Site icon IAS

השר ישראל כץ: " לטוס כחול לבן "

בעקבות אירועי מבצע "צוק איתן" השר כץ מבקש לחייב את עובדי משרדי הממשלה לטוס "כחול לבן" במטרה לסייע לחברות התעופה הישראליות

 

שר התחבורה: "חיוב עובדי המדינה לטוס בחברות התעופה הישראליות, תאפשר לצמצם את נזקיהן הכלכליים של החברות הישראליות ותקל עליהן את ההתמודדות עם המשבר הצפוי בענף".

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, פנה למשרד האוצר בבקשה לתת עדיפות לחברות התעופה הישראליות, בהטסת עובדי מדינה הטסים לחו"ל, במסגרת עבודתם, במטרה לסייע להן להתמודד עם המשבר הצפוי בענף התעופה, בעקבות מבצע "צוק איתן".

 

השר כץ מציע לחייב את כל עובדי משרדי הממשלה הטסים לחו"ל במסגרת עבודתם במשרדי הממשלה השונים, לטוס בחברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר, ככל הניתן ובמגבלות הקיימות, לפחות עד סוף השנה (2014) זאת, במטרה לצמצם את נזקיהן של החברות, כתוצאה מהמצב הביטחוני.

 

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, נפגש אתמול במשרדו עם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי ומנכ"לי חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר, ודן עימם בהשלכות של מבצע צוק איתן על חברות התעופה הישראליות והקשיים שאיתם הן נאלצות להתמודד.

 

מנהלי חברות התעופה הישראליות טענו בישיבה כי חברות התעופה סופגות נזקים כלכליים כבדים, בעקבות ביטולי טיסות בתעופה הבינלאומית והפנים ארצית, כתוצאה מאירועי מבצע צוק איתן. לדבריהם, אין ביכולתם לאמוד בשלב זה את היקף הנזק הכספי המדויק, אך להערכתם מדובר באובדן הכנסות והפסדים עתידיים בהיקף ניכר.

 

מנהלי החברות הוסיפו כי המשבר הצפוי בענף התיירות והתעופה צפוי להיות עמוק ובימים האחרונים נרשמו ביטולים בהזמנות טיסות ליעדים רבים, ובחלק מהמדינות אף פורסמו אזהרות מסע חמורות לישראל, הגורמות לפגיעה בתיירות. לדבריהם, המשך הלחימה אף עלול לפגוע בפעילות החברות גם בעונת החגים.

 

Exit mobile version