Site icon IAS

וויז אייר ברבעון האחרון של 2019: רווח של 22.4 מיליון יורו לפני מס

וויזאייר ההונגרית הטיסה 10 מיליון נוסעים ברבעון האחרון של 2019. צילום יח"צ

חברת התעופה המזרח אירופית וויז אייר שמה את פניה להתרחבות במזרח התיכון, כפי שמעידה החלטתה להקים חברה-בת באבו-דאבי. בדצמבר שעבר הודיעה וויז אייר  על ייסוד חברת וויז אייר אבו דאבי בשיתוף חברת אחזקות מקומית, שאמורה להתחיל לפעול במרוצת 2020. חברת התעופה החדשה תהיה חברת התעופה הראשונה של וויז אייר שהוקמה מחוץ לאירופה.

ההודעה הייתה מעט מפתיעה בהתחשב בכך שאתיחאד איירווייז מקימה חברת תעופת לואו-קוסט משלה בשותפות עם אייר ערביה. "אני חושב שאבו דאבי היא הזדמנות ייחודית עבור וויז. אנו נרגשים מאוד מההזדמנויות להתפתח מזרחה, על פני ללכת מערבה", אמר המנכ"ל ג'וזף וראדי (József Váradi) השבוע בתדריך על ביצועי החברה.

וויז אייר. "באירופה יש לחץ רגולטורי והיעדר השקעה בתשתיות" צילום יח"צ

וראדי הדגיש כמה תנאים פחות טובים במערב אירופה, כמו לחץ רגולטורי והיעדר השקעה בתשתיות. לדבריו, במקביל, וויז אייר התרחבה למדינות שקודם לכן לא ששו לאפשר תחרות מצד חברות תעופה חיצוניות כמו ישראל, גיאורגיה וארמניה. "אני לא יכול לחזות מה בדיוק יביא העתיד, אבל אני בהחלט רואה יותר ויותר יוזמות המעדיפות את המודל העסקי שלנו, ואנחנו בהחלט עוקבים אחר ההזדמנויות הללו", אמר.

נקודת מבט דומה הציג וראדי ביריד התיירות WTM בלונדון בנובמבר שעבר, שם הסביר את האתגרים בניהול חברת לואו-קוסט ארוכת-טווח מעל האוקיאנוס האטלנטי.

אשר לישראל, החברה מציעה מישראל ואליה 24 קווים ל-10 מדינות ברחבי אירופה. הטיסות ממריאות מנתב”ג ורמון ונוחתות בין היתר בלובלין, קראיובה, קושיצה, לונדון-לוטון וורנה. בשנת 2019 היתה וויז אייר חברת התעופה הזרה המובילה בנתב"ג, לאחר שעקפה את טורקיש איירליינס ושנייה רק לאל על. החברה הטיסה בשנת 2019 1,2 מיליון נוסעים – עלייה של 19.07% ביחס ל-2018.

השנה מתכננת וויז אייר להעלות את תדירות טיסותיה בקו בודפשט-ת"א מ-14 ל-17, בקו וינה-ת"א מ-9 ל-14 ובקו יאשי (רומניה)-ת"א משלוש לארבע טיסות שבועיות מאוגוסט.

משדרגת את תחזית הרווח ל-2020 

וויז אייר דיווחה על רווח שיא בשלושת החודשים עד סוף דצמבר 2019 במה שהוא באופן מסורתי רבעון שקט יותר עבור חברות תעופה אירופאיות. המוביל הגיע לרווח לפני מס של 24.6 מיליון דולר (22.4 מיליון יורו) לעומת הפסד של 23.3 מיליון דולר (21.2 מיליון יורו) בשנה הקודמת.

מספר הנוסעים גדל ב-23.2% ל-10 מיליון וההכנסות עלו ב-24.6% ל-701.1 מיליון דולר (637.3 מיליון יורו). הביצועים המרשימים של חברת התעופה הגיעו למרות עלייה חדה בעלויות – עלייה של 23.2% לרמה של 663.2 מיליון דולר (602.8 מיליון יורו).

בהתחשב "בסביבה תחרותית שפירה יחסית, מחירי דלק יציבים וסביבת תשואה חיובית", החליטה וויז אייר לשדרג את תחזית הרווח הנקי שלה להשנה מטווח של 369-385 מיליון דולר (335-350 מיליון יורו) לטווח של 385-391 מיליון דולר (350-355 מיליון יורו).

Exit mobile version