Site icon IAS

התאחדות המלונות מצטרפת למתנגדים לאיחוד ישראייר וסאן דור

התאחדות המלונות מצטרפת היום למתנגדים למיזוג ישראייר וסאן דור. ההתאחדות חוששת, כי לאחר המיזוג יופחתו טיסות ישראייר לאילת ובעקבות כך יעלו מחירי הטיסה לעיר הנופש הדרומית. החשש של ההתאחדות הוא, שהירידה בתנועה הפנים ארצית לאילת ועליית מחירי הטיסות יפגעו במלונות העיר. כנראה שבסוף החודש אמורה הרשות להגבלים עסקיים למסור את עמדתה הראשונית בכל הקשור למיזוג.

התנגדות רשות שדות התעופה

בנובמבר השנה נמסר, כי רשות שדות התעופה (רש"ת) מתנגדת למיזוג חברות ישראייר וסאן דור, המשווקת טיסות שכר לכ-40 יעדים באירופה, אפריקה ואגן הים התיכון. במכתב ששלחה רש"ת לרשות להגבלים עסקיים ובפגישה עם נציגים מהרשות הובעה התנגדות למיזוג בגין החשש שלאחר המיזוג תפסיק ישראייר לטוס לאילת ולחיפה ובקו הפנים ארצי החשוב הזה תמשיך לפעול רק חברה אחת – ארקיע. אפשרות המדליקה נורות אזהרה אדומות ברשות להגבלים עסקיים.

נמל התעופה רמון אמור להתחיל לפעול בתחילת 2018, במקום הנמל הישן בתוך העיר אילת. האפשרות שבעקבות המיזוג של ישראייר וסאן דור תרד הפעילות התעופתית בנמל החדש, מטרידה מאוד את רש"ת, העושה מאמצים גדולים מאוד להגדיל את הפעילות התעופתית הצפויה בנמל הדרומי החדש.

התנגדות אילת

באותו חודש פנה ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי במכתב לעו"ד אורי שוורץ היועץ המשפטי של הממונה על ההגבלים והביע את התנגדות עיריית אילת למיזוג. לדבריו, העירייה ותושבי אילת  מתנגדים לאישור מיזוגן של חברות אל על וישראייר בגלל חשש כבד כי בעקבות המיזוג תפגע תנועת התעופה האווירית לאילת בעקבות ירידת תדירות הטיסות של ישראייר מת"א לאילת,  ואולי אפילו חשש זה מבוסס, לטענתו של הלוי, בהצהרות הנשמעות מחברת אל על, כי קו הטיסות ת"א אילת אינו רווחי.

התנגדות ארקיע

גם ארקיע חוששת שהחברה הממוזגת, שלרשותה עומדים מטוסים גדולים משלה, תפר את יחסי הכוחות הקיימים בשוק הטיסות הפנים־ארציות.

הסתייגויות רשות ההגבלים העסקיים

רשות ההגבלים העסקיים, על פי כלכליסט, נוטה לאשר את המיזוג עם שלוש הסתייגויות בשלושה נושאים שונים:

שוק טיסות הפנים – בכל הנוגע לשוק טיסות הפנים עיקר דאגתה של הרשות נוגעת לפגיעה בתחרות בתחום טיסות ההמשך של תיירים זרים שנוחתים בישראל ומבקשים להגיע לאילת, כיום עומדות בפני התיירים שתי אלטרנטיבות – ישראייר וארקיע. אולם לאחר המיזוג אל על תוכל להציע הטבות שונות לנוסעים כדי שיבחרו לטוס לאילת לאחר שנחתו בארץ עם ישראייר־סאן דור.

ביטחון – הרשות חוששת, כי אל על תשתמש בעובדה שהיא מהווה מונופול בבדיקות הביטחוניות לטיסות של החברות הישראליות, כולל ארקיע וישראייר, כדי לתת עדיפות באספקת מאבטחים לטיסה הממוזגת.

יעדים בינלאומיים ספציפיים – החשש של הרשות הוא שהחברה הממוזגת תעלה את המחירים של טיסות ליעדים ספציפיים, כמו בקו לגיאורגיה, שבו אל על וישראייר חולשות כבר היום על 50% מהטיסות.

Exit mobile version