Site icon IAS

התנגדות למדיניות הכבודה החדשה של ריינאייר

מטוסי ריינאייר. ההגבלות במדינות ובהתנהלות של הנוסעים הופכת את הטיסה לבלתי אפשרית. צילום Ryanair

רשות ההגבלים העסקיים באיטליה פתחה בחקירה בהקשר של שינוי מדיניות הכבודה בחברת הלואו-קוסט ריינאייר (Ryanair). לפי מדיניות זו, כל הנוסעים יכולים להביא עמם לתוך המטוס תיק אישי קטן שמידותיו מתאימות למקום שמתחת למושב שלפניהם. ריינאייר, שפרסמה באתר את מדיניות הכבודה החדשה שלה, כפי שתיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר, מציינת כי רק לקוחות מועדפים יוכלו לשאת גם מזוודת-יד (טרולי עם גלגלים) במשקל של עד 10 ק"ג. נוסע רגיל יידרש לשלם עבור העלאת תיק שני למטוס החל מ-8 ליש"ט/יורו בתשלום בעת ההזמנה, אולם סכום גבוה יותר במועד מאוחר יותר, כמו בצ'ק אין און ליין או בשדה התעופה. מסירת הטרולי עד 40 דקות לפני ההמראה יהיה במחיר של 20-25 ליש"ט/יורו. עליו להימסר בשדה התעופה באשנב מסירת המזוודות לפני ההליך הבטחוני.

"הליך מסחרי לא הוגן"?

לטענת רשות ההגבלים העסקיים האיטלקית,  טרולי הוא "מרכיב חיוני של התחבורה" ולכן על ריינאייר וחברות תעופה אחרות לכלול אותו במחיר כרטיס הטיסה. סקיי ניוז מדווח כי הרשות מאמינה שהמדיניות החדשה של ריינאייר יכולה להיחשב ל"הליך מסחרי לא הוגן, בכך שהיא מעוותת את המחיר הסופי של הכרטיס ואינה מאפשרת השוואה אמיתית עם מחירי חברות תעופה אחרות".

לפי ריינאייר, היתרונות העיקריים של מדיניות חדשה זו הם הפחתת עיכובים בטיסה ומחיר זול יותר למזוודה. עוד יתרונות עבור הלקוחות, לדבריה, הם היכולת לארוז נוזלים נוספים לתוך הטרולי שלהם וכן להגיע לשער המטוס עם ידיים פנויות. כמו כן הוגדל הגודל המותר של תיק הנשיאה החינמי ב-43% מ-35 x 20 x 20 ס"מ ל-40 x 20 x 25 ס"מ. ובשקלול כל המרכיבים החדשים, החברה צופה שיימנעו איחורים בטיסות.

מכירה לקיץ

בימים אלה עורכת ריינאייר מכירה מוזלת לחודשי הקיץ. עד ל-1 באוקטובר אפשר להזמין טיסות לחודשי הקיץ עם קווי טיסה חדשים, כולל 23 נתיבים חדשים מלונדון. ריינאייר מציעה השנה גם טיסות עם קישורים לשדות תעופה אירופיים מרכזיים בדבלין, ברלין, מדריד ומילאנו, תוך הוספת יעדים חדשים ובהם לנמלי תעופה בירדן, במרקש שבמרוקו, דלמן בטורקיה,

 

הסבר על מדיניות הכבודה החדשה:

Exit mobile version