אמריקן איירליינס מנסה להתמודד עם אחת הבעיות הגדולות שלה – טיפול לקוי במזוודות. בתזכיר פנימי שפורסם ביום שישי ודווח באתר PYOK, אמריקן איירליינס הודיעה על ירידה של 29% במספר המזוודות שטופלו בצורה לא נכונה ברבעון הראשון של 2025, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
אך לצד החדשות הטובות, מגיעה גם אזהרה: למרות השיפור, אמריקן עדיין מדורגת אחרונה מבין כל חברות התעופה הגדולות בארה"ב בכל הנוגע לטיפול במזוודות.
לפי נתוני משרד התחבורה האמריקאי (Department of Transportation), בדצמבר 2024 החברה טיפלה בצורה שגויה ב-84,362 מזוודות – נתון שמציב אותה מאחור גם ביחס לחברות בגודל דומה.
חברת תעופה | שיעור טיפול שגוי למזוודות (לכל 100) |
JetBlue | 0.41 |
Alaska Airlines | 0.51 |
Delta | 0.50 |
United | 0.79 |
American | 0.83 |
הבעיות של אמריקן אינן מסתכמות במזוודות. גם בתחום השירות לנוסעים עם מוגבלויות, החברה ממשיכה להציג נתונים מדאיגים. בדצמבר 2024 טיפלה אמריקן בצורה לא נכונה ב-1.48 כיסאות גלגלים לכל 100 נוסעים – מהגרועים בענף.
בשל כך, הטיל עליה משרד התחבורה קנס שיא של 50 מיליון דולר – פי 25 מהקנס הגבוה הקודם – בגין הפרות חמורות של חוקי הנגישות. עם זאת, רק חצי מהקנס שולם בפועל, לאחר שהמשרד הכיר בהשקעות שביצעה החברה לשיפור התחום.
למרות ההשקעות, נראה כי אמריקן איירליינס עדיין מתקשה ליישר קו עם הסטנדרטים של המתחרות שלה, והאמון מצד הנוסעים – עדיין רחוק מלהיבנות מחדש.