ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יואב קיש מאמינה כי חרף ההחלטה לסגור את שדה דב תל אביב למען הקמת בנייני מגורים הנדרשים לאזור, אין סיבה לסגור את השדה לפני קבלת היתרי בנייה על פי חוק לעניין זה. בישיבתה היום (ב') קראה הוועדה לממשלה בשלב ראשון לאמץ ולהשוות את ההחלטה שקיבלה בעניין המשך פעילותו של שדה התעופה בהרצליה – האומרת לדחות את סגירת השדה עד שיהיו אישור בנייה – גם לעניין שדה דב ולתאם מול הגורמים הרלוונטיים את המשך פעילות השדה האזרחי.
זאת במסגרת דיון על מעמד חלופה לשדה דב ומתן מענה לתושבי אילת. היו"ר קיש סיכם באמרו כי "לצד העיקרון החשוב של מניעת הפגיעה בזכויות של בעלי הקרקע, שדה דב הוא משאב ציבורי חשוב ביותר והוא קנה נשימה משמעותי לתושבי אילת והאזור. ניתן להגיע לפתרון טוב שמצד אחד מאפשר המשך הפעלתו ומצד שני שומר על זכויות בעלי הקרקע. בכל מקרה יש לפעול לעצור את הפינוי לפני קבלת היתרים שעלולה לקחת שנים רבות".
ראש עירית אילת, מאיר יצחק הלוי טען כי "בגלל בסיס צבאי אתם סוגרים את הבסיס הכי חשוב של מדינת ישראל – העיר אילת. זה הזוי. בגלל איזה בסיס עתידי שאולי ייבנה, מחסלים עיר בברוטליות. אנחנו טסים בכל יום עם אנשים חולים לאיכילוב. תראו רק חולה אחד. אתם השתגעתם? מכניסים חולים למדגם? לאן הגענו? הזחיחות מוציאה אותי מהכלים. יושב פה בחור שצריך כל שבוע לטוס פעמיים לטיפול רפואי. כראש קהילה אני מצטער על הציניות".
דניאל מלצר, רכז בינוי באגף תקציבים, משרד האוצר אמר כי הוא אינו רואה אפשרות להפסיק את פינוי השדה. "יש פה מורכבות. יש סוגיה קניינית-משפטית. דחייה תפגע בבעלי הקרקע קשות. הועלו טענות של שלביות – אי אפשר. צריך לפתח את השטח לפני מתן היתרי בניה. צריך לפנות את השטח לקו הרכבת המתוכנן שם. הסכם פינוי שדה דב הוא חלק מהסכם גדול של משרדי האוצר והביטחון. התזרים למימון אותן פעולות מקורו בעיקר מפינוי שדה דב. כל דחייה תפגע קשות במימון. תוכנית מפורטת לשדה דב תקודם באופן מהיר ותאושר במחצית 2019".
נועם דור, משרד הבריאות: "אנחנו מתנגדים לסגירת שדה דב. תושבי אילת מסתמכים על שירותי הרפואה בבית החולים יוספטל שאינו מסוגל לתת מעטפת טיפולית מלאה. רבים נאלצים לטוס על בסיס שבועי למרכז הארץ כדי לקבל טיפול. סגירת השדה תוביל לפגיעה בזכות הבסיסית לרפואה שווה. ביוספטל גם מעסיקים רופאים מומחים שמגיעים על בסיס יומי ממרכז הארץ בטיסה. אם השדה ייסגר, הם יחפשו מקום עבודה אחר".
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב: "אני נגד ניתוק הפריפריה מתל אביב, אבל הצבעתי נגד תוכנית חולדאי, כי בתוכנית שלו השדה מתרחב פי ארבעה, והקיבולת שלו צומחת ל-2 מיליון נוסעים בשנה. כבר היום יוצאות משדה דב טיסות לחו"ל. מי שרוצה שדה פנים ארצי, שיאסור על טיסות לחו"ל, לרומא ולפאריז. המטרה לשמור על קשר עם הפריפריה, לא עם חו"ל".
כזכור, לקראת הישיבה התריעה התאחדות המלונות בישראל מפני סגירת שדה דב.