Site icon IAS

חברות תעופה אירופיות מבטלות טיסות לישראל

מטוסי קבוצת התעופה לופטהנזה. "מצב חירום חסר תקדים". צילום יח"צ

כתוצאה מהחמרת הנחיות הכניסה לישראל, שייכנסו לתוקפן החל ממחר, ה-6 במרץ וכוללות, בין היתר, איסור כניסה לנוסעים מגרמניה, שוויץ ואוסטריה – ייגרמו ירידות חדות בביקושים לטיסות לישראל.

לכן הודיעה קבוצת לופטהנזה כי כל שלוש החברות בקבוצת לופטהנזה – לופטהנזה, SWISS ואוסטריאן איירליינס -, יבטלו את כל טיסותיהן לתל אביב ולאילת החל מיום ראשון, ה-8 במרץ, ועד ל-28 במרץ, כלומר, לשלושה שבועות.

נמסר כי לופטהנזה רואה עצמה מחויבת לבצע שינויים אלה מסיבות כלכליות ותפעוליות, כיוון שנוסעים רבים אינם מורשים להיכנס לישראל. לופטהנזה מפעילה 32 טיסות שבועיות בין ישראל לגרמניה. סוויס מפעילה מדי שבוע 11 טיסות אל ומציריך וזנבה ואילו אוסטריאן איירליינס מפעילה 20 טיסות שבועיות לווינה.

מסיבות תפעוליות, חלק מהטיסות לתל אביב בשישי-שבת הקרובים, כבר בוטלו, כיוון שהתקנות החדשות אוסרות גם על צוותי האוויר להיכנס לארץ. בימים כתיקונם, חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה מציעות 10 טיסות יומיות לתל אביב, ובנוסף, מציעה לופטהנזה טיסה שבועית אחת לאילת.

יצויין כי לופטהנזה מבטלת גם כ-7,100 טיסות פנים-אירופאיות בחודש מרץ, החל מהיום, יום חמישי, ה-5 במרץ.

וויזאייר. מבטלת חלק מטיסותיה לישראל. צילום יח"צ

גם וויזאייר מבטלת טיסות לתל אביב ולאילת מווינה

ואילו Wizz Air ההונגרית, הודיעה היום כי בעקבות הנחיות משרד הבריאות, החברה מעדכנת את לוח הזמנים והטיסות ובהם ביטולי חלק מהטיסות בקוו וינה-תל אביב ווינה-אילת.

מטוס A380 של אייר פראנס. גם "עושה התאמות". צילום יח"צ

וויז אייר מבקשת מכל נוסעיה לבדוק את ההנחיות הנוכחיות לפני שהם טסים לישראל ומעדכנת את נוסעיה לגבי השינויים.

נוסעים אשר הזמינו טיסות באתר wizzair.com או באפליקציית החברה, יקבלו התראה בדוא"ל, במסגרתה יוצע להם להזמין טיסה מחדש ללא עלות, ביטול עם החזר מלא או 120% החזר מחיר הנסיעה המקורי בקרדיט החברה.

נוסעים אשר הזמינו באמצעות סוכנויות נסיעות – כולל סוכנויות נסיעות מקוונות – מתבקשים ליצור קשר עם סוכנות הנסיעות לפרטים נוספים.

חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס הודיעה גם היא על ביטול 6 טיסות בקו תל אביב פריז – שלוש טיסות בכל כיוון – הלילה ומחר. כמו כן  הודיעה בשבוע שעבר חברת הלואו-קוסט הגדולה באירופה, ריינאייר, כי היא משעה ארבעה קווים בין איטליה לישראל בין ה-12 במרץ ל-4 באפריל בין מילנאנו, בולוניה, ורומא לנתב"ג ומילאנו לרמון עד שתקבל הודעה ממשלת ישראל שהאיסור על נוסעים מאטילה יוסר. נוסעים שהזמינו כרטיסים לטיסות אל יכולים לשנות את מועד הטיסה או לקבל החזר מלא.

Exit mobile version