויקטים ברחבי בריטניה וכן חמישה פרויקטים בלטביה. המיזם הראשון של החברה בארץ, הכולל שני מרכזים מסחריים, מוקם בימים אלו סמוך לטיילת באילת. יש לציין כי  קניון ים המלח יוצא לדרך בעידודם ובברכתם של ראש המועצה האזורית "תמר", מר דב ליטבינוף, ומהנדס המועצה, מר אבי רותם, הרואים גם הם חשיבות בהשקת האטרקציה התיירותית הזו, ורואים בשיתוף פעולה צמוד כר פורה ונרחב לפיתוח האזור לרווחתם של המבקרים.

 

אזור ים המלח הוא אזור הידוע בתיירות המרפא הענפה שלו ונמצא בצמיחה מתמדת הבאה לידי ביטוי בעלייה של כ-16% בתפוסת המלונות באזור בשלוש השנים האחרונות. יתרה מזו, גם בתקופות שפל ומיתון כלכלי כאשר תפוסת המלונות בערים אחרות כמו אילת, טבריה, תל אביב וירושלים היו בירידה, תפוסת המלונות בים המלח המשיכה לעלות. המחשבה על בניית קניון דווקא בים המלח נעשתה לאחר בחינה מעמיקה ומחקרים מקיפים של החברה אשר התבססה על נתונים עובדתיים רשמיים מדוחות משרד התיירות ונתוני הלמ"ס.  על פי נתונים אלו, ים המלח הינו האתר המתוייר ביותר בארץ, כאשר מידי שנה מבקרים בו כ-2.3 מיליון איש, מתוכם כ-1.7 מיליון תיירים. על מנת לאמוד את הפוטנציאל באזור, ערכה החברה "ניתוח השוואתי" בין שני  אתרים מבוססי תיירות בישראל- ים המלח לעומת אילת.  מניתוח זה עולה כי 49% מכלל התיירים בארץ מבקרים בים המלח, לעומת 15% באילת. כמו כן נבדק שיעור ההוצאה הכספית עבור קניות והסעדה של תייר לעומת ישראלי בזמן חופשה. מהנתונים עולה כי תייר אחד שווה מבחינת כוח הקנייה המסחרי ל-17 ישראלים, כאשר כלל התיירים בים המלח שווים ערך מסחרית לכוח קנייה של כ-30 מיליון ישראלים.

 

אזור ים המלח וסביבתו מהווה אזור תיירותי נרחב, המאופיין בשילוב נדיר ומרתק של אתרי טבע, היסטוריה ומרכזי מרפא ייחודיים. עצם היותו של ים המלח המקום הנמוך ביותר על פני כדור הארץ (כ-714 מ' מתחת לפני הים) מהווה אטרקציה בינלאומית של ממש, בעיקר עבור תיירים מהתפוצות. ים המלח, אחד מעשרת פלאי תבל, ממוקם בעשירייה הראשונה מבין האתרים התיירותים ביותר בישראל כאשר ברשימה זו ניתן למצוא אתרים כדוגמת מצדה, עין גדי ומערות קומראן. 

 

לאור עובדה זו הוחלט כאמור להקים בקניון החדש את מוזיאון ים המלח שיהווה אטרקציה תיירותית מובהקת , וימשוך אליו מבקרים נוספים מאתרי תיירות הסמוכים.  במוזיאון ישולבו פסלי מלח מרהיבים פרי עבודתם של אמנים מובילים. בנוסף, במוזיאון יוקרן סרטי תלת מימד  אודות ים המלח, הסבר אודות מפעלי ים המלח, הפעלות לילדים, מצגות אור קוליות מרהיבות, ועוד.

 

לדברי עו"ד חגי אדורם, נציג חברת Bercleys: "ההחלטה על הקמת קניון דווקא בים המלח איננה מקרית. המציאות הקיימת כיום באזור מצביעה על כך שהתיירות באזור זה הולכת ומתפתחת, אך מרכזי הקניות הקיימים אינם מתאימים ולא כוללים מגוון רחב של חנויות ומקומות בילוי כמצופה, תחום ההסעדה אינו עונה על אף קטגוריה הולמת, ולנוכח המציאות המצביעה על צמיחה מתמדת בשיעור המבקרים והתיירים, הרי שהקמת הקניון הינה חיונית לכלכלת המדינה בכלל והאזור בפרט, ונועדה לאפשר לתושבים ולמבקרים שטח מסחר ואטרקציה גדול וממוזג, בו יוכלו ליהנות משפע של חנויות ומסעדות בנוחות מקסימלית.".

Exit mobile version